Maja MorelaMaja Morela
Jakob ČukJakob Čuk
Marjana DebevecMarjana Debevec
Karitas pomaga (foto: Slovenska Karitas)
Karitas pomaga

Človek potrebuje zaupanje

Cerkev na Slovenskem | 05.04.2011, 18:30 Petra Stopar

V oddaji Karitas je bila z nami upokojena dipl. pravnica Ivanka Šušteršič, ki na Slovenski Karitas deluje že dvajset let in dandanes uporabnikom nudi pravno svetovanje. Tako je znala tudi največ povedati o pravilih in kriterijih, ki se jih mora držati vsak prostovoljec, predvsem Župnijske Karitas.

Pomoč ljudem v stiski mora biti namreč pravična in jasno dodeljena, vsak prosilec mora biti deležen enakovredne človeške obravnave. Šuštaršičeva meni, da je treba dati človeku tisto, kar potrebuje, in ne, kar mu „pripada“. Med tema pojmoma je po njenem mnenju namreč velika razlika.

To je tudi razlog, zakaj so potrebna pravila: „Da ljudem, ki pridejo k nam, povemo, kaj lahko dobijo, kaj jim 'pripada' – kakor oni rečejo, oziroma, da postavimo meje, da pač vse ne gre.“ Če tega ni, lahko pride do manipulacije, opozarja Ivanka Šušteršič, sicer tudi vodja ŽK Preska.

Župnijske Karitas so tiste, ki nudijo prvo in osnovno pomoč človeku v stiski in tu so prostovoljci, ki se najpogosteje srečujejo s prosilci. „Če nimaš za to karizme, tega ne moreš delati, moraš biti poklican, “ meni Šuštaršičeva. Prepričana je, da je treba to karizmo naprej gojiti tudi pri sebi, z molitvijo in pogovori. Držati se pravil in postavljati meje je po njenih izkušnjah sprva težko delo, marsikdaj se moraš „ugrizniti v jezik“.

Za to so, kot poudarja, na Karitas pomembni pogovori, kjer ljudje svoje stiske in probleme zaupajo strokovnim delavcem. „Če se z osebo pogovarjam in če ta ne pride nazaj, vidim, da je odšla zadovoljna in da sem dala prava navodila. Če pa nekoga vidim, da pride nazaj, vem, da bo treba zadevo še reševati.“ Šuštaršičeva je v pogovoru naštela in pojasnila tudi enajst temeljnih načel v Karitas, ki jih mora vedeti vsak, ki se ukvarja s pomočjo v tej humanitarni ustanovi. To so:

  • Etičnost - zrcalo ravnanja sodelavcev Karitas
  • Prostovoljnost - posebna kvaliteta in odlika karitativnega dela
  • Pomoč drugemu v stiski je samopomoč v osebni rasti
  • Dolžnost stalnega izpopolnjevanja
  • Sodelovanje in medsebojna pomoč sodelavcev Karitas
  • Sprejemanje različnosti prosilcev pomoči
  • Spoštovanje človekove enkratnosti in dostojanstva
  • Pomoč ljudem v stiski je vzgoja za samostojnost in samopomoč
  • Prednostna naloga - nepokrite socialne stiske
  • Zaščita šibkih osebnosti v javnosti
  • Varovanje dobrega imena Karitas

Več v pogovoru z go. Ivanko Šušteršič.

Cerkev na Slovenskem, Sociala, Oddaje
Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc) Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc)

Kolikšno škodo je povzročila pozeba? #podkast

Po prehodu izrazite hladne fronte pred tednom dni, smo v petek, v nedeljo in včeraj bili priče pozebi. Razmere so se krajevno zelo razlikovale, prav vse sadjarje in kmete pa je strah, da to pomeni ...

Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj) Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj)

Pri svojem delu vedno izpostavi bistveno

Lojze Čemažar je z nami v oddaji Naš gost spregovoril o svoji umetniški poti, pomenu družine, šol, ki so ga oblikovale in se zahvalil za prejeto priznanje sv. Cirila in Metoda.