Je obhajilo "to go" ok?
Naš pogled | 20.04.2021, 14:33 Silvestra Sadar
Lahko bi razmišljala o levosučnih sodržavljanih in kritikih zdajšnje vlade, ukrepov, cepljenja, pa ne bom. Omejila se bom predvsem na cerkveno občestvo, saj imamo lastni prag in lastne smeti!
Lansko jesen smo začeli covid liturgično leto. Prineslo nam je bogoslužja z omejenim številom ljudi, potem bogoslužja in verouk na daljavo, pa duhovno obhajilo in obhajilo „to go" ... Ko so se za ljudi odprle trgovine, cerkve pa ne, je SŠK opozorila, da zbiranje ljudi v cerkvah ni bolj nevarno od tistega v nakupovalnih središčih. In prav je tako, da se je javila. Korona je zmagoslavno okronala veliki teden in veliko noč s sporočilom, da ne bo dovolila, da bi jo ignorirali.
Ves ta čas se del cerkvenega občestva, ne samo laiki, sprašuje, zakaj ukrepi, če imamo vero? Podobno kot je pred točno enim letom zdravnik Rihard Knafelj na Facebooku zapisal: "Odlična novica! Tvoja družina nas je obvestila, da moli k Jezusu zate. Ventilator bomo tako dali nekomu drugemu, ki nima Jezusa, da bi ga pozdravil." No, Knafelj nam ni bil preveč všeč, kajne?
Tiste, ki zbujajo slabo vest, češ da tisti, ki ukrepe podpirajo, nimajo dovolj velike vere, sprašujem: kaj je Jezus naredil v puščavi, ko mu je hudič prigovarjal, naj se vrže s templja in spremeni kamenje v kruh? Ni imel vere v to, da bi mu Oče ustregel? Da bi ga angeli nosili? Da bi lahko naredil iz kamnov kruh, vsak dan, ne le pred dva tisoč leti? Kaj bi odgovoril, če bi mu skušnjavec rekel, naj ne upošteva ukrepov, ker bo njega in vse njegove pred korono varoval Bog sam? Nadaljevanje je, vsaj nedeljniku, jasno ...
Pravzaprav je tudi nas hudič pred dobrim letom peljal v puščavo. Ves svet. In nas skuša ... In zelo težko s tem živimo. Mi ne bi hodili tega križevega pota, mi bi raje hodili k pobožnosti križevega pota. Mi nismo proti varovanju ostarelih in rizično bolnih, ampak mi bi radi živeli svojo mladost in svobodo. Mi bi se radi rešili korone, ampak drugače, ne z umivanjem rok, maskami in distanco. Mi verjamemo, da Bog deluje, vendar ne prek cepiv in dognanj znanosti ...
Mi se ne bi obhajali na roke zaradi obveznih mask, saj ne želimo onečastiti evharistije, raje bi se na usta ... Kot da so usta boljša! Da so roke dovolj dobre, je pokazal tudi Jezus, ki je z njimi lomil kruh in ga apostolom delil v roke.
Že zdaj omagujemo, pa križ, ki ga večina nosi, še „k" od križa ni ...
V manipulacijo s cepivi je po mnenju nekaterih verujočih vključen celo Vatikan s papežem na čelu. Teološki in virološki stroki, ki pojasnjuje, da v cepivu proti covidu- 19 niti v nobenem drugem, ki je proizvedeno pod kontrolo regulatorjev, ni nič več človeškega, in da že desetletja izhajajo iz postopka stalnega pomnoževanja, ne verjamejo. Ampak ne, mi bi raje še naprej debatirali o svetosti življenja, medtem ko ga uničujemo na nešteto drugih načinov. Morda bi lahko v teh celičnih linijah menda dveh nenamerno splavljenih zarodkov videli Kristusovo obličje in njegovo odrešenjsko delo, ki je doslej rešilo milijone ljudi? Zgodovina bi ju lahko celo poimenovala, tako pomembna sta. Morda bi si zaslužila celo godovni dan. Gotovo vprašanje za dogmatike.
Marsikdo, tudi neverni, si ukrepe dovolijo primerjati z nasiljem, ki sta jih povzročila nacizem in fašizem. Nezaslišano! Pričakovala bi, da se bo javil vsaj kakšen komandant in povedal, da se trpljenja ne da primerjati. Menda tisoči odvetnikov pripravljajo drugo Nürnberško sodišče, ki naj bi po vsem svetu začelo skupinsko tožbo zoper odgovorne za škandal covid-19. Po njihovem mnenju je ta organiziran s strani foruma v Davosu. Kaj pa če odvetniki zagovarjajo evgeniko in to, da pač umrejo tisti, ki niso sposobni živeti. Tako bi se znebili vseh, ki družbo veliko stanejo. Kako prepoznati volkove v ovčji obleki?
Božje in sveto je, če ideologije – katerekoli, tako politične kot cerkvenopravne, ne postavljamo nad zdravo kmečko pamet in spoznanja znanosti, sicer nam ni pomoči. Če se bo kdaj res zgodil kibernetski napad ali napad z biološkim orožjem, res ne vem, kaj bo z nami. Že zdaj omagujemo, pa križ, ki ga večina nosi še „k" od križa ni ...