Ljubljana, sobota, 25. november 2017, 08:43

Pomoč in nasveti za potrošnike v Evropi

Poseben avtobus z namenom obveščanja in osveščanja evropskih potrošnikov
Foto © epc

"Spletnih rezervacij se ne smemo bati. Vzeti si moramo čas in prebrati tudi droben tisk."

Audio posnetki:
%s1 / %s2

Evropski potrošniški center Slovenija je del mreže Evropskih potrošniških centrov od leta 2006, pri čemer od leta 2014 deluje pri Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo. Njihova naloga je, da svetujejo oz. pomagajo, če kupujemo v drugih državah članicah EU, na Norveškem ali Islandiji ali tja potujemo in pri tem naletimo na težave pri uveljavljanju svojih pravic pri ponudniku blaga ali storitev.

EPC svetuje glede pravic, ki jih imamo, ko nakupujemo pri tujih prodajalcih, preko spleta ali v trgovini, kadar potujemo z letalom, ladjo, vlakom ali avtobusom, najemamo avto, rezerviramo namestitev ali turistični aranžma in podobno. Svetujejo po telefonu, elektronski pošti ali osebno. Za informacije jih lahko povprašamo pred nakupom, in se tako izognemo morebitnim nepotrebnim stroškom ali po nakupu, v primeru, da pride do težav in potrebujemo nasvet, kako uveljaviti svoje pravice. Njihovi prostori so na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, na Kotnikovi 5 v Ljubljani, kjer jih lahko obiščemo vsak delovnik med 9. in 15. uro. V tem času lahko tudi pokličemo na 01 400 3729 ali pišemo na: epc.mgrt@gov.si. Obrazec za pritožbe najdemo na njihovi spletni strani: http://epc.si/pages/si/o-nas/pomoc-potrosnikom.php.

Spletne trgovine so večinoma varne, a previdnost ni odveč.
Spletne trgovine so večinoma varne, a previdnost ni odveč.

Na EPC se lahko obrnemo, če:

1. potrebujemo nasvet, ki nam bo pomagal izogniti se težavam pri nakupih in potovanjih v Evropi in prihranil nepotrebne stroške,

2. se želimo seznaniti o pravicah, kadar imamo težavo v zvezi z čezmejnim nakupom blaga ali storitve,

3. potrebujemo pomoč pri vzpostavitvi stika s tujim prodajalcem,

4. se želimo seznaniti z možnimi načini reševanja pritožbe, ter s pravicami in dolžnostmi v postopku reševanja spora,

5. želimo izpolniti spletni obrazec za pritožbo v primeru nerešenega problema s tujim prodajalcem,

6. potrebujemo strokovno pomoč pri uveljavljanju pravic ter v primeru drugih težav potrošnikov pri čezmejnem nakupovanju,

7. se želimo seznaniti z evropskimi in nacionalnimi predpisi s področja varstva potrošnikov.

Poseben avtobus z namenom obveščanja in osveščanja evropskih potrošnikov
Poseben avtobus z namenom obveščanja in osveščanja evropskih potrošnikov

Glavnina nakupov in izbranih storitev vendarle teče gladko in v spoštljivem odnosu med kupci in prodajalci. Spletnih rezervacij se ne smemo bati. Vzeti si moramo čas in prebrati tudi droben tisk. Premisliti moramo stvari, tako se izognemo neljubim presenečenjem. Če pa naletimo na težave, pa se obrnimo na Evropski potrošniški center, ki je razvejan po vsej Evropi. Več informacij na spletnih straneh EPC: epc.si/pages/si/domov.php


Ne spreglejte: