Radio Ognjišče
Nataša LičenNataša Ličen
Jaka KorenjakJaka Korenjak
Tanja DominkoTanja Dominko

Cerkev nima kaj skrivati, tudi na področju finančnega upravljanja

Svet

Cerkev nima kaj skrivati, tudi na področju finančnega upravljanja, piše v sklepnem poročilu srečanja tiskovnih predstavnikov škofovskih konferenc, ki je od 11. do 14. julija potekalo v Kölnu in se ga je v imenu Slovenske škofovske konference (SŠK) udeležil sodelavec tiskovnega urada Aljoša Vodopivec. Dogodek je organiziral Svet evropskih škofovskih konferenc (CCEE), v središču razprav pa so bili načini poročanja glede finančnega položaja Cerkve.

Udeleženci so se seznanili z različnimi finančnimi sistemi Cerkve v Evropi, pobliže spoznali izkušnje škofovskih konferenc Francije in Poljske ter prisluhnili Rogerju Molitorju, ki je član sveta države Luksemburg.

Sedanja družba, usmerjena na kulturo potrošništva, piše v sklepnem poročilu, je dvignila kriterij transparentnosti, tudi finančne, k načelu verodostojnosti. Cerkev se tega novega izziva zaveda in razume, da nova evangelizacija gre tudi preko poročanja o verodostojnem upravljanju z denarjem. V teku so že številne iniciative, da bi se klic k svetosti vsakega kristjana lahko uresničil tudi preko te odgovornosti, piše v poročilu. Izpostavljeno je, da je prizadevanje za transparentno poročanje o financah Cerkve dolžnost, ki se mora nanašati na vse cerkvene ustanove: od župnij, združenj in katoliških gibanj do šol. Cerkev namreč nima ničesar skrivati, tudi na področju upravljanja s svojimi financami. To, kar se na trenutke lahko zdi medlo in malo transparentno, je v resnici lahko povezano s težavami glede finančnega poročanja o vrsti struktur in ustanov, ki sestavljajo Cerkev. Ne obstaja namreč eno ekonomsko poročilo Cerkve. Obstaja na tisoče poročil posameznih župnij, škofij, šol in bolnišnic, ki kot skupek predstavljajo poročilo Cerkve. Vse te cerkvene stvarnosti si že dolgo bolj ali manj uspešno prizadevajo na transparenten način poročati o rezultatih svojega ekonomskega delovanja

Izpostavljeno je, da to poročanje ne sme biti razumljeno kot odgovor na vedno večje zahteve po informacijah s strani novinarjev, ustanov ali javnega mnenja. Predstavlja namreč neločljivi del splošnega upravljanja Cerkve. Že dolgo nazaj so mnoge cerkvene dejavnosti in škofovske konference prevzele navado o poročanju glede prejetih darov preko tiskovnih konferenc ali objavljanja finančnih poročil, kajti transparentnost je postala cena za zaupanje. Vprašanje transparentnosti je torej predvsem vprašanje odgovornosti in verodostojnosti, tudi za Cerkev, piše v sklepnem poročilu srečanja. Zato se morajo vse škofovske konference na prvem mestu oprijeti tega, da na najboljši možen način predstavijo lastni položaj in svoje poslanstvo: gre za poročanje, ki vključuje tudi ekonomsko razsežnost.

Na srečanju cerkvenih tiskovnih predstavnikov je bilo tudi rečeno, da Cerkev mora na tem področju storiti še mnogo. Številni sedanji predsodki so pogosto tudi rezultat dezinformacij, kar vodi v preoblikovanje razumevanja odnosa, ki ga ima Cerkev do denarja. Cerkev ni profitno združenje, je poudarjeno v poročilu, in denar je le sredstvo za uresničevanje njenega poslanstva, ki je oznanjevanje Kristusa v zgodovini, s tem da se tudi na materialni ravni približa človeku, predvsem najrevnejšim.

Vir: Radio Vatikan

Svet, Cerkev po svetu
Nataša Rupena (photo: Maja Morela) Nataša Rupena (photo: Maja Morela)

Spoved je urgenca za dušo

Tik pred prvo adventno nedeljo smo se v Sobotni iskrici s katehistinjo Natašo Rupena pogovarjali o njenem ustvarjanju, preživljanju sobotnih dopoldnevov v družinskem okolju, predvsem pa smo pred ...

Boštjan Dolinšek (photo: Izidor Šček) Boštjan Dolinšek (photo: Izidor Šček)

Župnija je nekaj, kar gradimo vsi skupaj

Boštjan Dolinšek, ki v Rimu trenutno študira pastoralno teologijo, si težko predstavlja, da kot duhovnik ne bi imel neposrednega stika z ljudmi. O tem, kako vidi župnije ter sodelovanje laikov v ...

Ivan Hudnik (photo: posnetek zaslona) Ivan Hudnik (photo: posnetek zaslona)

Ivan Hudnik o svoji radijski poti

Ivan Hudnik je glasbeni urednik Radia Ognjišče postal čisto na začetku, z direktorjem Francijem Trstenjakom sta se spoznala na Klicu dobrote, za katerega je imel taktirko v rokah Franci, in kaj ...

Avdio player - naslovnica