Dr. Marko Pavliha: V prometu situacija še nikoli ni bila tako slaba
Slovenija | 24.10.2024, 18:00 Jon Kanjir Slovenska tiskovna agencija
V Portorožu poteka kongres o prometu in prometni infrastrukturi, na katerem se srečujeta gradbena in prometna stroka. Udeleženci razpravljajo o zamujenih priložnostih na področju prometne infrastrukture, rešitvah za njeno izboljšanje in zelenem prehodu na področju prometa.
Odtis bi zmanjšali, saj vozila ne bi v nedogled stala na cesti
V zadnjih 15 letih so se spreminjale strategije in usmeritve, ki jih je po osamosvojitvi sprejela država, opozarja nekdanji direktor državnega inženirskega podjetja DRI Metod Di Batista. Spomnil je na številne pozive, da mora Slovenija zmanjšati ogljični odtis v prometnem sektorju, nihče pa ni pomislil, da bi s tem, ko bi naredili dodatne avtocestne pasove, ta odtis dejansko zmanjšali, saj vozila ne bi v nedogled stala na cesti, še dodaja.
Hrvaška nas prehiteva
Da nas je Hrvaška prehitela po desni, pa navaja nekdanji član Darsove uprave Lado Prah, saj so naši sosedje zgradili štiripasovnice do meje, medtem ko naj bi naše ceste posodobili šele po letu 2030.
Marko Pavliha: Projekti ostajajo črka na papirju
Da številni infrastrukturni projekti ostajajo mrtva črka na papirju, opozarja nekdanji prometni minister Marko Pavliha. »Za marsikaj se je ugotovilo, da je tako, kot je bilo pred 20 leti, recimo izgradnja nesrečne hitre ceste iz Kopra do Šmarij in še marsikaj bi lahko našteval. Da ne govorim o drugem tiru, ki se zdaj sicer gradi, a z desetletno zamudo.«
Veliko razlogov za optimizem ni
Mačehovski odnos vseh preteklih vladajočih je po mnenju Pavlihe vzrok za težave, na tokratnem kongresu prav tako ni prisotnega nobenega člana aktualne vlade. »Upam, da bo ta kongres vsaj malo premaknil trenutno politiko, ampak prav veliko razlogov za optimizem ni. Na uvodnem delu ni bilo niti enega predstavnika politike, kar je slabo.«
Od kje elektrika za električne avtomobile?
Pomembne niso samo dobre avtoceste, temveč tudi železnice in javni promet, poudarja nekdanji član Darsove uprave Lado Prah. Nadaljuje, da bi čez 20 let rad videl tiste, ki zdaj govorijo, da gradnja cest ni tako pomembna, ker da se bodo avtomobili resda spremenili in ne bodo imeli več izpustov. Ampak tudi ti bodo ceste potrebovali. Na koncu pa se sprašuje, kje bomo dobili elektriko za vse električne avtomobile, saj je Slovenija že zdaj energetsko podhranjena. Ob tem ima pomisleke tudi dr. Pavliha.