Zasedba Filozofske fakultete
Slovenija | 23.11.2011, 15:04 Tanja Dominko
Več sto aktivistov gibanj 15o in Mi smo univerza je opoldne zasedlo Filozofsko fakulteto v Ljubljani. Med drugim zahtevajo polno financiranje študija, konec bolonjske reforme, demokratizacijo univerze in štipendije za vse, je ponovil študent Miha Kordiš.
Aktivisti so sedaj zasedli nekaj učilnic in nagovarjajo študente, naj podprejo njihove zahteve. Tako denimo zahtevajo, naj imajo študenti več vpliva na dogajanje na fakulteti, kritični pa so tudi do bolonjskega procesa, saj menijo, da kakovost študija z njegovo uvedbo pada.
Opozarjajo tudi na hudo prostorsko stisko filozofske fakultete, uvajanje plačljivih oblik študija in individualizacijo financiranja doktorskega študija. Kordiš, ki je aktivist gibanja Mi smo univerza, je pojasnil, da bo nekaj deset aktivistov na fakulteti preživelo tudi noč. Kot je povedal, so z vodstvom fakultete že dosegli soglasje. „Začeli bomo sodelovati na raznih delavnicah, konkretizirali bomo, kako lahko sodelujemo in kako gremo lahko v skupen boj za boljše visoko šolstvo.“ Dodal je še, da bodo redna predavanja čez dan motili le za toliko, da študentom predstavijo svoje zahteve.
Dekan fakultete Andrej Černe temu ne nasprotuje, bo pa študente pozval, da ob tem prevzamejo del odgovornosti predvsem glede varnosti ter da poskušajo organizirati skupino, ki bo z njim komunicirala in da bodo skupaj sodelovali na javnih razpravah. Černe sicer formalno gibanj ni podprl, čeprav meni, da so zahteve študentov upravičene, še posebej zahteva po večji kakovosti študija.
Rektor univerze Stane Pejovnik priznava, da imajo študenti težave. Kot dodaja, podpira vse načine reševanja problemov, dokler so ti na akademskem nivoju, današnji protest po njegovem je. Pejovnik marsikatero zahtevo podpira, ne podpira pa vseh. Zahteva po izboljšanju kvalitete pouka je zanj popolnoma verodostojna in upravičena. Po njegovem mnenju ima univerza prevelik vpis, s sredstvi, ki jih ima na voljo, pa pouka ne more kakovostno izvajati. Ob tem je še dodal, da na univerzi že nekaj časa pripravljajo strategijo njenega delovanja do leta 2020. Pri tem pa je temeljni problem po mnenju Pejovnika ta, kako uskladiti visokošolski strokovni študij in univerzitetni študij.