Presenečenje, ki to je in ni
Komentarji | 04.06.2020, 13:08 Robert Božič
V Zadružni zvezi Slovenije, ki trenutno povezuje skoraj 60 zadrug in nekaj podjetij, je na včerajšnjem volilnem občnem zboru prišlo do spremembe na vodstvenih mestih. S tremi glasovi prednosti so zadružniki na predsedniško mesto izvolili Boruta Florjančiča, dosedanjega direktorja Kmečke zadruge Sevnica in se poslovili od dosedanjega predsednika Petra Vriska.
Zamenjava vodstva Zadružne zveze Slovenije je in ni presenečenje. A pojdimo lepo po vrsti. Že na skupščini pred štirimi leti je Petra Vriska na volitvah izzval Cvetko Zupančič, kar je sprožilo celo vrsto ugibanj in dokaj napeto ozračje. Zupančič, prekaljen zadružnik in takrat tudi prvi mandat predsednik Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije, je posebej izpostavljal nujnost sprememb, ki »bodo v korist zadrug in njihovih potreb«.
S prednostjo šestih glasov je torej na prejšnjih zadružnih volitvah zmagal Vrisk, ki je takrat obljubljal »nadgradnjo zadružnega sistema, nadaljevanje podpore Deželni banki Slovenije, da ostane v slovenski in v zadružni lasti in krepitev Semenarne, ki naj bi po njegovem mnenju postala jedro povezovanja zadrug na poslovnem področju.«
A že leto kasneje, jeseni 2017, je nekaj članic zveze, med drugim tudi Kmečka zadruga Sevnica, zahtevalo izredni občni zbor in glasovanje o zaupnici. Temelj nezadovolstva je takrat bil povezan z dogajanjem okoli prodaje lastniškega deleža Deželne banke Slovenije, a Vrisk je takrat zaupnico dobil in svoj mandat tudi nadaljeval.
Nesoglasja med lastniki Deželne banke so se nadaljevala in 27. januarja letos je Vrisk kot član nadzornega sveta banke protestno odstopil, 16. marca pa je bila v srbske roke prodana še Semenarna Ljubljana. Zdi se, da so prav ti neuspehi botrovali včerajšnji odločitvi zadružnikov, da mandat predsednika za naslednja štiri leta zaupajo v roke Boruta Florjančiča, dosedanjega direktorja Kmečke zadruge Sevnica. Slednji jih je prepričal z »vizijo združevanja nabavnih in tržnih poti, plemenitenja zadružnega premoženja, promocije zadružnih izdelkov in napovedjo razvoja skupnih blagovnih znamk.«