Vse najboljše, Radio Ognjišče!
Naprej!
| 28.11.2019, 05:00 Rok Mihevc
Ob 17. uri bo minilo 25 let od začetka oddajanja Radia Ognjišče, ki ga je takrat postavil msgr. Franc Bole. Ob srebrnem jubileju se radi oziramo nazaj. V tem obdobju smo namreč doživeli celo vrsto sprememb, tako na tehničnem in kadrovskem področju, kot tudi na področju pristopa do poročanja in podajanja novic. V družbi se je marsikaj spremenilo, tudi to je vplivalo na nas, toda ne glede na vse je cilj ostal isti- želimo nagovarjati čim širšo skupnost ljudi in jim usmerjati pogled k lepemu in dobremu.
Franci Trstenjak: Moramo prinašati vesele novice, ki dvigajo
Ob srebrnem jubileju Radia Ognjišče je nekaj svojih misli povzel glavni urednik msgr. Franci Trstenjak. »Ko gledam nazaj, me preveva hvaležnost Bogu in vsem sodelavcem, da se je naša radijska postaja tako dobro zasidrala v slovenskem medijskem prostoru. Vesel in hvaležen sem, da sem pred 25. leti pravilno razmišljal in ostal zvest načrtu. Na začetku je bila potrebna tudi "trma", ki mi je pomagala k uresničenju idej in zamisli. Ves čas pa sem gradil na zaupanju do sodelavcev, ki so in še vedno prispevajo svoj nadvse pomemben delež pri ustvarjanju radijskega programa in za dobro celotnega kolektiva.
Tudi v prihodnjih letih bo moral Radio Ognjišče skrbeti za evangelizacijo, informiranost, izobraževanje in zabavo. Še naprej bo potreben poudarek na vsem, kar vzpodbuja, opogumlja in vliva voljo. V slovenski prostor moramo prinašati vesele novice, ki dvigajo in utrjujejo upanje sredi obupane in razočarane družbe. Kakor v minulih 25. letih, tako bo potrebno tudi v prihodnosti spodbujati poslušalce k strpnosti, odprtemu dialogu in občutku za stisko človeka.
Tadej Sadar: V prihodnje bo radio imel večjo vlogo kot jo ima danes
Radio je, kot medij, morda manj podvržen spremembam, saj sluh predstavlja le dobrih deset odstotkov naše čutne zaznave. Za radio tudi danes velja, kar je veljalo že včasih, pristna vez s poslušalci, iskrenost in optimizem. Z Radiem Ognjišče smo vseskozi rasli tudi mi, vendar vedno znotraj temeljne usmeritve, Oznanjati veselo novico.
V prihodnje bo po moje radio kot medij imel celo večjo vlogo, kot jo ima danes. Naš življenjski prostor je natrpan s ponudbo, ki se lesketa v nasičenih barvah in ponuja instant zadovoljstvo, na dolgi rok pa nas prazni in izčrpava. Radio pa je medij, ki pušča veliko svobode in tu je prednost, seveda če si iskren in pristen in to Radio Ognjišče je.
Marta Jerebič: Gledamo predvsem na to, ali je nekaj »naše«
V prvih letih radia smo bili ’vzhičeni’, ko smo za informativno oddajo dobili izjavo kakšnega politika ali škofa. Velikokrat smo jo objavili v celoti, pa čeprav je bila dolga 3 minute, pa tudi več. Danes smo najbolj zadovoljni, če znajo sogovorniki svoje misli strniti v 30 sekund. Na vsakem koraku je potrebna selekcija. Po grobi oceni objavimo približno 20 do 30 odstotkov novic Slovenske tiskovne agencije, saj je danes tudi lažje priti do svojih virov. Gledamo predvsem na to, ali je nekaj ’naše’. S tem imam v mislih cerkvene dogodke ali dogodke, ki jih v drugih mediji ne boste našli. Veliko imamo namreč povedati tudi z druge strani.
Urša Sešek: Zadržki pred oglaševanjem na katoliškem radiu ostajajo
V letih delovanja Radia Ognjišče se je spremenil tudi način prodaje radijskega oglasnega prostora, a bistvo ostaja: prepoznaven in vsebinsko bogat program in zvesti poslušalci. »Marketing Radia Ognjišče se je pred 25 leti začel z mlado, nadobudno študentko, ki ni imela pojma o praksi, le polno glavo bolj ali manj uporabne teorije. Na vsakem sestanku sem dobila pripombo, kako mlada sem . Takrat mi je to šlo pošteno na živce. Danes je zadeva drugačna. Nihče več ne omeni moje mladosti (za kar mi je žal) ;), a vsi poznajo Radio Ognjišče. Nisem več sama, z mano sta odlični in predani sodelavki Lidija Zupanič in Mirjam Judež. Zadržki pred oglaševanjem na katoliški radijski postaji pa kljub dokazom, da smo poslušani, da smo kakovostni in drugačni od drugih radiev, ostajajo.
Govorim seveda iz izkušenj z oglaševalci. Obratno pa je s poslušalci. Tu ni zadržkov in velikokrat smo presenečeni, kdo vse nas posluša in koliko poslušalcev imamo. Najbolj dragocena se nam zdi zvestoba naših poslušalcev. Na sestankih in pri ponudbah je naš najmočnejši argument: »ta, ki posluša Radio Ognjišče, v največji meri ne posluša drugih radijskih postaj. In kar sliši v našem programu, temu tudi zaupa.
Izidor Šček: Vedno smo se trudili stopati v korak s časom
Radijska tehnika je v 25 letih doživela temeljit preporod, omogočila nove vsebine in odprla številne nove poti do poslušalcev. Žal ostajajo težave s frekvencami. »Če bi Radio Ognjišče začel oddajati kakšno leto prej, bi bila podoba radijskih prostorov vsaj na začetku gotovo povsem drugačna, a leta 1994 je bilo že vsem jasno, da je prihodnost v računalnikih, ki so uspešno izrinili drago in okorno profesionalno analogno opremo. S tem so se zmanjšali tudi stroški delovanja, kar je pomenilo več sredstev za oblikovanje programa. Digitalizacija zvoka je bila v radijskem svetu velika stvar, a ko se je pojavil internet, se je radio zamajal vse do temeljev. Radijsko delo se je spremenilo, novice so kar deževale z vseh koncev sveta, meje so padale, razdalj ni bilo več, vse je postalo bolj dosegljivo... Na Radiu Ognjišče smo bili vedno odprti za nove tehnologije in vedno smo se trudili stopati v korak s časom. Bili smo prvi z neprekinjenim oddajanjem programa na internetu, pozneje smo začeli oddajati tudi prek satelita, kabelskih omrežij ter nazadnje prek DAB+ tehnologije. Vedno smo se trudili, da bi dosegli kar največ poslušalcev, a žal se moramo vedno znova spopadati z državnimi birokrati, ki nam odmerjajo do kod se nas lahko sliši.«