Ljubljana, torek, 20. november 2018, 17:32

Nepravočasno ukrepanje nas stane mnogo več kot odprava vzroka

Okvara avtomobila
Foto © Pixabay

"15-minutno »ogrevanje« avtomobila na mestu ni ustrezno, ekološko, niti dobrodošlo."

Tokratno Svetovalnico smo posvetili avtomobilom. Na kaj je treba misliti in kako ravnati, ko začne nagajati? Nekaj opozorilnih znakov je. Kateri so, sta nam v oddaji pojasnila vodja servisa Jurij Kočar in tehnični inštruktor Sašo Tomažič z AMZS-ja.

Pri AMZS v povprečju 6 od 10 napak odpravijo takoj, kar pomeni, da imajo že bogate izkušnje s terena in njihovi fantje po besedah Kočarja spadajo v sam vrh pomoči na cesti. »To dokazuje, da so naši člani in vozniki v varnih rokah.« Danes je mobilnost na prvem mestu ob vseh obveznostih, ki jih imamo, zato je pomembno, da svojo pot opravimo čim hitreje.

Najpogostejši razlog za ustavitev vozila je prazna baterija, ki jo rešujejo s samo menjavo akumulatorja na mestu. »Veliko je tudi zaklenjenih ali izgubljenih ključev, a tudi to rešimo brez stresa in poškodb.« Na vprašanje, kdaj ne smemo nadaljevati vožnje, je strokovnjak pojasnil, da je to tako kot pri semaforju. »Zelena, npr. za prižgane parkirne luči, pomeni, da je avto v dobrem stanju in lahko nadaljujemo. Rumena pomeni opozorilo, npr. prazna posoda za gorivo. Pri rdeči svetujemo, da se ustavimo, odpremo navodila za uporabo ali pa pokličemo ustrezno pomoč.« Večina novejših vozil pa je že opremljena z informacijskim zaslonom, ki opozorila tudi izpiše.

Jurij Kočar in Saša Tomažič
Jurij Kočar in Saša Tomažič

Starost vozila je ključna

Vsa opozorila, sploh pri novejših, je treba jemati resno in moramo v najkrajšem možnem času obiskati servis, kjer z diagnostično napravo preverijo napake. »Starejša vozila so še dopuščala toleranco, da si se kakšen teden vozil z lučko, danes pa imajo vozila vgrajene filtre prašnih delcev, ki se pri nepravilnostih zamašijo do te mere, da avto postane nevozen.« Tolerance pri motorju so postale tako nizke, da napak ne dopuščajo več.

Tempo življenja danes je tak, da se vedno mudi in v tej naglici se dogajajo tudi napake, kot je npr. napačno tankanje goriva. »Če to ugotovimo na licu mesta, pokličemo ustrezno pomoč. Ekipa rezervoar očisti in zamenja filter, posledic ni. Če pa nadaljujemo pot, ko prej ko slej pride do zaustavitve, ni dovolj, da se samo zamenja gorivo, potrebno je prezračiti in očistiti ves sistem.«

V posnetku oddaje prisluhnite tudi o opozorilih za motorna kolesa, o pnevmatikah, »ogrevanju« avtomobila in še nekaterih vprašanjih poslušalk in poslušalcev.


Oddajo je pripravila in vodila Tanja Dominko.

 


Ne spreglejte: