Benedikt XVI. daroval sveto mašo za svoje nekdanje študente
Svet | 03.09.2013, 07:29
Zaslužni papež Benedikt XVI. je daroval sveto mašo za svoje nekdanje študente, znane pod imenom Ratzinger Schülerkreis. Ti so se tudi letos zbrali na seminarju v Castel Gandolfu, ki je bil posvečen vprašanju Boga in sekularizacije. Tokrat se jim Benedikt XVI. ni pridružil, se pa je zato s svojimi študenti srečal ob sklepu seminarja in zanje daroval sveto mašo v kapeli governatorata v Vatikanu. V homiliji je poudaril, da se nahajamo na pravi poti, če poskušamo postati osebe, ki 'sestopajo', da bi služile in prinašale zastonjskost Boga, poroča slovensko uredništvo Radia Vatikan.
Vsak med nami želi najti svoje dobro mesto. A katero je zares pravo mesto, je zastavil vprašanje Benedikt XVI., izhajajoč pri tem iz včerajšnjega evangelija, v katerem Jezus vabi, da izberemo zadnje mesto. „Mesto, ki se lahko zdi zelo dobro, se nato lahko pokaže kot zelo slabo mesto,“ je dejal papež. Tudi med pogovorom pri zadnji večerji se učenci prerekajo o najboljših mestih. Jezus pa se predstavi kot tisti, ki služi. On, ki se je rodil v hlevu in umrl na križu, nam pravi, da je pravo mesto tisto, ki je blizu njemu, 'mesto po njegovi meri'. Apostol, v kolikor je poslan od Kristusa, je po mnenju sveta zadnji, in ravno zato je blizu Jezusu, je dejal Benedikt XVI. „Kdor je na tem svetu in v tej zgodovini potisnjen naprej in pride na prva mesta, mora vedeti, da je v nevarnosti; še bolj mora gledati Gospoda, mu postajati podoben, biti odgovoren za drugega; mora postati tisti, ki služi, ki v stvarnosti sedi ob nogah drugega in tako blagoslavlja ter je ob svojem času blagoslovljen,“ so bile papeževe besede.
Nadaljeval je, da je ne glede na mesto, odločilna odgovornost pred Kristusom, odgovornost za ljubezen, pravičnost in resnico. Gospod nas namreč spominja, da kdor se povzdiguje, bo ponižan, in kdor se ponižuje, bo povišan. Kristus, Božji Sin, prihaja, da bi nam služil in to je bistvo Boga, da se torej sklanja k nam. „Mi se nahajamo na Kristusovi poti, na pravi poti, če namesto njega in kot on poskušamo postati osebe, ki 'sestopajo', da bi vstopile v resnično veličino, veličino Boga, ki je veličina ljubezni,“ je zatrdil Benedikt XVI. Križ v zgodovini predstavlja zadnje mesto, Križani nima nobenega mesta, je 'ne-mesto', bil je razgaljen, je nihče, pa vendar evangelist Janez v evangeliju vidi to 'skrajno ponižanje' kot 'resnično povišanje': „Tako je Jezus najvišji, je veličina Boga, kajti veličina križa je veličina Božje ljubezni, veličina odpovedi sebi in posvetitev drugim. To je božje mesto,“ je dejal Benedikt XVI., „in mi želimo prositi Boga, naj nam podari, da bi to vedno bolj razumeli in s ponižnostjo sprejeli, vsak na svoj lastni način, to skrivnost povišanja in ponižanja.“
Ob koncu pridige je še spomnil na Jezusovo vabilo, da povabimo pohabljene, kruljave, uboge, saj je on sam povabil 'nas na Božjo gostijo' in nam na ta način pokazal, kaj pomeni zastonjskost. Prav je, da ekonomija sloni na 'komutativni pravičnosti' (do ut des), a tudi tukaj ostaja nekaj zastonjskega. Brez zastonjskosti odpuščanja ne more rasti nobena družba. Največjih stvari v življenju, torej ljubezni, prijateljstva, dobrote, odpuščanja, ne moremo plačati, so gratis, na isti način, kot nam Bog vse poklanja zastonj. „Kljub boju za pravičnost na svetu,“ je poudaril Benedikt XVI., „ne smemo nikoli pozabiti Božje zastonjskosti, neprestanega dajanja in prejemanja, in moramo graditi na dejstvu, da Gospod daje nam, da obstajajo dobre osebe, ki nam gratis dajejo svojo dobroto, ki nas prenašajo zastonj, nas ljubijo in so z nami dobre gratis; in kar se tiče nas, ne smemo pozabiti dajati to zastonjskost, da bi tako svet približali Bogu, mu postali podobni, se mu odprli.“
Vir: Radio Vatikan