Štefan IskraŠtefan Iskra
Marko ZupanMarko Zupan
Tone GorjupTone Gorjup

Spletno nakupovanje tudi med Slovenci narašča

Slovenija | 06.12.2018, 14:17 Nataša Ličen

Družba Ceneje je predstavila izsledke najnovejše raziskave o spletnem trgu v Sloveniji, ki sta jo izvedla Shopper’s Mind Slovenija in raziskovalna agencija Valicon.

Izsledki so pokazali, da imajo domači spletni trgovci prednost pred tujimi, tudi slovenski izvor izdelkov je potrošnikom pri nakupovanju še vedno pomemben. V Sloveniji imamo enega izmed največjih deležev prodajnih površin fizičnih trgovin na prebivalca, kar pomeni, da gremo s spleta lahko zelo hitro v fizično trgovino, je dejal direktor podjetja Ceneje mag. Darko Dujič:

»Slovenci smo kar aktivni potrošniki po spletu, ne samo v Sloveniji, kupujemo tudi v tujih spletnih trgovinah. Smo pa večinoma usmerjeni na nakupe v spletnih trgovinah. 15 odstotkov pa primarno kupuje na tujih spletnih platformah. Trend kar hitro narašča, v zadnjih petih, do desetih let je ponudba močno narasla. Tako pri spletnih trgovcih, ki so specializirani po posameznih kategorijah, kot pri tistih s široko ponudbo. V nekaterih kategorijah je celo do 30 odstotkov vseh nakupov opravljenih preko spleta, na prvem mestu so avdio, video in foto oprema, tudi računalništvo, potem različne storitve od počitniških in potovalnih rezervacij, hotelske rezervacije so praktično opravljene v celoti preko spleta. Zelo hitro se razvija tudi spletni nakup na primer pohištva in oblačil. Prednost nakupovanja preko spleta je transparentnost, preglednost, zagotovo so koristne tudi informacije, ki so nam na voljo preko forumov, videov, ki omogočajo zelo dober dostop. Ob tem so se razvile tudi platforme, ki omogočajo primerjalno nakupovanje, primerjajo se trgovci in izdelki, in na takšen način imamo celovitejšo informacijo, kot drugje.«

Mag. Darko Dujič
Mag. Darko Dujič © ceneje.si

Priročna, preprosta in zaupanja vredna izbira je pomembna za povezanega in informiranega potrošnika. Nevarnosti spletnega nakupovanja so tako kot v fizičnem svetu, vprašanje varnosti plačevanja, tu se je marsikaj spremenilo v zadnjih letih, posebej z varnostnimi protokoli, ki jih morajo imeti trgovine, različne so tudi rešitve glede plačilnih kartic. Obstajajo interpretacije pri dostavi izdelkov, če so na zalogi in podobno, ampak to velja tudi za fizično trgovino. Kakovost izdelkov mora biti primerljiva, ne glede na kanal obstaja možnost ponaredkov, toda tudi to ni posebnost spletnega nakupa, ampak trgovske panoge na splošno, je še dejal direktor podjetja ceneje mag. Darko Dujič.

Slovenija
Dr. Gabriel Kavčič (photo: Rok Mihevc) Dr. Gabriel Kavčič (photo: Rok Mihevc)

Hud cinizem

Predvidoma v prihodnjem tednu bo znano, kdaj bomo odločali o treh posvetovalnih referendumih, med katerimi bo tudi posvetovalni referendum o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja. Moralni ...

Peter Jančič (photo: STA) Peter Jančič (photo: STA)

Natikanje nagobčnika drugače mislečim

Spletni portal tednika Družina poroča, da je raziskovalec spolne vzgoje v šoli ter diplomirani mikrobiolog Tim Prezelj tožil novinarja Roka Blažiča zaradi sklopa objavljenih prispevkov o teoriji ...

Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc) Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc)

Kolikšno škodo je povzročila pozeba?

Po prehodu izrazite hladne fronte pred tednom dni, smo v petek, v nedeljo in včeraj bili priče pozebi. Razmere so se krajevno zelo razlikovale, prav vse sadjarje in kmete pa je strah, da to pomeni ...

Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj) Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj)

Pri svojem delu vedno izpostavi bistveno

Lojze Čemažar je z nami v oddaji Naš gost spregovoril o svoji umetniški poti, pomenu družine, šol, ki so ga oblikovale in se zahvalil za prejeto priznanje sv. Cirila in Metoda.

Skrbno izbirajmo obutev.  (photo: PixaBay) Skrbno izbirajmo obutev.  (photo: PixaBay)

Zakaj je dobro kupovati obutev popoldne?

Vida Ozis je ustanoviteljica blagovne znamke AN.NIKA, je direktorica Centra medicinske pedikure, razvila je medicinsko sponko - vse ostale, ki so prisotne na domačem trgu, so iz uvoza. Večina si ...