Petra StoparPetra Stopar
Na obisku pri Petru in Marti (foto: Rok Mihevc)
Na obisku pri Petru in Marti | (foto: Rok Mihevc)

Od Marije k Mariji 2021 - 1. dan

Dogodki | 06.09.2021, 21:38 Robert Božič Urša Sešek

Včasih so rekli, da naj bi med velikim in malim šmarnom vsaka Slovenka in Slovenec poromala v eno od Marijinih božjepotnih cerkva. To že dvanajst let upoštevamo tudi na Radiu Ognjišče, ko radijski sodelavci obujamo tradicionalna šmarna romanja in s kolesom obiščemo mnoge lepe kraje ter se pogovorimo z zanimivimi in prijetnimi ljudmi, ki jih srečujemo ob poti.

Letos romamo od  Marije na Šmarni gori do Marije na Blejskem otoku in ob tem posebno pozornost namenjamo srečevanju z našimi poslušalkami in poslušalci. Več o letošnjem kolesarskem romanju lahko preberete ob koncu tega zapisa, ki ga zaznamujejo utrinki s teh srečevanj. Slišite jih lahko v našem živem radijskem programu, najdete jih lahko na našem FB profilu, povzemamo pa jih tudi v tem zapisu. Vsa današnja presenečenje ste lahko slišali v oddaji PRO, ki jo ob ponedeljkih pripravlja in vodi naš direktor msgr. Franci Trstenjak.

Babi in dedi Tadeja Pogačarja

Ana in France Štebe sta se ravno odpravljala na mini srečanje PRO v Komendo, ko ju je s pritiskom na zvonec presenetil Jure in ostali radijski kolesarji. »Ponosna sem na svojega vnuka, pravzaprav hvaležna, da ima take sposobnosti, da je trdoživ in se potrudi do zadnje kapljice moči,« je babi Ana razložila obiskovalcem.

Štebe Franc in Ana
Štebe Franc in Ana © Rok Mihevc

Monika Klemenc: Ključ je v gibanju

»Od kar sem v penzionu hodim trikrat na teden v fitnes, kjer imamo skupinske vadbe, razgibavanje, vaje za raztezanje, vaje za moč in podobno,« je radijskim obiskovalcem ključ do dobrega počutja in izgleda, kljub osmim križem zaupala nekdanja profesorica na Ekonomski šoli v Kamniku.

Leva in desna roka župnika v Cerkljah

»Tako piše v listini, ki sem jo podpisal pred škofom. Eno leto sem imel pripravništva, župnik me je testiral, potem pa je videl da sem kar dober, ko smo popravljali župnišče, pa veliko stavbo, ki je pogorela...« je Blažu zaupal naš zvesti poslušalec Janez Narobe.

Narobe Janez
Narobe Janez © Rok Mihevc

Tako smo ga naučili!

Naša poslušalka Nada iz Kamnika se je pravkar vrnila iz dopusta. In našim radijcem povedala, da je s seboj vzela tudi radio, ki so ga »naučl« da se zjutraj ob 5.00 sam prižge in poišče program radia Ognjišče. »Sem b'la b'l živa... Nisem najstarejša, pa s'm se prva poročila. Pred 39 temi leti, tako kot moj mož...« je Nada prevzela pobudo in naša Nataša jo je z vprašanji komaj dohajala.

14:37 Marta Jene: Prijateljstvo je največ, kar imaš!

Na pol poti med Mengšem in Domžalami smo presenetili našo poslušalko Marto Jene. »Sem upokojena, zelo rada pa grem vsako jutro na sprehod, čez cel dan pa me pri opravilih spremlja radio Ognjišče. Zelo rada poslušam pogovore z gosti...«

PRO Marta Jene
PRO Marta Jene © Rok Mihevc

13:22: Peter in Marta sta sama presenetila naše kolesarje

»Tudi midva nisva domačina, tukaj v Mengšu živiva šele 41-to leto,« je hudomušno ob obisku povedal naš poslušalec Peter, ki se skupaj z ženo Marto ukvarja s trgovino z blagom. Slednja pravi; da najbolj rada posluša » pogovorne oddaje, voščila, pa seveda poročila, saj poveste tudi tisto, kar drugje ne slišimo...«

Na obisku pri Petru in Marti
Na obisku pri Petru in Marti © Rok Mihevc

12:12 Klementina Jamšek o zgledu staršev: Govoriti je lahko, živeti tako, kot govoriš je težje. Sem šele učenka, morda kdaj napredujem v študentko...

Naša zvesta poslušalka je spekla pecivo, ga pazljivo zložila, na kolo posadila še enega od otrok in se od Bukovice odpravila proti Vodicam, da se tam srečamo na našem mini PRO srečanju in nas preseneti s svojimi odličnimi pekovskimi dobrotami. In v tem trenutku na dvorišče zapeljejo naši kolesarski romarji. Ostala je odprtih ust:
»Ja, rada vas poslušam, zelo rad imam rubriko, ki jo pripravlja Čušin, in vse oddaje duhovne vsebine,« je nekaj minut kasneje Tanji povedala Klementina Jamšek, mama šestih otrok, ki skupaj z možem vodi precej veliko kmetijo v Bukovici pri Vodicah. Vas zanima, kdaj vstaja in kdaj ji uspe leči k počitku?

V Bukovici na kmetiji Jamšek
V Bukovici na kmetiji Jamšek © Rok Mihevc

12:00 V opoldanski molitvi zdrženi s poslušalci iz Mengša

Radio Ognjišče je pomoč pri naši veri. S tem širite krščansko kulturo ki je drugi mediji ne širijo. Pomoč pri oznanjevanju, vernikom. Župnik Marko Košir, Mengeš © Rok Mihevc

10:34 Župnik France Mervar: Radia Ognjišče smo vsi veseli.

»Prvo doživetje zame je bilo poslušanje vinilnih plošč, drugo razvoj kasete in poslušanje tega medija v različnih radijskih sprejemnikih, tretje pa oddajanje Radia Ognjišče. To je tisto, kar si človek želi, da bi poslušal. Dobiš vse najvažnejše informacije, če bi bilo še kaj drugega, bi bil živčen.«

Župnik France Mervar
Župnik France Mervar © Rok Mihevc

9:30 Jelka Čižman: Mož je rekel morava, jaz pa bova! Imava PRO številko 134.

Na Šmarno goro je naša poslušalka in PRO Jelka Čižman pogosto romala. To ji je bil pravzaprav najbližji romarski kraj, zdaj pa ji leta tega več ne dopuščajo. Še vedno pa vsak dan začenja z molitvijo in potem vsem potrebnim delom v hiši, na vrtu in okolici. In prav tam so jo presenetili naši radijski kolesarji. Zaupala jim je, kako se je njen sin Marko, zdaj duhovnik, s pobočja Šmarne gore spustil na zmaju.

1. presenečenje: Pozvonili smo na vratih Jelke Čižman
1. presenečenje: Pozvonili smo na vratih Jelke Čižman © Rok Mihevc

7:00 Začetek s sveto mašo za blagoslov romarske poti

Prav slednjemu, torej srečevanju z našimi poslušalkami in poslušalci bo posebej namenjeno naše letošnje romanje, ki so ga zgodaj zjutraj radijski sodelavci začeli na Šmarni gori. Z jutranjo sv. mašo, ki jo je v tem Marijinem svetišču daroval naš direktor Franci Trstenjak.

Med nagovorom na koncu maše, tik pred začetkom romarske poti, je posebej spomnil na zgled Matere Terezije: »Srečno, varno in brez nezgod. Počastili smo tudi mater Terezijo, ki je vsako jutro častila gospoda, potem pa šla opravljati svoje poslanstvo. Sestre so bile kakor luč Jezusa Kristusa, tudi mi smo povabljeni, da smo Jezusova luč in da vsem prinesemo njega samega in ne sami sebe. Zdaj ko smo prejeli obhajilo, smo postali njegova monstranca, na to bodimo ponosni.«

Potek romanja Od Marije k Mariji 2021

Romanje smo torej začeli na Šamrni gori, zaključili pa ga bomo v sredo na mali šmaren, 8. septembra, ob 17. uri na blejskem otoku. Vmes bomo obiskali naše poslušalce v Šmartnem pod Šmarno goro, Vodicah, Mengšu, Domžalah, Jaršah, Kamniku, Komendi, Cerkljah na Gorenjskem in prespali v Velesovem, ki je najstarejša romarska pot.

V torek, 7. septembra, bomo iz Velesovega poromali v Šenčur, naprej v Kranj na Primskovo, pa v Preddvor, Trstenik, Tržic Bistrico in si odpočili pri brezjanski Mariji.

Na njen praznik se bomo srečali se s poslušalci iz Radovljice, Breznice in Bleda, od tam pa mogoče celo zaplavali na blejski otok k masi ob 17. uri, kjer bomo sklenili 12. kolesarsko romanje Od Marije k Mariji. To mašo bomo prenašali po radiu, kdor pa bi bil rad navzoč, naj se zglasi ob 16. uri v pristanišču pri Vili Bled.

Vmes bomo pozvonili na domačem naslovu kakšnega poslušalca in ga presenetili.

Vabljeni k poslušanju. Če ste doma iz krajev, ki jih bomo obiskali, lepo, lepo povabljeni na srečanje. Veseli vas bomo.

Tule je urnik, da nas boste ujeli pravi čas in na pravem mestu.

ŽUPNIJA

NA BREZNICO, v sredo, 8. septembra, ob 12. uri na opoldansko molitev v cerkvi

Bled

NA BLED, v sredo, 8. septembra, ob 13.30 pred župnišče

V radijskem programu se bodo naši obiski poslušalcev, župnij, Marijinih cerkva in presenečenja še kako poznali. Vabljeni k poslušanju.

Dogodki
Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc) Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc)

Kolikšno škodo je povzročila pozeba? #podkast

Po prehodu izrazite hladne fronte pred tednom dni, smo v petek, v nedeljo in včeraj bili priče pozebi. Razmere so se krajevno zelo razlikovale, prav vse sadjarje in kmete pa je strah, da to pomeni ...

Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj) Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj)

Pri svojem delu vedno izpostavi bistveno

Lojze Čemažar je z nami v oddaji Naš gost spregovoril o svoji umetniški poti, pomenu družine, šol, ki so ga oblikovale in se zahvalil za prejeto priznanje sv. Cirila in Metoda.