Štefan IskraŠtefan Iskra
Jaka KorenjakJaka Korenjak
Petra StoparPetra Stopar

Granda: Če bi na vseh moriščih množično gorele sveče, bi bila Slovenija en sam kres

Slovenija | 30.10.2018, 07:34

V oddaji »Spoznanje več, predsodek manj« smo gostili profesorja dr. Staneta Grando. Z njim smo se pogovarjali ali bi morali ob dnevu spomina sveče prižgati tudi na grobiščih, komentiral je dogajanje v vladni koaliciji, slabo socialno sliko države, predvsem upokojencev, ob sklepu pa je nekaj besed namenil še bližajočim se lokalnim volitvam.

»Če bomo državljani pasivni potem ne bo nič. Ena od oblik te protipasivnosti je tudi to, da bi vendarle pokazali, kako je Slovenija dežela morišč. Sveče so lahko veliko sporočilo, kaj se je v Sloveniji zgodilo. Spomnimo se, kakšen pretres je povzročilo odkritje Barbarinega rova in pomislimo, kakšen pretres bi naredilo sporočilo, če bi na vseh teh moriščih množično gorele sveče. Vsa Slovenija bi bila en sam kres, ampak kres opomina na množično smrt,« je povedal.

Granda je še dejal, da se je ob moriščih treba ustavljati, predvsem zato, ker je danes to v primerjavi s časom pred osamosvojitvijo dovoljeno. Kot pozitivno je ocenil potezo predsednika države Boruta Pahorja, da je uspel s spomenikom v Ljubljani, kjer bodo prvega septembra, kot še marsikje drugje, polagali vence.

Prisluhnite oddaji!

Slovenija, Cerkev na Slovenskem
Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc) Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc)

Kolikšno škodo je povzročila pozeba? #podkast

Po prehodu izrazite hladne fronte pred tednom dni, smo v petek, v nedeljo in včeraj bili priče pozebi. Razmere so se krajevno zelo razlikovale, prav vse sadjarje in kmete pa je strah, da to pomeni ...

Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj) Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj)

Pri svojem delu vedno izpostavi bistveno

Lojze Čemažar je z nami v oddaji Naš gost spregovoril o svoji umetniški poti, pomenu družine, šol, ki so ga oblikovale in se zahvalil za prejeto priznanje sv. Cirila in Metoda.