Ljubljana, sobota, 21. julij 2018, 19:32

Zwitter: Jezus ni hitra hrana! Z njim prihaja trpljenje, a tudi rodovitnost

Somaševanje uvodne misijonske sv. maše je vodil dr. Alek Zwitter
Foto © ARO

"Vsi smo namreč grešniki in vsi potrebni odpuščanja. Vsi brez razlike, ne glede na to ali smo krščeni ali ne, vsi smo nepopolni, vsi smo potrebni Božjega odpuščanja in to odpuščanje, spravo z Bogom je mogoče dobiti zanesljivo samo po Kristusu."

Z blagoslovom papeža Frančiška smo na današnjo tiho nedeljo, ki je tudi papeška nedelja, na Radiu Ognjišče začeli 13. radijski misijon pod geslom Pošlji Svetega Duha na nas. Uvodno sveto mašo je v cerkvi na Žalah daroval Alek Zwitter, ki je poudaril, da Jezus ni hitra hrana. Hoja za njim prinaša preizkušnje in trpljenje, a tudi rodovitnost v življenju.

Župnik na Žalah dr. Alek Zwitter je spregovoril o naših zmotnih pričakovanjih do Jezusa.

»Jezus ni hitra hrana, Jezus ne želi ugajati, ne išče popularnosti, ne daje lahkotnih odgovorov … in iz izkušnje vemo, da kdor se odloči za resno hojo za Kristusom, ta se ne more izogniti trpljenju.«

Trpljenje moramo sprejeti, da postajamo kot Jezus pšenično zrno. »Mnogi izmed nas smo imeli to izkušnjo in jo imamo. Zato, ker hodimo za Jezusom, smo deležni različnih preizkušenj, stisk, Jezusovega trpljenja, pa tudi veselja njegove rodovitnosti. Zato ker hodimo za Jezusom, lahko doživljamo posebno rodovitnost v našem življenju.«

Zlo, ki obvladuje ta svet, bo premagano edinole po Kristusovi skrivnosti. »Po križu in samo po križu je bil princ tega sveta premagan.«

Jezus je preko križa vse pritegnil k sebi. "To pomeni, da Kristusova skrivnost zadeva vsakega človeka: »Vsi smo namreč grešniki in vsi potrebni odpuščanja. Vsi brez razlike, ne glede na to ali smo krščeni ali ne, vsi smo nepopolni, vsi smo potrebni Božjega odpuščanja in to odpuščanje, spravo z Bogom je mogoče dobiti zanesljivo samo po Kristusu.«

Marjana Debevec 1. berilo
Marjana Debevec 1. berilo


Da bi se čim več ljudi odprlo Kristusu in v Njem zaživelo novo življenje, je bila sklepna prošnja dr. Aleka Zwittra, ki bo imel danes tudi prvi osrednji nagovor. Ob 17. uri bo govoril na temo Živeti s Sv. Duhom. Celotno pridigo lahko poslušate, ali pa si jo preberete na koncu tega zapisa.

Jutri bo p. Vili Lovše govoril o moških in duhovnosti, v torek p. Branko Cestnik o kristjanih v družbi, v sredo Robert Friškovec o tem, da se vsakomur lahko zalomi, v četrtek br. Jože Smukavec o pripravi na spokorno bogoslužje, v petek, ko bo tudi spovedni dan, bo msgr. Miro Šlibar govoril o bolnikih kot delu telesa Cerkve, v soboto pa p. Marjan Čuden o materinstvu in duhovnosti.

Mašo je s svojim petjem in igranjem oblikovala zasedba Alfa in Omega
Mašo je s svojim petjem in igranjem oblikovala zasedba Alfa in Omega

Vse misijonske audio vsebine so vam na voljo v podcastu

Misijonske vsebine bodo sicer temeljito zaznamovale naš radijski spored od jutra do večera. Posebej bi vas radi opozorili še na možnost sodelovanja v jutranjih Svetovalnicah in misijonskih pogovorih ob 20. uri. 

V hitrici vsakdana si je marsikdaj težko vzeti čas in se ob času naših misijonskih oddaj posvetiti razmišljanjem. Zato vam radijci ponujamo možnost, da vsem misijonskim vsebinam prisluhnete prek našega sistema podcastov. Tako boste misijon lahko neokrnejno spremljali in se ustavljali ob vsebinah, ki vas najbolj nagovarjajo. Vabljeni k spremljanju misijonskega podcasta, pripravili pa smo tudi nekaj navodil za vse tiste, ki se s tem načinom poslušanja prvič srečujete.

Celotni mašni nagovor dr. Aleka Zwittra

Jezus je v Jeruzalemu že nekaj dni, tja pride šest dni pred velikonočnim praznikom. Po čudežu Lazarjeve obuditve je mnogo ljudi začelo verovati v Kristusa. Judovski duhovniki so zato sklenili, da mora umreti (prim. Jn 11,53). Jezus torej dobro ve, kaj ga čaka.

Današnji evangelij poroča, da je bilo v množici, ki je obkrožala Jezusa in učence, nekaj Grkov, »ki so prišli na praznik počastit Boga.« Bili so torej pobožni ljudje, verjetno pogani, a naklonjeni judovstvu, morda celo prozeliti (spreobrnjenci v judovstvo). Bili so duhovno odprti, iskali so Boga, in želeli so videti Jezusa. Najbrž ne po naključju se obrnejo na Filipa, ki poleg Andreja edini izmed apostolov nosi grško ime. Ta je morda govoril grško in jim je služil kot nekakšen posrednik.

Toda Jezus ni hitra hrana. Ne želi ugajati. Ne išče popularnosti. Njegov odgovor je vse kaj drugega kot lahkoten. Jezus spregovori in v današnjih besedah strne jedro svoje skrivnosti. Najprej, njegova pot bo šla preko trpljenja. Kakor pšenično zrno bo moral umreti, vse izgubiti, da bo iz njega pognalo novo življenje.

Zatem, tudi njegovi učenci bodo morali po podobni poti umiranja: »Kdor ljubi svoje življenje, ga bo izgubil... Če kdo hoče služiti meni, naj hodi za menoj.« Iz izkušnje vemo, da se ta, ki se odloči za resno hojo za Kristusom, ne more izogniti trpljenju. Postane, kakor on, pšenično zrno, deležen je Jezusovega trpljenja, pa tudi veselja njegove rodovitnosti.

Dalje, Jezusovo trpljenje bo premagalo princa tega sveta. Zlo, ki v veliki meri obvladuje ta svet, bo premagano edinole po Kristusovi skrivnosti. Včasih pravimo, da se kdo boji koga kakor se hudič boji križa. Hudič se res boji križa, kajti po njem, in samo po njem je bil premagan.

In končno: »Ko bom povzdignjen z zemlje, bom vse pritegnil k sebi.« Povzdignjen pomeni hkrati biti fizično povzdignjen na križ in obenem duhovno povzdignjen, kajti preko križa bo Kristus vstal, vstopil v Božjo slavo. Jezus ne reče, da bo po križu nekatere pritegnil k sebi, niti, da bo mnoge pritegnil k sebi. Jezus pravi, da bo vse (gr. pantas) pritegnil k sebi. Kaj to pomeni? Pomeni, da Kristusova velikonočna skrivnost zadeva vsakega človeka. Vsi smo namreč grešniki, vsi smo potrebni odpuščanja. In odpuščanje, spravo z Bogom je mogoče dobiti samo po Kristusu. V Kristusu postajamo ljubljeni božji sinovi in hčere.

Billy Graham, slavni ameriški pridigar, ki je umrl pred kratkim, je takole dejal v svojem zadnjem sporočilu, v svoji duhovni oporoki: »Vsak izmed nas se mora soočiti s križem... Vsak človek je cilj božje vsemogočne ljubezni... Križ je neprijeten.. ker se neposredno zoperstavi zlu, ki gospoduje nad tako velikim delom tega sveta. Križ zahteva nov življenjski slog vsakega izmed nas... Kako naj se rešimo greha? Ni druge poti rešitve kakor po Kristusovem križu.«

Vprašanje je torej le: ali se želim odpreti Kristusovi skrivnosti? Ali hočem, da me po svojem križu odreši mojih slabosti? Ali hočem po njem postati »nova stvar«, »nova stvaritev« (prim. 2 Kor 5,17), in zaživeti novo življenje? Prosimo, da bi se v prihodnjih velikonočnih praznikih čimveč ljudi odprlo Kristusu, v njem zaživelo novo življenje.


Ne spreglejte: