Papež med vigilijo: Razsvetlimo naša mesta
| 08.04.2012, 11:11
Papež Benedikt XVI. je sinoči daroval slovesno vigilijo v baziliki Svetega Petra. V nagovoru je poudaril, da je Velika noč praznik novega stvarjenja. Jezus je vstal in ne umre več. Odprl je vrata k novemu življenju, ki ne pozna ne bolezni, ne smrti. Človeka je povzdignil v samega Boga.
Papež je svojem nagovoru poudaril, da je velika noč dan novega stvarjenja, ki je usmerjeno k občestvu med Bogom in človekom. To pa obstaja le, če naredimo prostor odgovoru na veliko Božjo slavo, srečanju ljubezni in svobode. Zgodba o stvarjenju se simbolično začne z ustvarjanjem luči, ki v stvarstvu odseva božjo slavo. "Luč", je nadalje razlagal sveti oče, "omogoča življenje, srečanje, komunikacijo, dostop do resničnosti in resnice. Tako omogoča svobodo in razvoj. Zlo se skrije pred lučjo. Luč je tudi izraz dobrega. Ker je Bog ustvaril luč, je ustvaril svet kot kraj spoznavanja in resnice, kraj srečanja in svobode, kraj dobrega in ljubezni. Zlo ne obstaja v stvarstvu, ampak je zanikanje tega."
Dobro je močnejše od zla
Ko Jezus vstane od smrti dokaže, da je življenje močnejše od smrti, da je dobro močnejše od zla, da je ljubezen močnejša od sovraštva in resnica močnejša od laži. Z Jezusovim vstajenjem se razblini tema preteklih dni. To pa ne velja le za tiste čase pred 2000 leti. Z Jezusovim vstajenjem je znova ustvarjena luč: On nas vabi za seboj v novo življenje vstajenja in premaga vsako temo. To pa po papeževih besedah zgodi pri krstu, ko v nas pride novo življenje.
Vera je prodor Božje luči v svet
Tema je po papeževih besedah sposobna videti in odkrivati materialne stvari, ne vidi pa, od kje prihaja svet in kam gre. Kaj je dobro in kaj je zlo. Tema nad Bogom in nad vrednotami je po papeževih besedah prava grožnja za naše življenje in za ves svet. Če namreč Bog in vrednote, razlika med dobrim in zlim ostanejo v temi, potem vsa ostala razsvetljenja , ki nam dajo tako veliko moč, niso le razvoj, ampak tudi grožnja svetu. "Danes lahko razsvetlimo naša mesta s tako zaslepljujočo lučjo, da zvezde na nebu niso več vidne. Ali ni to prispodoba naše razsvetljene biti? Neverjetno veliko vemo o materialnih stvareh, tistega, kar gre preko tega, Boga in dobrega, pa ne zaznamo več," je poudaril papež. "Zato pa je vera, ki nam kaže Božjo luč, pravo razsvetljenje, je prodor Božje luči v naš svet, naše oči se odprejo za pravo luč."
Kot čebele
Na vigilijo nam Cerkev skrivnost luči predstavlja z velikonočno svečo. Ta predstavlja Kristusa, ki se kot prižgana sveča daruje za nas. Luč sveče je tudi ogenj, ki preoblikuje svet ter daje toplino. Tudi s tem sveča izraža Kristusovo skrivnost. Po mnenju cerkvenih očetov pa sveča ponazarja tudi delo čebel in sodelovanje med njimi ter s tem izraža Cerkev. Sveča namreč predstavlja občestvo luči.