dr. Antons Stres in Jure Sešek
5. dan radijskega misijona: o Svetem Duhu, Gospodu, ki oživlja in sveti katoliški Cerkvi
Radijski misijon | 21.03.2013, 10:30
Radijski misijonar petega dne je ljubljanski nadškof in metropolit dr. Anton Stres. Tudi danes se ustavljamo ob trditvah, ki jih izrekamo v apostolski veroizpovedi, tudi tokrat spoznavamo kako pomembne resnice izrekamo in kako pogosto so morda na naših ustih, brez prave misli, ki bi podkrepila naučene besede.
V prvem dopoldanskem pogovoru nam je nadškof razlagal skrivnostno delovanje Svetega Duha. Izraz "Duh" je prevod hebrejskega izraza "Ruah", ki v svojem prvem pomenu pomeni dih, zrak, veter. Jezus uporablja prav čutno podobo vetra, da Nikodemu nakaže presežno novost Tistega, ki je osebno Dih Boga, božji Duh.
Sveti Duh deluje skrivnostno. Slišali smo kako pomembna je „apostolska izkušnja Svetega Duha. Apostoli so namreč šele po prejemu Svetega Duha razumeli. Kot piše v Pismu Korinčanom: "Nihče ne more reči 'Jezus je Gospod' razen v Svetem Duhu". (1 Kor 12,3), ali: "Bog je poslal v naša srca Duha svojega Sina, ki vpije: 'Aba, Oče!'" (Gal 4,6). Spoznanje po veri je torej mogoče samo v Svetem Duhu. Če hočemo biti v stiku s Kristusom, se nas mora najprej dotakniti Sveti Duh. On prihaja pred nami in prebudi v nas vero. S krstom, prvim zakramentom vere, nam Sveti Duh v Cerkvi notranje in osebno priobči življenje, ki ima svoj izvir v Očetu in nam je ponudeno v Sinu:
Sveti Duh s svojo milostjo prvi prebudi našo vero in novo življenje, ki je v tem, "da spoznajo Očeta in katerega je poslal, Jezusa Kristusa", na delu je z Očetom in Sinom od začetka do dovršitve načrta našega odrešenja. V "poslednjih časih", ki se začenjajo s Sinovim odrešenjskim učlovečenjem, pa je razodet in dan, spoznan in sprejet kot Oseba. Tedaj se bo ta božji načrt, dokončan v Kristusu, "Prvorojencu" in Glavi novega stvarstva, mogel utelesiti v človeštvu po razlitju Duha: po Cerkvi, občestvu svetnikov, odpuščanju grehov, vstajenju mesa in večnem življenju.
Spraševali smo se o tem kakšna je vloga Svetega Duha v našem osebnem življenju, v življenju Cerkve in spoznavali imena ter simbole Svetega Duha.
V pogovoru, ki ste mu lahko prisluhnili ob 13. uri, je nadškof poudaril, da je katoliška Cerkev zgodovinska, in ne naravna. Obljuba Abrahamu je začela odrešenjsko zgodovino, na koncu katere naj Sin sam privzame „podobo“ in jo prenovi v sličnosti z Očetom ter ji spet da slavo, Duha, ki oživlja.
Spoznali smo velik pomen binkoštega dne, ko se je Kristusova velika noč dovršila z izlitjem Svetega Duha, ki se razodene, podari, priobči kot božja oseba: iz svoje polnosti Kristus Gospod razlije v obilju Duha (prim. Apd 2,36). Božja beseda in božji dih sta pri izvoru bivanja in življenja vsega stvarstva.
Besede: „Verujem v sveto katoliško Cerkev ...“, danes mnogi izgovarjajo avtomatsko, se zdi. Z vseh koncev namreč slišimo kako ljudje izgubljajo zaupanje v institucijo, beremo in poslušamo lahko, kako slaba mnenja imajo mnogi novinarji o Cerkvi, deležni smo anket, ki prinašajo le odmev nepriljubljenosti ustanove, kateri mnogi pripadamo.
V tretjem pogovoru današnjega misijonskega dne je nadškof Stres spregovoril o Cerkvi, besedi, ki ima več pomenov. Lahko označuje prostor, občestvo in občestvo ali institucijo. V nobenem primeru pa Cerkev, pravi nadškof Stres, ni enaka posvetnim združenjem. Ima namreč Božji izvor in v ta Božji izvor verujemo. Prav vera pa je tisto temeljno, po čemer se Cerkev razlikuje od drugih posvetnih združenj. Ta razlika je samo v veri. Zunaj vere tega ne bo opazil nihče. Tudi zato je vera milost!
Nadškof je spregovoril tudi o treh temeljnih razsežnostih delovanja Cerkve: oznanjevanje, bogoslužje in pričevanje za ljubezen. Slednje se kaže preko dobrodelnosti in služenja.
Na koncu nas je spomnil: peklenska vrata ne bodo premagala Cerkve. Ne od znotraj, ne od zunaj. Ta Jezusova obljuba, ki je povezana s tem, da Cerkev ni naše delo, naj bo to temeljni razlog, da ji ostanemo zvesti. Nimamo druge cerkve, po kateri bi lahko potovali proti Božjemu kraljestvu. Vztrajajmo v njej, v zavesti, da je Božje kraljestvo pred nami in, da peklenska vrata ne bodo premagala naše Cerkve.
Ponovitvi pogovorov lahko prisluhnete ob 21.00, najdete pa jih tudi v našem avdio arhivu. Jutri bo z nami znova mariborski nadškof dr. Marjan Turnšek. Vabljeni k poslušanju!