Matjaž Merljak
Matej Kržišnik
Rok Mihevc
Sodelujoči v Misijonskem pogovornem večeru. (foto: Andrej Novljan)
Sodelujoči v Misijonskem pogovornem večeru.

Večerni misijonski pogovor: Je Cerkev mlada?

07.04.2019, 23:52

"Pustil nam je! Ni bil tisti, ki je rekel, JAZ imam vizijo, JAZ imam teme... Glavna stvar, ki jo je naredil: Pustil nam je! Pa bil je z nami! Dal nam je proste roke, rekel nam je, da je farovž naš dom. "Tukaj sem z vami, hočem biti z vami! Rad sem z vami!" Ni bil on tisti, ki bi moral vse narediti. Preprosto pustil nam je!"

Tako je med drugim, v prvem večernem misijonskem pogovoru, eden od mladih sodelujočih izpostavil izjemen zgled dela z mladimi, ki ga je v njihovi skupnosti pustil žal že pokojni duhovnik Lojze Hostnik.

Prvi letošnji misijonski večer je vodil Matjaž Merljak, v studiu pa so se mu pridružili, Tone Česen, direktor zavoda sv. Stanislava, Jure Plavc in Magdalena Rode, oba iz Katoliške mladine, Matej Lovšin kot predstavnik skavtov ter Domen Golob, sodelavec Unipas-a.

Zaupati moram da Bog dela!

Naslov letošnjega 14. radijskega misijona je Matjaž za uvodni krog pogovora spremenil v vprašanje: Ali je Cerkev mlada? Odgovori so bili zanimivi in več plastni, kasneje pa se je iz povedanega razvila debata, ki je konkretno zaznamovala prvi misijonski pogovorni večer in ji je vredno prisluhniti

Tone Česen: "Če gledamo globalno, to da se je Cerkev pred kratkim na pobudo papeža odločila, da izvede škofovsko sinodo o mladih, kjer je dejansko k odprti razpravi pozabila mlade s celega sveta, bi lahko rekli, da, Cerkev je mlada. Druga stvar pa je potem, če gledamo resničnost po manjših občestvih, župnijah, kjer pa dostikrat doživljamo, da pravzaprav mladih po 13 letu nekako zmanjka in morda dobimo pesimističen občutek .... Sam pa še vedno mislim, da je potrebno pozitivno vrednotiti ogromno dobrih pobud, kjer so mladi dejavni, kjer ustvarjajo, kjer dejansko delajo za druge mlade, tako da zame še vedno ostaja na to vprašanje odgovor v pozitivnem smislu. Da cerkev je mlada!"

Magdalena Rode: "Cerkev se ima od mladih še precej za naučit, predvsem v smislu iskanja inovativnih rešitev, da se izzivov lotiš na inovativni način, da te ni strah, da se spustiš v nekaj novega, da ohranjaš svoje vrednote, da jih ne spreminjaš za svet."

Jure Plavc je opozoril, da lahko na to vprašanje pogledamo z različnih vidikov: z nivoja župnijskega življenja, dogajanja na ravni Slovenije ali pa, če na primer na vse skupaj pogledamo z vidika žive vere. "Če je res nek manjko mladostnikov v Cerkvi, pa lahko rečem, da tisti, ki ostajajo, res ostajajo, ker je v njih ta živa vera!"

Domen Golob pa se je ozrl na eno od osnovnih celic Cerkve: "In če pogledamo župnije, mislim da kdorkoli lahko težko reče, da imamo res mlade župnije. Bistvo življenja župnije je nedeljska sveta maša. In če bi tam pogledali, koliko je Cerkev mlada, mislim, da težko rečemo, da je." Tudi Matej Lovšin je razmišljal podobno: "Bistvo življenja Cerkve so župnije in gledano s te ravni bi jaz rekel ne," torej Cerkev ni mlada.

V nadaljevanju pogovora je Tone Česen, direktor Zavoda sv. Stanislava, opozoril, da ima sam tudi drugačne izkušnje, na primer mladih dijakov, ki z veseljem in popolnoma prostovoljno zgodnje petkovo jutro izkoristijo za doživeto sveto mašo, kot se je to zgodilo minuli teden v Zavodu sv. Stanislava. Omenil pa je tudi stanje duha v t.i. zahodnem svetu, kjer mladih ni in pa pravo nasprotje tega v mnogih okoljih na južni polobli in tudi Afriki in Aziji.

Jure pa je dodal, da v razmerah, ki jih sam pozna, lahko mlade v grobem deli na dve skupini. Na tiste, ki so k sodelovanju v Cerkvi spodbujeni že iz domačega okolja in tiste, ki tega niso deležni. Pri teh pa vidi, da gre še za dve podskupini; tiste, ki so kljub temu aktivni v življenju Cerkve in pa tisti, ki po birmi odpadejo. "Gre za zelo velik osip in to govorim zaradi potenciala, ki ga Cerkev ima zaradi vseh mladih v naši družbi."

Razkorak med starejšimi in mladimi. Ni tega dihanja!

Tudi sicer se je prvi misijonski večer marsikdaj ustavil ob mladih in obdobju priprave na birmo. Jure je omenil problem sprejemanja mladih s strani starejših na sicer izredno živi župnji, kjer se veliko dogaja. "Mladi so sicer pogosto kritični, ampak ni tega dihanja, ni tega da bi lahko prišel v nedeljo k maši in bi tam doživel občutek sprejetosti, to je pa res eno občestvo, ena skupnost, ki je drugačna, ki si pomagajo, ki se imajo radi, ko začutiš tega duha, ki naj bi ga začutil med kristjani. Na župnijah imamo na tem področju še zelo veliko dela in vsi se moramo učiti, kaj pomeni živeti evangelij, in kaj pomenijo Jezusove besede po ljubezni vas bodo spoznali ..."

Udeleženci 1. misijonskega večera
Udeleženci 1. misijonskega večera © Andrej Novljan

Prvovrstni heroji!

Magdalena Rode je pritrdila temu razmišljanju in se strinjala, da nas res čaka veliko dela. Tudi ona se je navezala na birmance in opozorila, da zanje po birmi zmanjka konkretne podpore. "Ni nekega sistematičnega vključevanja birmancev (v življenje cerkve) po birmi, kot da bi nam postalo vseeno ..." Skupaj z Juretom sta se strinjala, da je žal potem od posameznika odvisno, ali ostane in nadaljuje, ali gre. Največja težave pa imajo mladi, ki v tem obdobju nimajo podpore v svoji družini. "Tisti, ki kljub temu nadaljujejo in ostanejo dejavni v Cerkvi so zame prvovrstni heroji. V Cerkvi bi morali veliko več narediti za vse tiste, ki te podpore od doma nimajo."

Mlademu omogočiti pristno srečanje s Kristusom!

Tone Česen je opozoril, da papež Frančišek, ko je napisal posinodalno spodbudo mladim ni pozabil piosati tudi pastoralnim delavcem in Cerkvi v celoti. "Tam me je zelo nagovoril stavek, da vprašanje mladosti ni vprašanje let, ampak je vprašanje srca. V Cerkvi moramo, zato da bo Cerkev res mlada, se odpovedati ustaljenim vzorcem, ki so stari in pustiti mladim mesto oziroma začeti razmišljati, kot razmišljajo mladi. Iskati, raziskovati vedno novo, poskušati, se zmotiti, dopustiti da delamo stvari izven tega kar je utečeno, kar je ustaljeno, preverjeno, kar vemo, da bo sigurno funkcioniralo... Papež je s tem dal jasno spodbudo, predvsem tistim, ki so pri škofovskih konferencah odgovorni za mladinsko pastoralo, da iščemo nove poti, kako nagovarjati, poslušati, kako mu omogočiti osebno srečanje s Kristusom." Ker ko bo ta dogodek osebnega srečanja s Kristusom vsak mlad človek doživel sam v sebi, potem bo lahko naredil odločitev, da bo ostal v skupnosti in prevzel svoje mesto.

Ni vizije od zgoraj!

Domen je v pogovoru izpostavil, da ga žalosti, da se mora vsaka župnija sama ubadati s temi izzivi in »ni ene vizije od zgoraj, ni ene podpore od zgoraj...« To po njegovem mnenju pomeni, da so mladi na župnijah prepuščeni samim sebi in se potem velikokrat zgodi, da mladinsko župnijsko življenje ugasne, ko se ena močna generacija začne ukvarjati z eksistencialnimi vprašanji (služba, družina, preživetje in druge odgovornosti). Generacija gre in nova se velikokrat vse na novo uči. Problem je tudi v podpori tistim, ki stvari poganjajo, animatorjem. Marsikdaj se na tem področju zalomi, je še opozoril.

Matej je predstavil skavte, ki pa zelo veliko pozornosti namenjajo rasti in podpori, da mladi, ki opravljajo vodilne funkcije, imajo zaslombo, jim je omogočena rast. Magdalena Rode je opozorila na pomen obstoja skupine, ki poganja mladinsko življenje na župniji. Kjer take skupine ni, je težko prodreti z načrti in kaj izpeljati.

V pogovorneem večeru je bilo slišati tudi zanimive odgovore na vprašanje poslušalca, kaj storiti v župniji, kjer duhovnik z načinom priprave na birmo, ki za mlade pomeni nočno moro, piflanje vprašanj na pamet, kjer gre tudi za izživljanje nad mladimi, če hočejo priti do zakramenta, … doseže, da je zdaj župnija brez nekaj generacij mladih in so vsi ti mladi posledično zasovražili Cerkev kot institucijo.

Slišali smo mladega fanta, ki je jezen na duhovnike, ki ovirajo in onemogočajo prizadevanja mladih na župnijah. Na drugi strani pa tudi, da v slovenski Cerkvi nismo spremenili struktur. Duhovniki se še niso učili, ne globalno, ne v malih občestvih sinodalnega duha delovanja, pa da v mnogih primerih ne znajo zagotavljati strukturne podpore mladim.

In pa, kako je ob vsem tem najbolj pomembno, da je duhovnik duhovnik, da mladim nudi osebno duhovno spremljanje, zakramente, tega kar mu mu nihče drug ne more dati.

In slišali smo lahko izjemno izkušnjo mladih, kako je, ko mlade, ki se pripravljajo na birmo, navdušiš, kako lepo jim je biti blizu, jim postati prijatelj.

Vabljeni k poslušanju celotnega pogovora!

Bi vas zanimalo še kaj podobnega?
Radijski misijon

Pomembno: Prosimo, da se pri komentiranju držite spletnega bontona in pravil našega spletnega portala. Pridržujemo si pravico moderiranja.

Novi celjski škof bo dr. Makismiljan Matjaž (photo: p. Ivan Rampre) Novi celjski škof bo dr. Makismiljan Matjaž (photo: p. Ivan Rampre)

Novi celjski škof bo dr. Maksimilijan Matjaž

Papež Frančišek je za celjskega škofa imenoval dr. Maksimilijana Matjaža, duhovnika mariborske nadškofije metropolije, ki je bil do sedaj profesor Svetega pisma na Teološki fakulteti v ...

Papež Frančišek na zgodovinskem obisku v Iraku (photo: Vatican Media) Papež Frančišek na zgodovinskem obisku v Iraku (photo: Vatican Media)

"Vsi smo Iračani – nočemo več delitev!"

Planota Ur, ki je videla rojstvo očaka Abrahama, je bila danes priča srečanja voditeljev različnih verstev. Ne orožje, ampak hrano za vse, je bilo sporočilo papeža Frančiška. Mir po njegovih ...

p. Branko Cestnik (photo: Izidor Šček) p. Branko Cestnik (photo: Izidor Šček)

Kakšni so obeti za praznovanje velike noči?

Kot kaže nam gre v epidemiji počasi, počasi na bolje. Kako bo to vplivalo na večje odprtje cerkva in tudi praznovanje velike noči, smo v oddaji »Spoznanje več, predsodek manj«, govorili s p. ...

Duhovnik Martin Golob v studiu Radia Ognjišče (photo: Rok Mihevc) Duhovnik Martin Golob v studiu Radia Ognjišče (photo: Rok Mihevc)

"Ljubezen vedno pozablja nase"

»Prepričan sem, da bosta letošnji post in velika noč kljub epidemiji zelo lepa, saj je to odvisno od posameznika, kako zares bo vzel to ponujeno priložnost s strani Cerkve, da vzame ta sveti čas ...