Alen SalihovićAlen Salihović

Jaklič za Radio Ognjišče o predsedniški tekmi v ZDA

Svet | 29.10.2016, 09:18

Pred nami so najzanimivejše volitve. Približno 220 milijonov volilnih upravičencev bo 8. novembra izbiralo med republikancem Donaldom Trumpom in demokratko Hillary Clinton. S predavateljem na Harvardu dr. Klemenom Jakličem smo se v oddaji „Spoznanje več, predosnutek manj“ ustavili ob kampanji, pa tudi škandalih in obtožbah, ki letijo na enega in drugega kandidata. Med drugim je dejal, da čeprav večina meni, da je tekma že odločena, je še vse mogoče, še posebej, če bi se pojavila kakšna večja afera ali nova informacija glede Clintonove.

Uvodoma je sogovornik poudaril, da je glavni usmerjevalec volilne kampanje v ZDA denar, brez katerega je nemogoče biti konkurenčen s tekmeci. "Velike količine denarja v demokraciji, v volilnih kampanjah neizbežno izkrivljajo, popačijo sam demokratičen proces. Denar se, ne samo iz teorije ampak tudi iz prakse, ukvarja z volilnim procesom, povsem dominira diskurz volilne kampanje. Določa tako vsebino kot način diskusije v volilni kampanji."

Jaklič je spomnil, da nekateri v tem primeru govorijo o tako imenovani potrošniški demokraciji. To pa pomeni, da denar določa "tisto kar želijo volivci slišati in kar jih zabava, bolj kot pa tisto kar je v resnici pomembno".

Fenomen kampanje je po besedah Jakliča „politično nakladanje“ oziroma „On Bullshit“, kot je to v eni od knjig opisal priznani filozof Harry Gordon Frankfurt. "Eden od vidikov političnega nakladanja je tudi ta, da tako tisti, ki nastopa, se pravi kandidat kot volivci, vsi vedo, da gre za neko predstavo. Da ne gre toliko za resnične argumente glede reševanja določenih perečih vprašanj doma in po svetu, ampak bolj zato, kako bo nek kandidat izpadel, kako se bo znašel v nekem političnem nastopu na televiziji, v medijih itd. Celo ne gre toliko za resnico, ampak vsi nekako vedo, da se tukaj „malo naklada“, od tod izraz „bullshit“. In tisti, ki bolj naklada je nagrajen."

Predavatelj na Harvardu je v nadaljevanju analiziral kampanjo tako Trumpu kot Clintonove. Posebej je podčrtal zaslombo kapitala, oziroma finančnih korporacij, ki jih ima za seboj nekdanja prva dama ZDA medtem, ko je Trump vse financiral sam. Kljub temu pa ugotavlja, da je kampanja že odločena. "Verjetno je kampanja že odločena, kajti glasovanje v ZDA traja že kar nekaj časa in kar lepo število volivcev je že odšlo na volitve. Od tukaj mislim, da je tudi izvira nekaj nezadovoljstva s strani Trumpa glede nepravilnosti na voliščih. Namreč že ve, ima interne informacije, da verjetno zaostaja za Clintonovo ampak počakati bo treba še sam volilni dan in takrat kot sedaj kaže bo Clintonova zmagovalka, vendar pa do konca ni odločeno. Tako, da je še vse mogoče, še posebej, če bi se pojavila kakšna večja afera, kakšna nova informacija od kakšnega vira glede Clintonove,“ je povedal dr. Jaklič.

Vabljeni k poslušanju posnetka oddaje.

Svet, Oddaje
Obzorja duha (photo: Zajem zaslona) Obzorja duha (photo: Zajem zaslona)

Cenzura v oddaji Obzorja duha?

»Žalostna sem zaradi dogajanj... Nov prevod Svetega pisma iz izvirnih jezikov v slovenski jezik, vrhunsko delo v slovenski zgodovini za študij in razumevanje nam vsem, prispevek v oddaji Obzorja ...

Družine potrebujejo spodbud in medsebojne podpore ter zgledov.  (photo: lj_nadskofija) Družine potrebujejo spodbud in medsebojne podpore ter zgledov.  (photo: lj_nadskofija)

Vzemimo Boga zares

Živimo v duhovni shizofreniji, ki na prvi pogled ni prepoznavna. Na eni strani poudarjamo, kako imamo pravico izbrati lastni slog in stil življenja, kako je naša pravica izbira identitete, celo ...

Skrbno izbirajmo obutev.  (photo: PixaBay) Skrbno izbirajmo obutev.  (photo: PixaBay)

Zakaj je dobro kupovati obutev popoldne?

Vida Ozis je ustanoviteljica blagovne znamke AN.NIKA, je direktorica Centra medicinske pedikure, razvila je medicinsko sponko - vse ostale, ki so prisotne na domačem trgu, so iz uvoza. Večina si ...