Tanja Skaza: Kdor dela za posel, dela za ljudi
Politika | 19.02.2015, 18:50 Petra Stopar
Slovenska podjetja so s svojimi blagovnimi znamkami v tujini opažena, „kar je velika prednost vseh slovenskih podjetij, da imamo malo bolj odprte roke, da bi lahko dobili čim več dela,“ pravi menedžerka Tanja Skaza. Kot je še povedala v pogovoru za naš radio, je tisto, kar v podjetju Plastika Skaza delajo drugače, fleksibilnost. Upa, da bo država gospodarstvu bolj prisluhnila.
Direktorica Tanja Skaza je že deset let zaposlena v družinskem podjetju Plastika Skaza, ki je eno izmed vodilnih podjetij v Sloveniji v predelavi in oblikovanju plastičnih mas. Pod njenim vodstvom so v Plastiki Skaza razvili tudi individualni blagovni znamki Cuisine in Organko. Podjetje v več kot 97 odstotkih izvaža v tujino, med drugim sodeluje z Ikeo, v Sloveniji pa z Gorenjem. V začetku januarja je iz rok Združenja Manager prejela priznanje Mladi manager 2014, podjetje pa že pred tem številne ostale nagrade.
Skazova meni, da nagrade predstavljajo predvsem odgovornost do vseh državljanov, „da pokažemo, zakaj smo boljši“. V ekipi zaposlenih se namreč nenehno borijo in trudijo za to, kako proizvodno podjetje spremeniti v razvojno-prodajno podjetje. „Če je včasih veljalo to, kako podjetje funkcionira, danes veljajo kupčevi kupci,“ poudarja in dodaja, da se je treba vedno potegovati za nove posle in znati prisluhniti potrebam trga. Na vprašanje, kaj je tisto, kar je naredilo Plastiko Skaza za uspešno podjetje, menedžerka odgovarja, da po vsej verjetnosti fleksibilnost. „Imamo to možnost, da se prilagajamo multinacionalkam, ker one so organizacija. Pri njih je razmišljanje zelo hitro, zelo so naravnane na kazalnike in cilje,“ tako se je moralo na ta način odpreti tudi velenjsko podjetje.
Vpliva gospodarske krize, ki je leta 2007 tako kot vse gospodarstvo doletela njih, se je spomnila z besedami, da je bil to „šok, ko smo ostali čez noč brez enega kupca in se vprašali, kaj zdaj, bomo čakali mi njih ali bomo mi vlekli te korake in si tega več ne dovolili“. Pri tem je kot pozitivno omenila korist družinskega podjetja, v katerem zaposleni vedno držijo skupaj in da je ekipa zelo „pripadna“. „Kdor dela posel, dela za ljudi, in ljudje so tisti, ki vlečejo vse te niti,“ pravi diplomirana ekonomistka. Povedala je, da gradijo naslednike v podjetju, iščejo potenciale in vzdržujejo stike z letnimi razgovori ter se veliko izobražujejo. „Damo jim možnosti, da pokažejo, kaj si želijo in tudi uspejo.“
V zvezi s surovino, s katero se ukvarja podjetje – plastiko – je povedala, da je tehnologija že tako napredovala, da so sodobni plastični materiali „reciklati“, ki ne vsebujejo strupov ali primesi kot je zdravju škodljiv melanin. Poleg tega so primerni za uporabo v mikrovalovnih pečicah in pomivalnih strojih itd. Plastika je, kot pojasnjuje, edini material, ki ga lahko popolnoma preoblikujejo. „Iz enega izdelka naredimo čisto nov produkt, kot je na primer naša kuhalnica, ki lahko nastane iz dveh plastenk.“
Kot ena redkih žensk na vodilnem položaju v gospodarstvu, Skazova upa, da bo nežnejšemu spolu prihodnost bolj naklonjena, saj je dobra značilnost žensk velika vztrajnost. O razmerah v gospodarstvu pri nas pa se ji zdi, da država ne zna prisluhniti menedžerjem, čeprav vidi pozitivno stran v ministru za gospodarstvo Zdravku Počivalšku, ki prihaja iz tega sveta. „In upam, da bodo uslišani vsaj naši predlogi glede nagrad zaposlenih, kje bi lahko bili še boljši, še bolj konkurenčni, kje bi imeli prostor za povečanje dodane vrednosti in za še večji razvoj,“ je dodala. Ob tem je podprla vsa podjetja, ki so morda skrita in jih pozvala, naj gredo naprej in sledijo svojim idejam.