Ljubljana, ponedeljek, 17. junij 2019, 12:52

Prednost družinskega podjetja so izkušnje in zakoreninjenost

Tatjana Potokar
Foto © ARO

"Ko imamo inovativno idejo, se lotimo 21 korakov, po katerih se lotimo presoje trga. Če gremo lahko preko njih se odločimo za vstop na trg."

V Sloveniji imamo veliko uspešnih zgodb, ki žal ne dobijo dovolj medijskega prostora. No, vsaj na prvih, izpostavljenih mestih ne. Običajno na veliki zvon obešamo neuspešne poslovne poti. V letošnjem letu bomo v tedenskih oddajah »Via positiva« pred mikrofon vabili uspešne, prodorne, ljudi z vizijo in družbeno odgovornostjo. Ker, če kaj, tudi v Sloveniji potrebujemo dobrih zgledov in potrditve, da se da.

Tatjana Potokar, direktorica družinskega podjetja EMA, ki je prepoznavno po blagovni znamki Vestina: »Vse več potrošnikov želi kupovati trajno, dolgoročno. Pri našem delu se tega zelo zavedamo. Pred tremi desetletji smo začeli z elektronskimi svečami, ki gorijo 300 dni, počasi se je to razvijalo, leta 1994 smo naredili elektronsko svečo, ki je bila zelo dobro sprejeta. In, precej številčno. Imeli smo veliko posnemovalcev, zato smo se odločili za drugačno pot in razvili blagovno znamko Vestina, ekološke elektronske in sedaj tudi solarne sveče. Slednje razvijamo že šesto leto.«

»Navade premikamo in spreminjamo zelo počasi. V tujini je že desetletja prepovedana uporaba PVC-ja v svečah. Počasi z izobraževanjem tudi pri nas stopamo na pravo pot. Za solarno svečo, ki gori tri leta in je plamen v njej vseskozi živ, smo prejeli številne pohvale. V treh letih kupimo eno solarno svečo namesto 150 klasičnih sveč v plastičnih ohišjih. Razlika je ogromna, tudi potrošniki si želijo okolju prijazne izdelke, ki trajajo in niso samo za en dan ali teden. Počasi se stvari premikajo. Veliko moramo delati na izobraževanju. Luč je luč, izberimo ekološki vir, ki je ljudem in okolju prijaznejši. Solarna sveča je narejena iz stekla, ki je v prvi vrsti estetsko, sveča je stabilnejša, in steklo je lahko tudi dokaj preprosto reciklirati.«

V praznični družbi s prav posebnimi sodelavci
V praznični družbi s prav posebnimi sodelavci

»Smo družinsko podjetje, sem že tretja generacija, moj dedek je začel s podjetjem pred petimi desetletji, bil je zelo pogumen, pustil je stabilno službo komercialnega direktorja v državnem podjetju in se odločil, da gre na svoje. Začel je v družinski hiši, delali so lestence, kmalu se je posel tako razširil, da je zaposlil delavce. Moj oče je nadaljeval in kot inženir elektrotehnike dodal svoj program elektronskih sveč. Leta 1990 je bilo za nas prelomno, celotni izvozni trg smo izgubili tako rekoč čez noč, toda če smo podjetni, se ne ustrašimo, iščemo nove priložnosti, nove tržne niše. Mi smo jo našli v glasbenih čestitkah in telegramih z dodatki, dobavljali smo jih za pošto. Iz tega smo se veliko naučili. Ker smo vedeli, da ni dobro biti odvisen le od enega, smo programe širili. Dejavnost je hitro prerasla naše obstoječe poslovne prostore. Selili smo se v Lesce v nove poslovne prostore. Prednost družinskega podjetja je v koreninah, v izkušnjah, v tem, da se počasi razvijamo in rastemo, zavedamo se, da uspeh ne pride kar čez noč, da so za tem leta in leta trdega dela, dobrih odločitev, tudi ovir, ki te izklesajo, to je velika prednost družinskega podjetja.«

»Dokončala sem študij ekonomije in se izpopolnjevala tudi v Ameriki, kjer sem zaznala, da je zelo pozitivno graditi na blagovnih znamkah. Ugotovili smo, da ko imaš enkrat blagovno znamko je s potrošniki, s kupci veliko lažje komunicirati. Naš trg je ravno pravšnji, lahko preizkušamo nove pristope brez prevelikih stroškov. Ko imamo inovativno idejo, se lotimo 21 korakov, po katerih se lotimo presoje trga. Če gremo lahko preko njih se odločimo za vstop na trg. Zelo je pomembno, da je trg na nov izdelek pripravljen.«

Solarna sveča
Solarna sveča

»Vse je zgodba, naša je povezana z inovativnostjo, kakovostjo in ekologijo. Imamo zelo zavzete sodelavce, različnih kompetenc. Sodelujemo tudi z znano oblikovalko. Pogosto nam ljudje rečejo, da pri naših izdelkih v uporabi ni omejitev. Treba je biti odprt. S potrošniki precej komuniciramo preko spleta in socialnih omrežij. Imamo tudi pogosto posebne izzive, povabimo srednje šole, pripravimo delavnice in ugotavljamo, kako so mladi neobremenjeni, imajo dobre kreativne ideje, ki jih včasih tudi uresničimo.«

Ne spreglejte: