Martina Zorc
Uspešna podjetnica Martina Zorc: zakaj bi izbrali ali ali, ko pa obstaja in?
| 01.02.2016, 13:47 Mateja Feltrin Novljan
So ljudje, ki te ob prvem srečanju navdušijo in prepričajo, da vedo, kaj delajo. Še več, prepričajo te tudi v to, da vsak človek v sebi skriva velike potenciale, potrebno jih je le odkriti, jim prisluhniti in jim slediti. Med takšne ljudi sodi mlada podjetnica Martina Zorc, ki jo je ljubezen z obale pripeljala v Ljubljano, a v resnici ji je domač ves svet. Poti ji narekujejo izobraževanja, ki ji odpirajo nove poglede in priložnosti. Rada ima svoje delo, ko svetuje podjetnicam in podjetnikom, ki se na to po šele podajajo ali pa se jim je nekje zalomilo. Gostili smo jo v oddaji Naš gost in spoznali njene podjetniške začetke, tudi napake. Veliko izzivov je postavila pred nas, med drugim tega, da iz svojega besedišča izločimo frazo: "Nimam denarja" Martina pravi, da se bomo bolje počutili, če bomo rekli, da v tem trenutku ne bomo investirali v določeno stvar. Preizkusite. Deluje.
Martina Zorc je pravnica, svoj izobrazbo je nadgradila z magisterijem iz ekonomske analize prava in je tik pred obrambo doktorske disertacije iz mednarodnega vesoljskega prava. Medtem ko večina ne ve, kaj naj si pod vesoljskim pravom sploh predstavljati, ima Martina načrt: svetovanjem svetovnim korporacijam, ki že delujejo na tem področju. In prav to, kar opazimo pri Martini, ki v vsem vidi priložnost, je lastnost uspešnega človeka: »Veliko je poti do naših sanj. Pomembno je, da poznamo destinacijo, potem pa se pot do tja spreminja, kot se spreminjajo naš nabor znanj, izkušenj, priložnosti.«
Obstaja kakšen univerzalen nasvet za vse podjetnike? Martina ga ima: »Uspešen podjetnik ali podjetnica se zaveda svoje moči, ni žrtev, se ne obnaša kot žrtve, ne razmišlja kot žrtev, zelo pazi kakšen jezik uporablja – ta ne sem biti negativen, saj tak jezik človeka sabotira.“ Podjetnica Matina Zorc je prepričljiva zato, ker govori iz svojih izkušnej in tudi napak, ki so vedno priložnsot za preraščanje. » Eno največjih napak sem naredila, ker sem povezovala stanje na bančnem računu z mojim občutkom lastne vrednosti. Mislim, da to počne predvsem veliko žensk in je zelo hudo. Predvsem zato, ker se potem počutiš manjvredno oziroma tudi težje zaračunaš za svoje storitve, nimaš dobrega občutka. Na začetku poti finančni rezultati ne morejo biti takšni, kot jih dosežemo pozneje, ko so stvari vpeljane,« poudarja Martina in opozori še na druga nevarno past, v katero se je ujela tudi sama. "Zaradi perfekcionizma nisem šla dovolj hitro v akcijo. Veliko ljudi čaka, hoče najprej vse naštudirati, imeti vse perfektno in šele potem začeti na svoje. Obstaja pa seveda tudi drugi ekstrem, ko se ljudje zaletijo v nekaj, so v akciji, ampak nepremišljeno, zadaj ni nobene strategije in rezultati dejansko niso tako optimalni,« izpostavi dve skrajnosti in poudari, da je treba pristopiti z zdravim razumom in izoblikovanjem strategije že na začetku ter čim prej izpeljati navdihnjeno akcijo: »Zato ker svoje ideje lahko testiramo samo v interakciji s trgom. V vakuumu ne morem vzpostaviti uspešnega biznisa.«
Martina svojim strankam pomaga izboljšati odnos do denarja, denarno miselnost, jim predstaviti zavest obilja, k čemur spodbuja tudi misel: “Zakaj bi izbrali ali ali, ko pa obstaja in?” Tudi o tem je spregovorila v oddaji Naš gost, še več pa deli z vsemi na spletni strani www.klub678.si in v Facebook skupini Podjetništvo danes.