Križ s križi in medverski dialog
| 04.03.2010, 12:29
Potem ko je Evropsko sodišče za človekove pravice lani novembra presodilo, da križi v italijanskih javnih šolah kršijo svobodo do laičnega izobraževanja, je Italija potrdila odbor petih sodnikov na sodišču v Strasbourgu, ki bodo znova preučili ugotovitev o neprimernosti križev v javnih šolah.
Voditelj tiskovnega urada italijanskega sodišča Stefano Piedimonte je pojasnil, da primer zbuja resno vprašanje o razlaganju evropske konvencije o človekovih pravicah. Evropsko sodišče bo pri vnovični preučitvi primera delalo v angleščini in francoščini, tretje stranke, države in posamezniki, pa lahko vložijo pisne pripombe. Piedimonte pravi, da ta postopek lahko traja več mesecev. Zatem bo odbor izdal novo odločbo, ki bo končna in zato nepreklicna. Nad izvajanjem bo bedel odbor ministrov, ki pa je najvišji organ v svetu Evrope.
Stalni opazovalec Svetega sedeža pri svetu Evrope monsinjor Aldo Giordano je povedal, da je vnovična preučitev primera dobra novica, ki izpolnjuje pričakovanja milijonov državljanov Evrope in na drugih celinah. Ob tem je izrazil upanje, da bo razprava vsem pomagala, da bodo spet odkrili resnično vsebino simbola križa, saj „človeštvo nujno potrebuje ta simbol, ki predlaga vrednoto sprave in medsebojnega spoštovanja ter priporoča zakon ljubezni preko daru življenja in je prav posebej znamenje upanja za toliko ljudi, ki jih srečujem in jih je ranilo življenje ter trpijo zaradi močne hudobije in bolečine. Tudi po tej poti bodo mogli državljani z novo pozornostjo in v duhu udeleženosti gledati na dogodke, ki imajo opraviti z graditvijo Evrope.“
Zanimiv kontrast pa se dogaja v muslimanskem svetu. Medtem, ko smo v Evropi priča laicističnim pritiskom na krščanstvo, so muslimani pripravljeni na dialog. Na medverskem srečanju v Egiptu, kjer vedno znova prihaja do pogovora o napadih na kristjane, so se namreč konec februarja sestali predstavniki papeškega sveta za medverski dialog z verskim odborom za vero. Vatikan in Kairo sta se zavzela, da bi bili otroci v šolah pošteno in ne enostransko poučeni o veri.
Med udeleženci je bil tudi kardinal Jean-Louis Tauran, ki je v pogovoru za Radio Vatikan povedal, da so naredili predloge za oblikovanje šolskih učbenikov, saj otroci vero spoznavajo prav preko njih. „Spontan dialog med verskimi skupinami je v šolah že stvarnost in to je treba podpreti z ustreznim gradivom,“ je dejal Kardinal Tauran in dodal, da so na zasedanju govorili tudi o medijih in satelitski televiziji. „Naše muslimanske brate očitno moti, da tam pogosto smešijo vero,“ je pojasnil kardinal. Pobožne muslimane in imame namreč jezi, da nimajo nobenega vpliva na to, kakšne televizijske vsebine prihajajo v egiptovska gospodinjstva.
Zadnji dan dvodnevnega zasedanja pa so govorili o veri in nasilju. V središču je bila tema zlorabe nauka religije kot vzroka za nasilje. Sunitski imam je umor koptskih kristjanov, ki se je v Nag Hamamadu zgodil v začetku januarja, ostro obsodil. Navzoči muslimanski in krščanski verski predstavniki pa so se soglasno sporazumeli, da sta potrebna sprava in spoštovanje med religijami. Kardinal Tauran je še povedal, da gre za krepitev kulture, za medsebojno spoštovanje vrednot in dialog prek vzgoje v družini, šoli, cerkvah in mošejah, s čimer bi radi pospeševali duha bratstva. „Posledica je to, da sicer govorimo o strpnosti, v resnici pa ne verjamemo, da smo vsi ustvarjenine enega Boga in da sestavljamo eno družino,“ je zaključil kardinal Tauran. Udeleženci so v sklepnem dokumentu strnili 11 predlogov za boj proti versko motiviranemu nasilju in verskemu razločevanju na vseh področjih.