Ljubljana, petek, 19. oktober 2018, 01:03

Stališča nekaterih organizatorjev referendumske kampanje o zakonu o drugem tiru

Drugi tir
Foto © Rok Mihevc

Kampanja pred ponovljenim glasovanjem o zakonu o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača-Koper ima 32 organizatorjev. Objavljamo nekatera stališča strank in list do referendumskega vprašanja.

Vili Kovačič (PROTI)

Drugi tir je fikcija te vlade. Potrebujemo dvojni tir, brez korupcije in Madžarov. Dvojni tir je treba zgraditi trikrat ceneje, dvakrat hitreje, brez škode za ljudi in okolje, po vzhodni trasi Koper-Kozina-Divača. Cena mora biti pod 800 milijonov evrov, ob sedanji progi po zemlji SŽ. Vlada nima pojma o varstvu narave, turizmu in razvoju. Podjetje 2TDK je namenjeno prečrpavanju denarja v žepe novih gradbenih tajkunov. Gre za dodatno bančno luknjo in po Teš 6 novi rop desetletja. Stop korupciji, zelena luč zdravi pameti. Ljudje, glasujmo proti!

Slovenska demokratska stranka (PROTI)

Pred letom dni sprejet zakon predstavlja največjo oviro za gospodarno izvedbo investicije. Drugi tir je vključen v vse državne načrte in bi se brez zakona že lahko gradil. Slovenija je močno vpeta v mednarodne prometne tokove, zato potrebuje sodobno železniško infrastrukturo, ne samo 27 kilometrov enotirne proge, ki ne rešuje ničesar. Če želimo pričeti s hitrejšo prenovo železniške infrastrukture in izgradnjo novih odsekov po normalnih cenah, potem je treba glasovati proti zakonu, za katerega se je izkazalo, da je nepotreben in škodljiv.

Naprej Slovenija (PROTI)

Drugega tira ne potrebujemo, ampak nujno potrebujemo dva nova tira hitrih prog, ki bodo tudi v klanec vlaku omogočali hitrost najmanj 180 kilometrov na uro. Vlaki morajo iz Kopra, preko Ljubljane do Münchna prispeti v 4,5 ure. Le tako se bomo odrešili zaostalosti 19. stoletja in se priključili Evropi. Vse kar predlagatelji zakona o drugem tiru nameravajo, izkazuje nizkotni namen podlosti, krajo, klientelizem in korupcijo. Proga mora biti izključno v lasti Slovenije, brez tujih lastniških podgan, ker jih imamo že svojih preveč.

Stranka enakopravnih dežel (PROTI)

S ponovitvijo referenduma imate volivci priložnost, da množično glasujete proti zakonu in omogočite modernizacijo slovenskih železnic brez korupcije. Oba referenduma povsem nepotrebno staneta sedem milijonov evrov, saj bi lahko že prvega izvedli skupaj s predsedniškimi volitvami, tega pa skupaj z državnozborskimi! S potrditvijo zakona bi omogočili dodatno krajo še najmanj dveh milijard evrov za preplačilo izgradnje dveh novih tirov med Koprom in Divačo. Zakon ne rešuje niti temeljne težave, da bi večino mednarodnega tovora s cest spravil na vlake.

Slovenska nacionalna stranka (PROTI)

V SNS zagovarjamo gradnjo drugega tira, vendar ne v okvirih, ki jih je zastavila sedanja vlada. SNS je leta 2005 v parlamentarno razpravo vložila zakon o drugem tiru, ki je bil boljši in cenejši, saj ni bilo vključenih provizij za razne gospode od tu in tam. Razpoznavna je želja po delitvi denarja, saj je vlada projekt ocenila na 1,4 milijarde evrov, medtem ko je realna ocena po pravilih stroke okoli 820 milijonov evrov. Največje pomanjkljivosti so tehnološka neustreznost, cena, pogoji investiranja in nepreglednost investicije.

Nova Slovenija - krščanski demokrati (PROTI)

NSi bo na referendumu o drugem tiru glasovala proti. Prepričani smo, da Slovenija drugi tir potrebuje čim prej, saj se zavedamo kako pomemben je za razvoj gospodarstva, a je vladna varianta časovno predolga in predraga. Drugi tir je mogoče zgraditi bolj optimalno, ceneje in hitreje, predvsem pa brez tujih vlagateljev. Vlada je preslišala mnenje stroke, izpeljati hoče zastarel projekt, ki je narejen v interesu tistih, ki bodo gradili. Da bi pokrili vložek v projekt bodo cestnine visoke, Luka pa nekonkurenčna.

Glas za otroke in družine (PROTI)

Podpiramo okolju prijazen, hiter in poceni železniški promet po vsej Sloveniji, ki bo na slovenske vlake spet privabil množice potnikov, še posebej družine in otroke. Sporni zakon tega ne omogoča, saj sploh ne predvideva potniškega prometa po novi progi. To, da referendum ne bo skupaj z volitvami, pa pomeni norčevanje iz ljudi, saj se jih v nekaj tednih dvakrat pošilja na volišča. To je nerazumna potrata 3,5 milijona evrov, ki bi jih morali nameniti za nujne potrebe družin, otrok, mladih, starejših in invalidov.

Politična stranka Andrej Čuš in Zeleni Slovenije (PROTI)

Proti zakonu je treba glasovati, ker ni potreben, ker imamo pri SŽ, ki so v lasti države, organizirano službo za vodenje investicij. Projekt je zastarel in nujno potreben optimizacije. V zakonu je navedeno gradbeno dovoljenje, po katerem niso možne spremembe. Po tem načrtu bo zgrajen samo en tir, potrebna pa sta dva. Ni potrebno vključevati še Madžarske, ker moramo ključno infrastrukturo zgraditi sami in s pomočjo sredstev EU. Traso je potrebno skrajšati s povečanim vzdolžnim naklonom, kar omogočajo tudi predpisi EU.

Stranka Alenke Bratušek (NEOPREDELJENI)

V Stranki Alenke Bratušek se zavzemamo za čimprejšnjo izgradnjo drugega tira. V kampanji sodelujemo predvsem zato, da bi vlado prepričali, naj zniža vrednost projekta, v zakonu odpravi pomanjkljivosti in začne graditi. Vlada namreč vztraja, da nove proge ne bo, če zakon o drugem tiru na referendumu pade. To je nesprejemljivo. Mi smo za pošten drugi tir in to takoj. Zato pozabimo na ta referendum, pozabimo na ta slab zakon, ponovno opravimo finančno revizijo in končno zgradimo drugi tir.

Socialni demokrati (ZA)

Socialni demokrati smo podprli zakon o drugem tiru. Prepričani smo, da mora Slovenija izkoristiti svojo geostrateško lego in postati logistična platforma za centralno in jugovzhodno Evropo. Drugi tir vidimo kot pomemben dejavnik razvoja, ne samo za Luko Koper, ampak celotno slovensko Istro ter Slovenijo kot logistično platformo. Menimo, da je bil referendum bolj politični projekt, preko katerega se je želelo rušiti vladni projekt, ne glede na visoko ceno tega početja, kot pa vsebinsko nesoglašanje pobudnikov referenduma s samim zakonom.

Stranka modernega centra (ZA)

Drugi tir je za SMC prva izbira, ko govorimo o tem, kako Slovenijo ohraniti na zemljevidu verodostojnih mednarodnih partnerjev na področju gospodarstva. O projektu smo se pogovarjali predolgo, v tem času so nas prehitevale druge države, ki razumejo priložnosti, ki jih prinaša dostop do morja in take infrastrukturne platforme, kakršna je Luka Koper. Rešitev v zakonu je izjemna zlasti v načinu financiranja in obliki nadzora. Drugi tir bodo financirali tisti, ki jim bo najbolj koristil, in ne le davkoplačevalci, nad gradnjo pa bo bdela neodvisna komisija.

DRI, upravljanje investicij, družba za razvoj infrastrukture (ZA)

DRI upravljanje investicij bo pri referendumskem vprašanju zastopal stališče za, in sicer kot državna inženirska družba, ki predstavnikom Republike Slovenije nudi strokovno inženirsko podporo v zvezi s tem projektom. Glede na številna posploševanja, dezinformacije in manipulacije bomo v kampanji predstavljali izključno strokovna dejstva v zvezi s projektom, predvsem v luči prostorske, okoljske in druge zakonodaje ter tehničnih regulativ, ki jih je potrebno pri načrtovanju in izvedbi tovrstnih projektov upoštevati.

Sindikat žerjavistov pomorskih dejavnosti - Luka Koper (NEOPREDELJENI)

Že v času, ko je minister Peter Gašperšič dejal, da tira ne potrebujemo, smo se borili za to, da bodo Luka Koper, ljudje in gospodarstvo dobili povezavo, ki bo omogočila obstoj in rast ne samo pristanišča, ampak celotne verige dejavnosti. Kampanji smo se pridružili, da državljanom predstavimo, kako škodljiva so prepiranja političnih strank, ki so projekt blokirale več kot 20 let. Ne želimo se pridružiti nobeni od strani, ki se bosta le obtoževali. Naše sporočilo je, da naj se drugi tir začne graditi čim prej, z ali brez zakona.

Luka Koper (ZA)

Poslovna strategija družbe in skupine Luka Koper zajema alternativni in razvojni scenarij predvidenega pretovora ter potrebnih investicij v pristaniško infrastrukturo, pri čemer je razvojni scenarij dosegljiv le ob predpostavki izgradnje dodatnega tira. Zakon sicer predvideva dodatne finančne obveznosti za družbo, vendar po drugi strani lahko upravičeno predvidevamo, da bi imel zastoj ali opustitev projekta dolgoročno veliko večje negativne posledice za družbo, predvsem z vidika konkurenčnosti.

2TDK, družba za razvoj projekta (ZA)

V projektnem podjetju bomo zagotovili pregledno, gospodarno, učinkovito in pošteno izvedbo projekta, tako da bo ta koristila interesom Slovenije, sedanjih in bodočih generacij. Projektno podjetje 2TDK bo prevzelo naloge investitorja projekta, zagotoviti pa bo moralo tudi projektno financiranje. Poleg tega, koliko bo projekt stal, je še bolj pomembno, kdo ga bo plačal. Zakon določa, da bodo projekt odplačevali prav vsi uporabniki infrastrukture, med katerimi so večinoma tuji prevozniki. S tem bomo razbremenili domače davkoplačevalce.

Izjava Vilija Kovačiča po soočenju na RTV SLO, 10.5.2018

LABODJI SPEV SAMOHVALE MIRA CERARJA in samaritanski JOK ALENKE BRATUŠEK

Po treh stvareh bom pomnil to soočenje, ki ga ni bilo. Na nacionalni TV, ki si tega imena ne zasluži.

Od včerajšnjega soočenja, ki ga ni bilo, še najbolj izstopa upravičenost zahteve iz programa Bojana Požarja po ukinitvi obvezne RTV naročnine. Kajti to je ustanova, ki ne opravlja funkcije informiranja ampak razprševanja informacij v neprepoznavne koščke, z namenom da se izgubi celota. In narod še naprej ostaja »butast«, kot je rekel vizionar vseh vizionarjev, moj priljubljeni Milan K. s kodnim imenom Plavi.

Sinoči sta »blestela« Miro (Cerar) in Alenka (Bratušek), prvi v samohvali divjega petelina, ki - ko zapoje nič ne vidi in ne sliši. Lovci pravijo da ga je tedaj najlažje ustreliti. Druga v sočustvovanju z revnimi državljani - zaradi zapravljenih 6 milijoni za referendum. No, za teh 6 milijonov je gospa Alenka obtožila kar mene, ne vlado in koalicijo, ki sem jo 5 x pozival naj sporni zakon UMAKNE. Povsem preskočila in preslišala pa je gospa Alenka tudi to, da sem večkrat – celo po sodni poti zahteval, da bi bil referendum z hkrati z volitvam - da se poveča udeležba in zmanjšajo stroški.

Ampak v kokošnjaku v katerem se je petelinil Miro, to ni moglo priti do izraza. Voditeljica Vida , ki je na začetku skoraj pozabila, da sem pobudnik referenduma in da sem tudi v studiu in me načrtno ni postavila nasproti ustavnega pri-pravnika mira Cerarja, ampak čim dlje stran od njega, na rob - od koder sem se moral zelo truditi, da sem prišel do besede. Izstopal je še prevrtljivi neverodostojni Janko Sever s kraškega roba, ki je jokal in stokal o življenju skupaj z železnico. To je tisti Sever, ki je do Popovičevega županskega sončnega obrata ostro nasprotoval vladni trasi. Zdaj pa je njen velik zagovornik v imenu ljudi, ki jih na kraškem robu nelegitimno on že zdavnaj ne predstavlja več. In jim bo vladna trasa bistveno podaljšala tveganje, hrup in neznosnost bivanja ob železnici.

Na vprašanje kako bodo razvijali turizem pod zemljo v 20 km dolgih predorih in v slepem črevesju, vladni zagovorniki niso hoteli in znali odgovoriti. To so preskočili. Voditeljica, ki je ščitila lik in delo vladne ekipe in ji ni postavila nobenega vprašanja razen famoznega vprašanja o Madžarski, je nalogo opravila v slogu služinčadi, ki mora predvsem paziti na to, da bo narod pomirjen. Sicer pa to ni nič novega – na RTVSLO so se vedno zavzemali za politično stabilnost in korektnost do levih projektov - za vsako ceno. Tudi pri TEŠ6.

SKRATKA BILO JE TO SOOČENJE, KI GA NI BILO. Soočenje v slogu Mojce Pašek Šetinc – Kučanove biografinje, ki vedno stori to kar želi Milan, ki pa ima sam eno samo željo in vizijo: NAROD JE BUTAST – ŠPICE JE TREBA POREZATI. Njegovi super podjetniki iz F-21 bodo dobili naročila za podzemeljski turizem v tunelih, ki jih bodo gradili- čim dlje in čim dražje, tem bolje. Trikrat dražje, dvakrat počasneje in z uničenjem okolja in ogrožanjem vodovarstvenih območij.

To je vsa referendumska beda Slovenije 2018, kljub velikim vizionarjem - Alenki, Mirosavu-Dobrem in Jankotu, ki so sinonim zagovarjanja Butalskega pristopa k projektu, ki ga na vsak način hočejo ohraniti za svoj vir prečrpavanja denarja naslednjih 45 let.

Še osel ne gre dvakrat na led, Slovenci in državljani Slovenije - ne pustimo se speljati ponovno, zdaj nas skušajo speljati že tretjič.

2TIR je hujši projekt od TEŠ6. Slovenci bi se med seboj pobili za drobiž, za ukradene milijarde jim ni mar. V obtoku so malobrižnost in pohane piške. Ivan Cankar se obrača v grobu.


Ne spreglejte: