Papež Frančišek: Brez zavesti "pred" in "po" naše krščanstvo ničemur ne služi
Svet | 24.10.2013, 19:45
Vsi krščeni smo poklicani, da hodimo po poti posvečenja, je dejal papež Frančišek med današnjo jutranjo mašo v Domu sv. Marte. Pojasnil je, da v našem življenju vedno obstaja nek "pred Kristusom" in "po Kristusu". Kristus je namreč v nas ustvaril "drugo stvarjenje", ki ga mi moramo ponesti naprej z našim načinom življenja.
Papež je svojo pridigo oprl na berilo, kjer apostol Pavel v Pismu Rimljanom govori o skrivnosti našega zveličanja. Pojasniti jo želi z logiko "pred" in "po": pred Jezusom in po Jezusu. Apostol ta "pred" smatra za smeti, medtem ko je "po" kot novo stvarjenje. Pri tem nam pokaže pot, da bi živeli v skladu s to "logiko pred in po"."Bili smo ponovno narejeni v Kristusu," je dejal papež. "To, kar je Kristus storil v nas je ponovno stvarjenje: Kristusova kri nas je ponovno ustvarila. Je drugo stvarjenje!" Če je "pred" bilo vse naše življenje, naše telo in duša, naše navade na poti greha in krivičnosti, se moramo "po" tem ponovnem stvarjenju truditi, da ostanemo na poti pravičnosti in posvečenja. Uporabljati je treba to besedo: svetost, je zatrdil papež.
Ob krstu so naši starši v našem imenu izpovedali vero: Verujem v Jezusa Kristusa. To vero moramo ponovno sprejeti, jo nositi naprej z našim načinom življenja. Živeti kot kristjani pomeni naprej živeti vero v Kristusa, to ponovno stvarjenje, in z vero nadaljevati dela, ki izhajajo iz te vere, dela za posvečenje. Nadaljevati moramo prvo posvečenje, ki smo ga vsi prejeli pri krstu, je pojasnjeval papež Frančišek. Res je, da smo velikokrat slabotni in grešimo. Vendar če se posameznik navadi na to, da živi kakor hoče, obenem pa trdi, da veruje v Jezusa Kristusa, ga ta način življenja ne posvečuje. Gre za protislovje. Če pa priznaš, da si slaboten, da si grešnik in greš vedno h Gospodu, rekoč: Gospod, ti imaš moč, daj mi vero, ti me lahko ozdraviš, te bo pri zakramentu sprave ozdravil. V tem primeru tudi naše nepopolnosti pomagajo na tej poti posvečenja. A vedno ostaja ta "prej in potem", je pojasnil papež.
"Pred" izpovedjo vere, pred sprejetjem Jezusa Kristusa, ki nas je s svojo krvjo ponovno ustvaril, smo bili na poti krivičnosti. "Po" pa smo na poti posvečenja, a vzeti jo moramo z vso resnostjo. In da bi jo vzeli resno, je treba opravljati dela pravičnosti, preprosta dela: "častiti Boga: Bog je vedno prvi! Nato pa početi to, kar nam svetuje Jezus: pomagati drugim." Ta dela so po Frančiškovih besedah dela, ki jih je Jezus opravljal v času svojega življenja: dela pravičnosti, dela ponovnega svarjenja. Ko torej mi nahranimo lačnega, v njem ponovno ustvarimo upanje. Če pa sprejmemo vero, a je nato ne živimo, smo samo kristjani spomina.
"Brez te zavesti pred in po, o čemer nam govori Pavel, naše krščanstvo ničemur ne služi. Še več: gre po poti hinavščine," je poudaril papež. Sicer si pravim kristjan, a živim kot pogan, kot kristjan na pol poti. "Sveti smo, opravičeni, posvečeni po Kristusovi krvi: treba je sprejeti to posvečenje in ga ponesti naprej," je spodbudil. Kot pravi sv. Pavel: "Zaradi njega sem zavrgel vse in imam vse za smeti, da bi bil Kristus moj dobiček." Tako mora biti tudi za kristjana: zavreči vse tisto, kar nas oddaljuje od Jezusa Kristusa in vse narediti novo: v Kristusu je vse novo. In to je mogoče storiti, je spodbudil Frančišek. Storil je Pavel in storili so mnogi kristjani: ne samo svetniki, ki jih poznamo, ampak tudi anonimni svetniki, tisti, ki krščanstvo živijo z vso resnostjo.
Vprašanje, ki si ga danes lahko zastavimo, je po papeževih besedah tole: Ali želimo resno živeti krščanstvo? Ali želimo nadaljevati to ponovno stvarjenje? Prosimo sv. Pavla, naj nam podeli milost, da bi živeli kot resni kristjani, da bi zares verovali to, da smo bili posvečeni s krvjo Jezusa Kristusa, je sklenil pridigo papež Frančišek.
Vir: Radio Vatikan