Ljubljana, sobota, 23. november 2019, 01:02

AVDIO: Jovanovič o Adrii: rezerve so obstajale

Letališče Jožeta Pučnika
Foto © AP Ljubljana

Potem ko je okrožno sodišče v Kranju 2. oktobra začelo stečaj letalskega prevoznika Adria Airways, je brez dela ostalo 523 ljudi, med njimi tudi piloti. Zanje sicer na trgu delovne sile vlada veliko zanimanje, a stvar odločitve je, v kateri državi in pod kakšnimi pogoji želijo delati v prihodnje. Najraje bi ostali pri nacionalnem prevozniku, če bi le država našla zanj posluh.

Vlada ima po stečaju Adrie Airways dve možnosti: subvencioniranje nekaterih pomembnejših letalskih linij, za katere ne bi bilo zanimanja tujih letalskih prevoznikov, in pa ustanovitev novega letalskega prevoznika. Pristojni organi so vladi in koalicij že predstavili nekatere izračune, povezane s tema rešitvama, vendar javno še niso bili predstavljeni.

Predstavniki iniciative, ki se zavzema za ohranitev slovenskega nacionalnega prevoznika, so se v sredo srečali z gospodarskim ministrom Zdravkom Počivalškom in premierjem Marjanom Šarcem. Pilot Primož Jovanovič ima po pogovorih pozitivne občutke. Piloti so vladi ponudili tudi možnost sodelovanja in pomoči pri morebitnih nadaljnjih korakih. Kako konkretno? Ne gre za to, da bi bili ekonomisti, ampak dejstvo je, da poznamo operativno plat delovanja letalske družbe in vemo, kje so možni prihranki, nam je zatrdil Jovanović.

Slovenija bo pozimi ostala povezana s svetom prek drugih letalskih prevoznikov. Za zimski vozni red letenja, ki bo na ljubljanskem letališču začel veljati 27. oktobra, so lete že napovedali trije novi prevozniki - Lufthansa, Brussels Airlines in Swiss, ki bodo nadomestili štiri povezave Adrie Airways. Obstoječi prevozniki pa bodo obseg letov z Brnika v zimskem času občutno povečali, so sporočili iz Fraporta Slovenija. Air France bo frekvenco letenja v Pariz podvojil - namesto šestkrat tedensko bo v francosko prestolnico letel dvakrat dnevno (z izjemo sobote), poleg tega pa bodo potniki z ljubljanskega letališča z njim pogosto potovali z večjimi letali.

Poljski prevoznik LOT Polish Airlines bo v Varšavo namesto sedemkrat letel osemkrat tedensko, že v trenutnem voznem redu pa se na povečano povpraševanje po njegovih letih prilagodi z večjim letalom.

Air Serbia je že med poletjem predstavila nove lete v Niš, na liniji v Beograd pa bo letenje v zimskem času okrepila in namesto 11 predstavila 17 letov na teden. Prek srbske prestolnice bodo Ljubljano povezovali tudi s Skopjem, Tirano, Sarajevom in Sofijo. Večjemu številu potnikov se trenutno prilagajajo tudi z občasno uporabo večjih letal.

V Podgorico bodo potniki s prevoznikom Montenegro Airlines namesto štirikrat lahko leteli šestkrat na teden. Prevoznik Aeroflot pa bo povezavo v Moskvo okrepil z uporabo večjih letal; z airbusi A320 bo ponudil 140 sedežev na let (prej 90 sedežev z letali Suhoj).

V zimskem voznem redu bodo potnikom z ljubljanskega letališča na voljo še povezave Turkish Airlines v Istanbul, Easyjeta v London (Gatwick in Stansted) ter Berlin in povezave Transavie v Amsterdam.

Število potnikov, ki so potovali čez ljubljansko letališče, se je lani sicer povečalo za 7,7 odstotka, v prvih osmih mesecih letošnjega leta pa za 3,7 odstotka.

 

 

Ne spreglejte: