Ljubljana, torek, 22. oktober 2019, 05:39

Marko Juhant: »Otrok je veliko več kot le učenec računstva, je res?«

Marko Juhant, specialni pedagog
Foto © Izidor Šček

"Pri dislektikih ne pomaga, če jim rečemo: »Več beri, pa bo.«, to jim lahko samo še dodatno poglobi odpor do branja."

»Pomembno je, kaj se danes dogaja, ne kaj se je dogajalo v mojem otroštvu. Zaobjeti je treba celoto, če želimo dobiti dobre odgovore na vzgojne zadrege.« Tako se loteva pisanja specialni pedagog Marko Juhant, njegova zadnja knjiga je o trmi.

»Bomo merili otroka le po eni sami stvari, ki je ne zmore?«

»Pri dislektikih gre za specifični primanjkljaj.« Če otroci dobro, celo odlično, delujejo na ostalih področjih, je nespamentno izpostavljati le to zadrego. »Starši so prvi, ki morajo to sprejeti. Z vajo prav veliko ne moremo popraviti, morda le delno, učne vaje ne pomagajo, povem že vnaprej. Treba je poiskati pomoč, ki deluje

Treba je delati na samozavesti, poudarja Marko Juhant, da otroci spoznajo, kaj vse pa zmorejo. Ko niso obremenjeni bodo v sproščenem vzdušje lahko preko izkušenj dosegli napredek. »Štejejo osebne izkušnje, čustva. Otrok razumsko določenih stvari pač ne more obdelati. Bo treba najti drugačne poti, da se jim to olajša. Pri dislektikih ne pomaga, če jim rečemo: »Več beri, pa bo«, to jim lahko samo še dodatno poglobi odpor do branja.«

Namen šole je usposobiti, da bomo v realnem življenju znali delovati

»Ne da znaš, ampak da znaš uporabiti, to je najvišji nivo in namen šole.«

Ljubosumje

»Ko je treba biti z otroki, je včasih treba menjati tudi službo, jaz sem jo že«, je iskreno dejal Marko Juhant. »Starši naj si vzamejo dvajset minut na dan le za enega otroka. Z ničemer drugim naj se oče tisti čas ne ukvarja, naj se posveti samo enemu otroku, ga pelje na sprehod, kamorkoli pač, samo da je v ospredju zanimanja otrok. Naj otrok izbira, določa teme pogovora, lahko sta pa tudi tiho, da je le čas med njima kakovosten.« To so vezi, ki jih je nemogoče nadomestiti. Otrok želi imeti včasih starša le zase.

Upoštevajte nasvet, ki deluje. Otrok običajno sam pokaže, pozornost katerega si želi.

To so le nekatera izhodišča iz oddaje z Markom Juhantom. Prisluhnite celoti. Več o njegovih knjigah, tudi zadnji o trmi, pa na spletnih straneh cmrl.biz

Ne spreglejte: