Škof Peter Štumpf
Cerkev mora ponovno postati Mati, ki ljubi!
Cerkev na Slovenskem | 23.03.2010, 18:54
Evharistija – za življenje sveta je vodilo tretjega dne radijskega misijona. Naš sogovornik v osrednjem popoldanskem pogovru je bil murskosoboški škof dr. Peter Štumpf, ki je poudaril pomen evharistije za slehernega človeka: „Evharistija je gostija za rast zakona, družine in župnije… je živi Bog med nami – za nas, za naše življenje, za naše odrešenje…..je srce in vrhunec življenja Cerkve….je najdragocenejše, kar kristjani imamo. Evharistija je "Božji dar za življenje sveta!"
Škof dr. Peter Štumpf je poudaril, da je evharistija temeljnega pomena za obstoj katoliške Cerkve in pa krščanske družine. Kristus jasno dejal: "kdor je moje meso in pije mojo kri, bo živel vekomaj." To pa pomeni, da hranjenje nima samo pomena gostije, ampak tudi preživetja, preživetja za večno življenje.
Še kot župnik sem moral večkrat iskati kompromise s starši
Starši imamo pomembno vlogo, saj smo tisti, ki otroke vzgajamo v veri in jim na svoj način približamo evharistijo, predvsem z zgledom. Škof Štumpf je v pogovoru opozoril, da nekateri starši dobesedno porinejo otroke v obhajilno vrsto, ne glede na duhovno pripravljenost: “Še kot župnik sem moral večkrat iskati kompromise s starši, ki ne hodijo k maši in ne prejemajo zakramentov, da bi pokazali vsaj malo volje in tako omogočili vstop njihovih malčkov v prvoobhajilne vrste.“
Neizmerno pa me je bolelo, ko se mnogi oddaljili od Cerkve
Kot salezijanski duhovnik je škof Štumpf veliko delal z mladimi, veselil ga je njihov verski napredek, njegov pastoralni trud je bi takrat poplačan: „Neizmerno pa me je bolelo, ko se mnogi oddaljili od Cerkve. Priznam, da sem bil vedno v skušnjavi, da bi jih za to obsojal. Potem pa sem si pričel postavljati vprašanja: »Ali se mladi morda ne bojijo Cerkve? Mnogi po prvih spolnih izkušnjah ne zmorejo več priti k maši ali spovedi. Evangeljsko oznanilo jim postane breme. Mogoče tudi zato, ker jim evangelij oznanjamo na način nedosegljivega ideala in zato se mladi, ki so zabredli v greh nečistosti kar naenkrat počutijo majhne, nevredne, umazane…in gredo svojo pot mimo Jezusa in Cerkve. Ne zmorejo več obiskovati svete maše.“
Ne čaka na prejeto odpuščanje, ampak takoj odpušča
Škof Štumpf je poudaril, da mora Cerkev ponovno postati mati, ki ljubi, odpušča in sprejema. Prav papež Benedikt XVI. je v tem zgled vsem nam. Odkar kardinal Joseph Ratzinger postal papež, ne počne drugega kot ljubi, odpušča in sprejema ,je poudaril škof. „Rekel bi, da je vsa njegova oseba ena sam ljubezen. To izraža v gestah in učenju. Nenehno prosi za odpuščanje ves svet za grehe Cerkve, ki so zaradi pedofilskih in drugih moralnih zablod pri nekaterih duhovnikih in redovnikih zelo težki. Ne čaka na prejeto odpuščanje, ampak takoj odpušča, ko ga napadajo mnogi - tako znotraj Cerkve, kakor zunaj nje. Ne morejo razumeti, da je papež kot dobri oče iz evangeljske prilike, ki sprejema izgubljenega sina, potem ko mu je z razuzdanim življenjem zapravil polovico imetja,“ je v pogovoru povedal škof Štumpf in nadaljeval: „Cerkev bo to papeževo ravnanje morala posnemati, če hoče, da se je mladi ne bodo bali ali da bi imeli do nje predsodke. Ko Cerkev ljubi, odpušča in sprejema mlade, spreminja njihovo krivdo ne v breme, ampak v spoznanje, da jih Jezus neizmerno ljubi, jih ne obsoja. Jezus si samo želi, da mu izročijo greh.“
Spregovoril je tudi o mnogih ločenih in ponovno poročenih, ki jih je vedno več. Med njimi so mnogi pravi heroji v veri in sprejmejo ta položaj, da ne morejo iti k spovedi in k obhajilu. Škof Štumpf je povedal: “So v srcu dobri, molijo, hodijo redno k sveti maši, drugim pomagajo, lahko so celo jedro župnije…Vse to so načini njihovega zorenja za nebesa. To jim utira pot v nebesa, tistim pa, ki sicer lahko hodijo k obhajilu, pa so v srcu slabi in ne storijo nič za svoje poboljšanje, jim je to v obsodbo.“
„Svet danes naredi vse, da bi se kristjani ogibali Jezusa in tudi drug drugega. Ta skušnjava ponuja veliko: svobodo od vsega, toda jemlje še veliko več: smisel življenju!“ pa je ob koncu povedal škof dr. Peter Štumpf.