Štefan IskraŠtefan Iskra
Miha MočnikMiha Močnik
Alen SalihovićAlen Salihović
Tatjana Juriševič (foto: Matjaž Merljak)
Tatjana Juriševič

Naš gost: Tatjana Juriševič

| 27.09.2014, 18:53 Matjaž Merljak

27. septembra obeležujemo svetovni dan turizma. Ob tem smo v naš studio povabili predsednico uprave turistične agencije Kompas, Tatjano Juriševič. S turizmom se je srečala že v srednješolskih letih, pri 25-ih letih prevzela prvo vodilno funkcijo in od lanskega decembra je predsednica uprave. V pogovoru smo spoznavali njeno osebno in poklicno pot ter se ustavili tudi ob tematiki letošnjega svetovnega dne turizma, ki je Turizem in razvoj skupnosti.

Prvi stik Tatjane Juriševič s turizmom je bil v srednješolskih letih, ko je pomagala starim staršem, ki so oddajali sobe. Rada je bila v stiku z ljudmi, ki so govorili različne jezike. Prijavila se je na izpit za turistične vodnike, ga dobro opravila in tako leta 1981 pristala pri Kompasu. Študij na ekonomski fakulteti je za nekaj časa dala na stranski tir, a ga je kasneje dokončala.

Tudi življenjski stil je prilagodila turizmu. Kljub temu da je prvo vodilno funkcijo prevzela pri 25-ih letih, ko je postala predstavnica Kompasa na Malem Lošinju, je vedno uspela združevati službeno in družinsko življenje, tako da ne ena ne druga nista trpeli. V veliko pomoč pri tem ji je bil mož - spoznala ga je prav na Malem Lošinju in starši, pa tudi sestra. Otroci so kasneje sami izpolnjevali svoje obveznosti. A ne pozabi dodati, da so skupaj uspeli prebroditi rane srednje mladosti. Hčeri sta že končali srednjo šolo, obe sta popotnici, a nobena ne želi aktivno sodelovati v turizmu.

Da je lahko združevala službeno in družinsko življenje, je bila potrebna dobra organizacija. Prizna, da so pritiski danes večji, kot so bili včasih, a navajena je delati z ekipo ljudi okoli sebe, zato je tudi lanskega decembra sprejela funkcijo predsednice uprave (pred tem je bila štiri leta članica uprave Kompasa).

Kariero je torej začela na Malem Lošinju in tudi zaradi sorodstvenih vezi se tja vsako leto rada vrača. Tam namreč preživlja svoj letni dopust, potovanja pa načrtuje v različne evropske prestolnice, pozimi zelo rada smuča in izkoristi skoraj vsak vikend za smučarski izlet, pomladi in jeseni pa raziskovanje mest v Evropi. Aktivno govori štiri jezike, a razume še kakšnega iz skupine romanskih.

Tudi sama je doživela letošnje mokro poletje, ki je turiste primoralo, da so poiskali nove poti dopustovanja. Pravi, da turizem doživlja spremembe. Človek, ki potuje, ostaja stalnica, spremembe pa so v načinu potovanj (več je krajših potovanj, tudi večkrat letno) in zahtevah, ki jih turisti imajo (družinski klubi, aktivne počitnice ...). Turisti tudi dostopajo do več informacij, kot so včasih. Ker je več turističnih ponudnikov in je tudi ponudba večja, se agencije in turistični delavci ne smejo prepustiti nekakšnemu spanju. Dodaja, da so zelo pomembni pozitivni in korektni odnosi s potniki in v podjetju.

Turizem ni namenjen samemu sebi, je sestavni del življenja v manjši ali večji skupnosti. Tam se srečujejo ljudje različnih, kultur in držav. Turizem, kljub pozitivnemu naboju, lahko prinese negativnost, ko v zaprte skupnosti prinese vpliv sveta, ki tja ne sodi. Zato je pomembno, da v svoji aktivnosti delujemo uravnoteženo, dodaja naša gostja.

Omeni še, da Slovenija kot turistična dežela ni dovolj prepoznavna v tujini, čeprav je zelo zanimiva in z veliko potenciala. „Agencija Spirit, katerega sestavni del je Slovenska turistična organizacija, z razpoložljivimi sredstvi naredi veliko, potrebovali bi dodatna sredstva, ki bi jih usmerili v trženje ali promoviranje Slovenije.“ Bled in Postojna jama sta najbolj prepoznavna, sledi Piran, v zadnjih letih pa visoko na lestvici prepoznavnosti vodi Ljubljana, kot prestolnica in mesto, ki nudi turistu veliko različnih stvari.

Prihodnost turizma vidi v iskanju novih poti in izzivov, prilagodljivosti posamezniku. Agencije bodo morale želje in pričakovanja popotnikov spremljati ter prilagajati programe in sebe tem novih zahtevam. Stik s kupcem bo ostal pomemben. Zahteva pa visoko in poglobljeno znanje svetovalcev. Človek, ki dela v turizmu, mora biti „prilagodljiv, iznajdljiv, samoiniciativen ter nasmejan, ker z nasmehom so vse stvari veliko lažje in tudi težave se lažje rešijo.“

Melita Košir in Jure Sešek (photo: Rok Mihevc) Melita Košir in Jure Sešek (photo: Rok Mihevc)

Melita odhaja, Mavrica ostaja ...

Letošnja jesen je odnesla poletje, prinesla praznovanje naše radijske obletnice, v soboto pa naznanila tudi menjavo na uredniškem mestu revije Mavrica. Otroški mesečnik izhaja pri Založbi Družina, ...

Karin Kanc, je v letu 2024 izbrana za naj diabetičarko (photo: Jure Makovec) Karin Kanc, je v letu 2024 izbrana za naj diabetičarko (photo: Jure Makovec)

Kako in kaj jesti

Z dr. Karin Kanc, doktorico medicine, specialistko interne medicine, iz zasebne ordinacije Jazindiabetes, tudi integrativno psihoterapevtko, smo ob Svetovnem dnevu sledkorne bolezni, ob Tednu ...