Papež o nezdružljivosti nasilja s čaščenjem Boga
| 11.03.2012, 15:28
Papež Benedikt XVI. je zbranim romarjem na Trgu sv. Petra danes približal pomen evangeljskega odlomka 3. postne nedelje. Ta govori o Jezusovem izgonu prodajalcev iz templja. Pojasnil je, kaj je resnični tempelj, kjer tudi dandanes prebiva Bog.
„Po besedah apostola Pavla smo tudi mi resnični Božji tempelj, če Kristusu dovolimo prebivati v nas. V zakramentu pokore nam Bog daje priložnost, da se vedno znova prenavljamo v Kristusu. Pri vsaki sveti spovedi nas on sam napravlja za tempelj, v katerem je njegovo bivališče,“ je opoldne po molitvi Angelovega čaščenja in blagoslovu spregovoril sveti oče nemško govorečim romarjem.
V glavnem delu opoldanskega nagovora se je najprej dotaknil vprašanja uporabe sile za dosego določenih ciljev. Pojasnil je, da je izgon prodajalcev iz templja bilo Jezusovo zgolj preroško dejanje, ki so ga kot takega razumeli tudi varuhi javnega reda. Žal pa so ga narobe dojeli „gorečneži“ t. i. zeloti , ki so pričakovali odrešenika, ki bo Izraelce osvobodil rimske nadoblasti. Jezus jih je razočaral do mere, da so ga nekateri zapustili in ga je Juda Iškarjot celo izdal. Dejansko je nemogoče imeti Jezusa za nasilneža, je dejal sveti oče. Nasilje je namreč v nasprotju z Božjim kraljestvom in se ga poslužuje antikrist. Nasilje človeštvu nikoli ne koristi, temveč ga v globini razčlovečuje.
Ko so učenci videli Jezusa ob očiščenju templja, so se spomnili psalma, ki pravi: „Gorečnost za tvojo hišo me razjeda“ (69,10). Jezusova gorečnost za Očetovo hišo ga bo privedla na križ, saj je njegova gorečnost prežeta z ljubeznijo, ki plačuje na lastni koži. Znamenje, da ima Jezus oblast, bo prav njegova smrt, ki pa ji je sledilo vstajenje od mrtvih. »Podrite ta tempelj in v treh dneh ga bom postavil«, je dejal Jezus." Evangelist Janez pripominja, da je govoril o templju svojega telesa (Jn 2,19-21). Z Veliko nočjo se tako začenja novo bogočastje, ki je bogočastje ljubezni, in nov tempelj, ki je sam Vstali Kristus. V njem lahko vsakdo časti Boga v duhu in resnici (Jn 4,23).
Opoldanski nagovor je papež Benedikt XVI. sklenil z mislijo, da je Sveti Duh ta novi tempelj začel najprej graditi v telesu Device Marije. Povabil nas je, naj molimo, da bi po Marijini priprošnji vsak kristjan postal živi kamen, te nove duhovne zgradbe.