FOTO: Katoliška osnovna šola in vrtec z novimi prostori
Slovenija | 31.08.2014, 12:44
Novo šolsko leto bodo v novih prostorih začeli učenci in učenke Osnovne šole Alojzija Šuštarja, ki deluje v sklopu Zavoda Sv. Stanislava v Šentvidu, kjer s prvim septembrom svoja vrata odpira tudi vrtec Dobrega pastirja. Svečano odprtje novih prostorov bo na prvi šolski dan ob 9.30, blagoslovil pa jih bo apostolski administrator ljubljanske nadškofije škof Andrej Glavan.
"Bog je velik in presega naše načrte"
Te besede je izrekel direktor Zavoda sv. Stanislava, ob nedavnem srečanju z novinarji in obiskovalci ob predstavitvi novih prostorov osnovne šole dr. Alojzija Štuštarja in vrtca Dobrega Pastirja, dr. Roman Globokar: "Izredno smo veseli, da nam je uspelo dokončati dela do začetka novega šolskega leta, ko odpiramo vrata vrtca Dobrega Pastirja in preselili bomo delovanje Osnovne šole v nove prostore. Ko je bil škof Jamnik imenovan za ljubljanskega pomožnega škofa je, predvsem na željo mnogih staršev, dal pobudo, da bi na tem prostoru ustanovili novo Osnovno šolo. Zavod je več generacijsko središče in številne napetosti, ki so morda znotraj različnih generacij, se v skupnem sobivanju in sožitju lahko sprostijo in uredijo. Vsega skupaj bo otrok na našem prostoru okrog 1300 do 1400. V primerjavi z Zavodom pred drugo svetovno vojno, ko je bilo tu največ 370 gojencev, je to seveda velika razlika. Hiša je v preteklosti doživela veliko hudega, trpljenja in po drugi strani tudi veliko veselja in mladostne ustvarjalnosti. Vse od svojih začetkov, ko se je tu leta 1905 začel pouk, in je ta škofijska klasična gimnazija tudi temeljnega pomena za oblikovanje slovenskega znanstvenega jezika in za oblikovanje slovenskih intelektualcev. Brez učbenikov, ki so bili napisani samo za to gimnazijo, ne bi bilo mogoče ustanoviti Slovenske Univerze in ne bi imeli dijaki drugih gimnazij po 1. sv. vojni možnosti za pouk v slovenskem jeziku. Po eni ustvarjalnost in po drugi strani trpljenje dvajsetega stoletja. Naše prepričanje je, da blagoslov, ki prihaja v našo hišo, prihaja tudi po trpljenju teh ljudi.
Sedem "pravljičnih" let s srečnim koncem dokončane gradnje
Pouk je Osnovna šola dr. Alojzija Šuštarja začela že v šolskem letu 2008/2009, sprva v v starih prostorih Zavoda. Od prvih let pridobivanja soglasij in dovoljenj, od leta 2007, ko je takratni Gospodarski svet ljubljanske nadškofije pod takratnim vodstvom nadškofa Alojza Urana sprejelo sklep o gradnji nove šole in vrtca, do letos končanih gradbenih del je minilo sedem let. Brez vmesnih manjših zapletov pri tako velikih gradbenih načrtih skoraj ne gre. A morda pravljično število let, ki so minila od začetnih korakov do končne uresničitve, tudi nekaj pove in so dodatna simbolična privolitev k uspešnosti projekta ter nove zgodbe v vzgojno izobraževalnem procesu naše domovine. Na področju novogradnje so predhodno porušili štiri vojaške objekte, ki niso bili primerni za šolske dejavnosti. Po gradbenem dovoljenju s strani mestne občine Ljubljana, na začetku leta 2011, so podpisali pogodbo za izvedbo gradbenih del s podjetjem Kovinar gradnje ST Jesenice, ki je gradilo po načrtu izbranega podjetja na arhitekturnem natečaju, biroja Ur. a.d iz Nove Gorice. Še isto leto so že blagoslovili prenovljeno kuhinjo in povezovalni del med staro in novo stavbo ter temeljni kamen nove stavbe. Spomladi leta 2013 so bila končana gradbena dela ter zgrajena solarna elektrarna na strehi. Po tehničnem prevzemu objekta pred dobrim mesecem dni, je 14. avgusta letos Upravna enota Ljubljana izdala uporabno dovoljenje in tako je pred nami svečano odprte na prvi letošnji šolski dan.
Moto šole: Šola tisočerih talentov
Osnovna šola Alojzija Šuštarja je edina zasebna katoliška osnovna šola v Sloveniji. Poleg obveznih predmetov, ki jih izvajajo vse javne šole, so na tej šoli še naslednji predmeti: spoznavanje vere na razredni stopnji, oziroma vera in kultura na predmetni stopnji, klasična kultura z latinščino ter praktikum. Na šoli si prizadevajo, da bi vsak otrok razvil svoje sposobnosti in darove, s katerimi je obdarjen, v največji možni meri. Vzgojni koncept je utemeljen na krščanstvu, uresničuje cilje, kot so vzgoja v poštene, strpne, odgovorne in solidarne državljane, predstavitev verskega življenja kot vrednote, seznanjanje učencev s krščansko vero, njeno tradicijo in vrednotami, vzgoja k spoštovanju drugače mislečih, vzgoja odgovornosti do naravnega okolja, predstavitev narave kot Božjega stvarstva in vključevanje slovenske in evropske kulturne tradicije v zavest lastne identitete.
Zdaj živijo zidovi, duša pa pride s prvim septembrom ...
Vrtec Dobrega pastirja
Ravnateljica Vrtca Dobrega pastirja Špela Avšič: "Veselim se, da bo vrtec napolnjen z nasmehom, z otroškim smehom in igrivostjo. Veselim se vseh teh novih malih obrazov. Prepričana sem, da so prav otroci tisti, ki nam v življenju lahko dajo največ. Najprej si želim, da bi se otroci v vrtcu dobro počutili. Če bodo v vrtcu veseli, bodo prav takšni prihajali domov in njihovo življenje bo lepše. Stavba je izredno lepa, imamo svetle, sončne prostore, ki nam nudijo širino in možnost ustvarjanja. Tudi srečevanje s starejšimi mladimi otrokom zelo koristi in je obogatitev. Starejši pomagajo mlajšim, mlajši so veliko bogastvo starejšim in obratno."
Arhitekti o novi stavbi
Avtorji so Boštjan Kikelj, Mojca Magajne, Klemen Pavlin in Tomaž Faganeli. Nova gradnja obsega osnovno šolo s telovadnico, vrtec, zaklonišče, kletni povezovalni in servisni del kompleksa ter prizidavo k obstoječemu objektu Zavoda sv. Stanislava. Celotna neto notranja površina novih objektov je 10.270 m2. V sklopu novega objekta osnovne šole je zagotovljenih 18 oddelkov in športna dvorana z dvema vadbenima enotama. Vrtec ima pet igralnic. Novi objekt je v prostor umeščen tako, da tvori skladno celoto z obstoječim objektom Zavoda sv. Stanislava. Oblikovno je podrejen njegovi dominantni vlogi. Nadaljuje obstoječo osno zasnovo z nizanjem programskih sklopov z vmesnimi atriji na obeh straneh te centralne osi. Cilj pri zasnovi objekta in razporejanju programa je bil ustvariti prijetno in spodbudno šolsko okolje ob čim večji racionalizaciji, združevanju sorodnih funkcij in pregledni zasnovi komunikacij. Značaj šole ni institucionalen in tog. Notranji prostori so zasnovani z veliko naravne osvetlitve, transparentnosti in preglednosti ter neposredne povezave s kakovostnim zunanjim naravnim prostorom.
Vabljeni na svečano odprtje v ponedeljek, na prvi šolski dan, 1. septembra ob 9.30.