Nataša LičenNataša Ličen
Jaka KorenjakJaka Korenjak
Alen SalihovićAlen Salihović
Dragica Motik (foto: Matjaž Merljak)
Dragica Motik

Seminar za izseljenske učitelje

| 22.04.2010, 08:40 Matjaž Merljak

Od 7. do 10. aprila 2010 je v Termah Snovik pri Kamniku potekal seminar za učitelje in učiteljice dopolnilnega pouka slovenščine iz evropskih držav. Prišli so udeleženci iz Švedske, Nemčije, Švice, Hrvaške, Bosne in Hercegovine, Srbije in Makedonije. Tematiko seminarja je predstavila koordinatorica Dragica Motik z Zavoda za šolstvo.

Pozornost je bila namenjena načrtovanju pouka. Tako so predavatelji svoje prispevke, da bi učiteljem pomagali, da bi se osredotočili na svojo ciljno skupino in bi znali primerno izbrati cilj, primerno izbrati zanimive dejavnosti in da bodo znali srečanja preveriti, če so zastavljeno dosegli.

Ohranjati jezik in kulturo - slovenstvo. To je dopolnilni pouk in je za udeležence neobvezen. Zato so poiskali vsebine in cilje, da bi ohranili motiviranost. Vsak učitelj ima različne delovne izkušnje, predizobrazbo, skupine, samomotiviranost ...

„Učitelji dopolnilnega pouka slovenščine v tujini imajo zelo težko nalogo,“ pravi Dragica Motik. „Biti morajo dobri pedagogi, didaktiki za vse starostne skupine, andragogi, poznati morajo razvojno psihologijo otrok, mladih in odraslih, dobri animatorji staršev, da še njih vključijo.“

Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc) Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc)

Kolikšno škodo je povzročila pozeba? #podkast

Po prehodu izrazite hladne fronte pred tednom dni, smo v petek, v nedeljo in včeraj bili priče pozebi. Razmere so se krajevno zelo razlikovale, prav vse sadjarje in kmete pa je strah, da to pomeni ...

Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj) Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj)

Pri svojem delu vedno izpostavi bistveno

Lojze Čemažar je z nami v oddaji Naš gost spregovoril o svoji umetniški poti, pomenu družine, šol, ki so ga oblikovale in se zahvalil za prejeto priznanje sv. Cirila in Metoda.