Ljubljana, sobota, 17. avgust 2019, 19:28

Humana zgodba s Prekmurja, ki krepi upanje v dobro družbe

Andrej Rotar in direktorica podjetja Carthago, Sandra Županec
Foto © Nataša Ličen

"Postavljanje pravil brez zgleda? Ne deluje. Treba je delati na sebi, graditi odnos. Najpomembnejši kapital vsakega podjetja so ljudje."

Bolezen marsikomu povsem spremeni življenje. Omeji dejavnosti. Nekateri izgubijo tudi priložnost nadaljevanja svoje poklicne poti. Če smo v okolju, ki vidi potrebe človeka in mu priskoči na pomoč, pa se zgodijo zgodbe, ob katerih še verjamemo v dobro, ki je v ljudeh, kljub kapitalistično naravnanemu poslovnemu svetu.

Številna podjetja, ki se zavedajo, da je njihov največji kapital človek, prav zaradi tega še uspešneje poslujejo. Ker ne vemo, kaj bo jutri, si je treba stati ob strani. To je lekcija.

Sandra Županec, direktorica podjetja Carthago iz Odrancev: »Značilnost našega podjetja je ravno to, odnos do sočloveka, ga videti in mu pomagati. Naši zaposleni niso številke, so ljudje. Naš cilj je zaposliti ljudi do upokojitve, da bomo skupaj gradili uspešnost v podjetju. Delovno mesto lahko prilagodimo, in to smo naredili tudi v primeru g. Andreja.«

Pričakoval sem, da mi pogodbe o zaposlitvi ne bodo podaljšali, razumel sem, če mi je ne bi, toda na moje veliko presenečenje sem dobil novo delovno mesto, ki ga lahko opravljam.

Andrej Rotar iz Turnišča: »Na velikonočni ponedeljek sem hudo zbolel. Zaradi bakterije so mi odrezali nogi, tudi na roki imam spremembe. Vedno bom hvaležen podjetju, in kjer bom lahko, bom širil pozitivno klimo med sodelavci. To je najmanj, kar lahko naredim v znak hvaležnosti.«

Čim več stvari, ki sem jih rad delal prej, želim ohraniti tudi zdaj

»Če smo pozitivno naravnani, lahko marsikaj dosežemo. Vedno se najdejo poti naprej«, je dejala direktorica, »treba je graditi. Biti pa mora seveda obojestranska pripravljenost, kot je v primeru Andreja«.

Pravi kapital so zadovoljni ljudje

V pogovoru je Andrej na to dodal: »Od samega začetka so mi s podjetja stali ob strani, obiskali so me v bolnišnici, kljub temu, da je v podjetju zaposlenih 800 ljudi, so si vzeli čas zame, imeli so redne stike z mojimi bližnjimi. Občutki ob tem so bili neverjetni. Že prej sem čutil pripadnost podjetju, zdaj je ta še toliko večja. S svojo pozitivo bom, kolikor bom le mogel, širil zavzemanje med sodelavci za pravi kolektiv.«

Niso številke, pri nas ima vsak zaposleni svoje mesto

»Žal se o dobrih zgodbah premalo govori. Direktorica Sandra Županec razmišlja: "Morda je premalo druženja med podjetniki, da bi si lahko izmenjali tovrstne izkušnje, in spoznali, da ni v ospredju vedno in samo uspešna krepitev finančnega kapitala. Imeti lojalne sodelavce, ki simbiozo med delavci podpirajo, je dragocenost

Lojalnost kolektivu se pokaže, ko podjetju ne gre najbolje. So takrat zaposleni pripravljeni ostati? To je znak, koliko se je za dobre odnose naredilo v preteklosti.

»Ko pride do krize, mogoče pride do zamude plačila, takrat kadri odidejo, zelo hitro, če niso zadovoljni z odnosom v službi. Če jih ne znamo zadržati, lahko ob težkih časih kar zapremo«, je dodal Andrej Rotar.

Sandra Županec pa dodala: »Napisanih pravil je veliko, toda treba jih je živeti in biti zgled ostalim. Takrat lahko uspeš. Delati na sebi, vlagati v medčloveški odnos, to je proces, ki traja, ni dokončen, a se obrestuje. Tako je tudi v odnosih med zaposlenimi v podjetjih.«

Ne spreglejte: