Tovarna Volkswagen
Prvi mož Volkswagna odstopil, preiskave v več državah
Slovenija | 24.09.2015, 11:47
Škandal, povezan z manipulacijami pri merjenju škodljivih izpušnih plinov, je odnesel prvega moža nemškega proizvajalca vozil Volkswagen Martina Winterkorna. V Bruslju zagotavljajo, da bodo naredili vse za razjasnitev zgodbe. Posledice za slovenske dobavitelje za zdaj niso znane.
Afera je izbruhnila prejšnji teden, ko je ameriška agencija za zaščito okolja sporočila, da je največji evropski proizvajalec avtomobilov na določene dizelske modele svojih vozil nameščal programsko opremo, ki omeji izpuhe škodljivih snovi iz vozil v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se izklopi. S spornim programom je opremljenih približno 11 milijonov dizelskih vozil po vsem svetu.
Dogodki zadnjih dni so presenetili prvega moža Volkswagna. Po kriznem zasedanju nadzornega sveta družbe je Winterkorn odstopil, saj ji, kot je sporočil, želi omogočiti nov začetek. "Nadzorni svet je odločitev sprejel z velikim spoštovanjem do dr. Winterkorna. Ob tem želimo jasno poudariti, da ni vedel za manipulacije s podatki o izpustih," je poudaril prvi nadzornik Volkswagna Berthold Huber.
Afera je sprožila vrsto dodatnih preiskav po vsem svetu, poleg ZDA med drugim še v Avstraliji, prav tako se obeta v domači Nemčiji. Več nemških državljanov je podalo tudi kazenske ovadbe. Bruselj za zdaj zbira podatke in je v neposrednem stiku tako z ameriškimi kot nemškimi administrativnimi organi. "Treba je razumeti, da gre za zelo zgodnjo fazo, zato še ne moremo reči, ali je treba sprejeti posebne ukrepe za nadzor trga," je na seji odbora Evropskega parlamenta za okolje, javno zdravje in varnost hrane poudarila vodja pisarne Evropske komisije za avtomobilsko industrijo Joanna Szychowska. "Prebivalci Evrope imajo polno zagotovilo, da se bo ta izziv razčistil do konca in da bodo ustrezni ukrepi izvedeni," pa je zatrdila evropska komisarka za promet Violeta Bulc.
Sodelovanje z Volkswagnom je zelo pomembno za slovenske avtomobilske dobavitelje. V Slovenskem avtomobilskem grozdu ne želijo napovedovati razvoja dogodkov in tega, kako jih bomo občutili pri nas. Pričakujejo, da se ne bo uresničil najbolj črn scenarij, a posledice vsekakor bodo. Sprašujejo se tudi, ali morda ne gre v ozadju za širši spopad med naftnimi lobiji. Kot še dodajajo, vsak tak položaj prinaša nove poslovne priložnosti, pri čemer imajo slovenska podjetja kar dober položaj, saj imajo razmeroma širok nabor kupcev in bodo poskušala vsak izpad nadomestiti z novimi posli in trgi. Z javne agencije za varnost prometa pa so sporočili, da zaradi afere pri nas za zdaj ni pričakovati kakšne poglobljene preiskave.