Marjan BuničMarjan Bunič
Andrej NovljanAndrej Novljan
Marta JerebičMarta Jerebič

Prijava za drugi tir oddana Bruslju

Politika | 26.02.2015, 11:33 Petra Stopar

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je pred sejo vlade povedal, da je Slovenija tri železniške projekte prijavila na razpis za evropska nepovratna sredstva.

To so drugi tir proge Koper-Divača, nadgradnja povezave Poljčane-Slovenska Bistrica in izvlečni tir s tovorne postaje Koper. Za najpomembnejšo naložbo – drugi tir – si država obeta 380 milijonov evrov evropskih sredstev, a bo morala za izvedbo najti še milijardo evrov. Ker v proračunu ni dovolj denarja, bo potreben zasebni vlagatelj. Kakšno bo to javno-zasebno partnerstvo, pa še ni znano.

Ali nam bo Bruselj dodelil evropska sredstva, kljub temu, da smo projekt prijavili na razpis brez jasno razdelane finančne konstrukcije, saj ministrstva za infrastrukturo, finance in gospodarstvo še iščejo model javno-zasebnega financiranja, bo znano junija ali julija. Vrednost izgradnje drugega tira je že nekaj časa znana, saj kot je v oddaji Pogovor o na našem radiu povedal Tomaž Košič iz republiške Družbe za razvoj infrastrukture, »zadnje ocene investicijskih stroškov znašajo 1,35 milijarde evrov in to je številka, ki temelji na projektni dokumentaciji nivoja projektov za izvedbo«.

Država je torej v zadnjem trenutku ujela rok za prijavo na evropska sredstva, a potreben bo dodaten, predvsem zasebni kapital. Iskanje takšnega vlagatelja pa bo težka naloga. Tega se zaveda tudi sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo Matjaž Vrčko. »Za privatni kapital niso zanimive vse investicije. Zanimive so tiste, ki vračajo denar iz projekta samega, kot na primer avtoceste ali letališča, tudi pristanišča. Manj pa v železnice. V Sloveniji pa je situacija ravno ta, da smo v preteklosti vlagali v avtoceste, ki so praktično zgrajene – avtocestni križ je končan – zdaj pa nas čakajo investicije v železniško infrastrukturo, ki so za privatni kapital manj zanimive in se v glavnem tudi v drugih državah po Evropi financirajo iz proračuna, in tu čaka izziv državo,« je dejal v sredinem Pogovoru o.

Z izgradnjo dodatne povezave med Divačo in Koprom bi po njegovem mnenju na slovenskem železniškem omrežju zagotovili »vsaj dvakratno količino tovora, kot jo imamo zdaj«, tudi zato, ker bo Luka Koper povečevala zmogljivosti svojega pretovora, od katerega ni odvisna le Slovenija, ampak tudi sosednje države.

Politika, Evropska Unija
Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc) Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc)

Kolikšno škodo je povzročila pozeba? #podkast

Po prehodu izrazite hladne fronte pred tednom dni, smo v petek, v nedeljo in včeraj bili priče pozebi. Razmere so se krajevno zelo razlikovale, prav vse sadjarje in kmete pa je strah, da to pomeni ...

Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj) Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj)

Pri svojem delu vedno izpostavi bistveno

Lojze Čemažar je z nami v oddaji Naš gost spregovoril o svoji umetniški poti, pomenu družine, šol, ki so ga oblikovale in se zahvalil za prejeto priznanje sv. Cirila in Metoda.