Štefan IskraŠtefan Iskra
Jaka KorenjakJaka Korenjak
Petra StoparPetra Stopar

„Petkov zabavni večer“ je pokukal v zakulisje priprav slovenske različice muzikala Mamma Mia!

Slovenija | 03.05.2015, 19:16

Muzikal Mamma Mia! je nastal iz pesmi legendarne švedske pop skupine ABBA, ki so spletene v humorno in hkrati rahlo dramatično zgodbo o ljubezni in medsebojnih odnosih. Od premiere na West Endu leta 1999 si ga je v več kot štiridesetih državah in 170 mestih po vsem svetu ogledalo že 54 milijonov gledalcev. V slovenščini pa ga bomo lahko premierno videli 15. junija v ljubljanskih Križankah.

Slovensko zgodbo je že pred nekaj leti s pogajanji o izvajalskih pravicah začel Jure Franko, naš nekdanji smučarski as ter zadnja leta uspešen producent (na odre je postavil muzikala „Moje pesmi, moje sanje“ in „Ljubim te, spremeni se“ ter satirično predstavo „Moped show“). Dobil je pravice tudi za Srbijo in Hrvaško ter tako hkrati zagnal tri projekte. Beograjska izvedba je že doživela premiero na Terazijah s stoječimi ovacijami ter uspešno nadaljuje pot med gledalce. Hrvaška in slovenska različica pa bosta „udarili“ junija.

Zgodbo, ki se odvija v romantični Grčiji, v slovenščini pod režijskim vodstvom Juga Radivojevića in s koreografijami Mojce Horvat ustvarja 37-članska igralsko-pevska zasedba, na čelu katere so Simona Vodopivec Franko, Alenka Godec, Damjana Golavšek, Lea Bartha, Uroš Smolej, Gojmir Lešnjak – Gojc, Marjan Bunič in Matjaž Kumelj. Abbine legendarne glasbene uspešnice bodo v Križankah pod dirigentskim vodstvom Patrika Grebla prvič zadonele v slovenskem jeziku, za kar je s prevodi poskrbel Tomaž Domicelj. Mlade zborovske pevce pa je pripravil Tomaž Pirnat.

V „Petkovem zabavnem večeru“ smo gostili glavne akterke, Simono, Alenko in Damjano, ki so od prvega trenutka očarale s svojo iskrivostjo, igrivostjo, odkritosrčnostjo in profesionalnostjo. Pravijo, da jim prijateljstva na odru sploh ni treba igrati, saj jih veže že mnoga leta, vse pa so izredno vesele, da ga bodo lahko izživele tudi ob tem, kar imajo vse najraje, ob odlični glasbi.

Simona Vodopivec Franko: „... Z leti so iskrice med nami vedno močnejše, a časa za druženje je bilo tako malo, zato sem prav srečna, da smo se našle pri tem projektu, ker imamo končno 'obvezo', da se družimo, in to je res lepo ...“

Damjana Golavšek: „... V Mammi Mii! je zelo veliko petja, ki mora biti odlično izvedeno, s pravim občutkom. Ta glasba je vendarle zahtevna. Spomnim se Privška, ki je rekel, da je ABBA klasika, simfonija v popu ...“

Alenka Godec: „... Sama zgodba pa ponuja ob smehu tudi solze in razmislek. Odnos med mamo in hčerjo, ki odhaja, to se me v igri najbolj dotakne. Če imaš doma nekoga, ki je v takih letih, ti pridejo ti prizori še bolj do živega ...“

Režiser Jug Radivojević: „... Vsi smo že utrujeni od zime, od hladnega vremena, željni sonca, morja, lepih zgodb, čustev, humorja. Mamma Mia! prinaša poletje še pred koledarskim. Po drugi strani gre tudi za intimno zgodbo o medčloveških odnosih, ki v nas obuja neke spomine, ki so nam pomembni. Prebuja čustvovanje, povezano z lepoto življenja, z radostjo, ljubeznijo, z nekimi kategorijami, ki jim sicer posvečamo premalo pozornosti ...“

Alenka, Simona, Damjana
Gostje oddaje Alenka, Simona, Damjana © ARO
Prisluhnite pogovoru z ustvarjalci Mamme Mie! ter glasbi skupine ABBA v „Petkovem zabavnem večeru“ v našem avdio arhivu.

Slovenija, Radijski utrip
Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc) Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc)

Kolikšno škodo je povzročila pozeba? #podkast

Po prehodu izrazite hladne fronte pred tednom dni, smo v petek, v nedeljo in včeraj bili priče pozebi. Razmere so se krajevno zelo razlikovale, prav vse sadjarje in kmete pa je strah, da to pomeni ...

Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj) Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj)

Pri svojem delu vedno izpostavi bistveno

Lojze Čemažar je z nami v oddaji Naš gost spregovoril o svoji umetniški poti, pomenu družine, šol, ki so ga oblikovale in se zahvalil za prejeto priznanje sv. Cirila in Metoda.