Matjaž MerljakMatjaž Merljak
Marko ZupanMarko Zupan
Alen SalihovićAlen Salihović
Jutro na Kredarici (foto: Blaž Lesnik)
Jutro na Kredarici

Jubilejna akcija DDDD na Gorenjskem

Dobro delo dobro dene | 20.08.2014, 18:02

V letu, ko Radio Ognjišče praznuje 20-letnco oddajanja, vsakega 20. v mesecu pripravimo akcijo Dobro delo dobro dene DDDD. V njej predstavljamo utrinke in zgodbe, ki kličejo k dobremu in spodbujamo h konkretnim dobrim delom. Avgustovska akcija se dogaja na Gorenjskem. Na Kredarici je včeraj in danes potekalo srečanje Prijateljev Radia Ognjišče in poslušalcev. V Kranju, v Mercatorjevem centru na Primskovem, pa smo naše poslušalce med 15.00 in 18.00 vabili k zbiranju pomoči za družine v stiski.

Sreda, 20. avgustu 2014, je bil dan za tokratni DDDD. Naš jutranji program je bil poseben, saj je potekal iz dveh studiev, ljubljanskega in gorskega.

Mateja Feltrin Novljan in Blaž Lesnik sta k mikrofonu vabila različne sogovornike. Prsluhnili smo jim lahko med 6. in 10. uro (vabljeni k poslušanju posnetkov v Audio arhivu in k ogledu fotogalerije).

Ob 11. uri se je začel prenos svete maše iz kapelice Marije Snežne.

France Urbanija se je v pridigi navezal na današnji praznik za kapelico in tudi na godovnjaka sv. Bernarda iz Clairvauxa ter dodal: "Brez spominov ne bi mogli živeti. Narobe bi bilo, če bi jih vrgli proč. So sicer taka prizadevanja, a to bi bilo narobe."

Navedel je misel svetega Avguština: Kdor bo vztrajal do konca, bo rešen. Naglasil je: "Kadar koli smo v stiski ali trpljenju, je ta misel spomin in opomin ter sredstvo za poboljšanje, saj slej ko prej pridejo trpljenje, stiske in preizkušnje, a to nam je sredstvo za poboljšanje."

Zbranim je položil na srce, da je več razlogov, da se veselimo, kot pa godrnjamo čez današnje čase. Vedno in v vsakem trenutku nas po njegovih besedah čaka Mati, ki naše vzdihe prenaša pred Njega - je srednica naših milosti.

V Mercator centru Kranj Primskovo pa smo med 15. in 18. uro zbirali za družine v stiski in doživeli rekorden odziv naših poslušalcev in dobrotnikov. Za družine v stiski z Gorenjske so darovali 26 vozičkov hrane in ostalih nujno potrebnih življensjkih potrebščin. Iskrena hvala in Bog povrni!

26 vozičkov darov in nasmejani radijci
26 vozičkov darov in nasmejani radijci © ARO

Med sogovorniki Mateje in Blaža je bil tudi Dušan Vidmar, ki je oskrbnik že štirinajsto sezono. Na Kredarico pride v začetku poletja, nato je tam do jeseni. Letošnja sezona je po njegovih besedah najslabša odkar je v hribih (prej je bil že oskrbnik Tičarevega doma na Vršiču).

Oskrbnik Dušan Vidmar
Oskrbnik Dušan Vidmar © ARO

To obdobje, ko ni obiskovalcev, je precej težko. V ekipi je trenutno, v višku sezone, osem članov, njihov dan se začenja že malo pred 6. uro zjutraj. Vsakega obiskovalca toplo sprejmejo in to potrjuje tudi naša ekipa.

Veliko obiskovalcev na Kredarico pritegne kapelica Marije Snežne, a letos tudi na to vpliva vreme. Včasih so tri maše na dan, mnoge skupine s seboj pripeljejo svojega duhovnika.

Meteorolog Marjan Zidarič je povedal, da imajo mnoge alpske dežele podobne gorske postaje. So meseci, ko bi avtomatika zadostovala, a zaradi spremenljivih razmer avtomatika pozabi na logiko in le človek se lahko bori z naravo. Zaradi vremenskih razmer je bil minulo zimo ujet na Kredarici mesec in pol. Napovedal je, da danes neviht na Kredarici ne bo.

Pogovor z meteorologom na Kredarici
Pogovor z meteorologom na Kredarici © ARO

Včeraj zvečer je bil gost planinskega večera na Kredarici Dušan Polajnar, ki je med drugim dejal: "Vsa verstva imajo goro, na katero hodijo. Tam se ljudje počutijo bližje Bogu."

19-letna Jera drugič dela na Kredarici v strežbi. Dobro se razume z ekipo in obiskovalci. Mesec na 2550 metrih nad morjem tako hitro mine. Letos je dela manj in ima več prostega časa.

Šarifa pomaga planincem na različne načine. Na Kredarico jo je prineslo življenje. Tam ga po njenih besedah doživlja v lepih barvah. Ko živiš v planinah, ko se ti zdi marsikaj, kar je v dolini težko in problematično, malenkostno in nepomembno. Ljudje se po njenih besedah v hribih sprostijo: "V gorah so misli bolj čiste jasne, zrak je čisti in redkejši."

Jera in Šarifa
Jera in Šarifa © Mateja Feltrin Novljan

France Bonča pri pritrkavanju
France Bonča pri pritrkavanju © Mateja Feltrin Novljan
Duhovnik Franci Urbanija, ki je daroval sveto mašo za vse žive in pokojne planince, je veliko svojega časa preživel na gorskih poteh, to jutro ob pol štirih se je na Kredarico odpravil iz doline.

Povedal je, da je bila kapelica  blagoslovljena leta 1897. Doživela je veliko lepega, pa tudi velik udarec, ko je bila januarja 1953 porušena. Vsa leta se je ohranjalo hrepenenje, da bi bila znova pozidana. Leta 1992 je nadškof Alojzij Šuštar blagoslovil novo kapelico posvečeno Mariji Snežni. Na sredo po Marijinem vnebovzetju je žegnanje - patronicij.

Mateja se je pomešala med prijatelje v Triglavskem domu na Kredarici. Planinci smo povsod dobri prijatelji, ji je dejan Marjan Brezočnik s Štajerske: "Na poteh se pozdravljamo, kar je v dolini redko, damo si kako lepo besedo in nasmeh." Jožef Pajnič pri obiskovanju gora rad meditira, moli in obuja spomine ter v višine zahaja sam: "Prej smo prehitevali, zdaj pa tudi postanemo, se ozremo okoli in prisluhnemo tišini." Letos bo že 23-ič pri žegnanju pri kapelici Marije Snežne na Kredarici.

France Bonča, pritrkovalec iz Smlednika, je začel redno hoditi na Kredarico v letu, ko so za takmajšnjo kapelico kupili zvonove. To je bilo pred 19-imi leti. Nekajkrat je bil na Kredarici dvakrat na leto.

Javljanje s poti na Kredarico
Javljanje s poti na Kredarico © ARO

Akcija Dobro delo dobro dene DDDD se je tokrat že dan pred 20. v mesecu začela s pohodom na Kredarico, kamor so se povzpeli trije sodelavci. Marko Zupan, Blaž Lesnik in Mateja Feltrin Novljan so se odločili, da pot in napore posvetijo sodelavcu Albertu Pucerju, ki se bojuje s hudo boleznijo ter vsem drugim bolnikom, ki bijejo najpomembnejše in najtežje bitke.

Na pot so se podali iz Krme, pospremile so jih kapljice dežja, za kratek čas jihje pozdravilo sonce, zadnje ure pa jih je dobesedno pralo, zato je bil prihod v prijazno in toplo kočo najlepša nagrada.

Večer na Kredarici
Večer na Kredarici © ARO

V gorah je kljub dežju kar nekaj pohodnikov, domačih in se več tujih. Druženje v koči je obogatil gorski reševalec Dušan Polajnar, ki je spregovoril o varnem pohodništvu in slikovito opisal reševanje, ki ga v Sloveniji prostovoljno opravlja 700 reševalcev: "Doma sem iz Dovja, zato sem se učil plezanja kar v domači Triglavski severni steni, s prijateljem sva tam doživela nesrečo in ko so naju rešili, se mi je zdel vstop k reševalcem samoumeven."

Jutro na Kredarici
Jutro na Kredarici © Administrator

Voščili PRO Bernardi Košir

Tako kot je že v navadi, smo ob današnji akciji obiskali tudi enega od naših prijateljev, ki danes praznuje. Tokrat je žreb izbral ga. Bernardo Košir iz Bistrice nad Tržičem. Naš urednik msgr. Franci Trstenjak jo je presenetil z lepo lončnico in voščilom, ravno v trenutku, ko je odpirala radijsko voščilo tistim PRO-jevcem, ki praznujejo okrogle obletnice.

Ga. Bernarda Košir z vnukoma
Ga. Bernarda Košir z vnukoma © Robert Božič

Vabljeni k ogledu fotogalerije in poslušanju pogvorov, ki so nastali na Kredarici.

Dobro delo dobro dene, Slovenija, Radijski utrip
Obzorja duha (photo: Zajem zaslona) Obzorja duha (photo: Zajem zaslona)

Cenzura v oddaji Obzorja duha?

»Žalostna sem zaradi dogajanj... Nov prevod Svetega pisma iz izvirnih jezikov v slovenski jezik, vrhunsko delo v slovenski zgodovini za študij in razumevanje nam vsem, prispevek v oddaji Obzorja ...

Družine potrebujejo spodbud in medsebojne podpore ter zgledov.  (photo: lj_nadskofija) Družine potrebujejo spodbud in medsebojne podpore ter zgledov.  (photo: lj_nadskofija)

Vzemimo Boga zares

Živimo v duhovni shizofreniji, ki na prvi pogled ni prepoznavna. Na eni strani poudarjamo, kako imamo pravico izbrati lastni slog in stil življenja, kako je naša pravica izbira identitete, celo ...