Blaž LesnikBlaž Lesnik
Boštjan SmoleBoštjan Smole
Rok MihevcRok Mihevc
Duhovnik Gabriel Kavčič in voditelj Blaž Lesnik (foto: Andrej Jerman)
Duhovnik Gabriel Kavčič in voditelj Blaž Lesnik

Božje zapovedi so bergle, ki pomagajo k boljšemu življenju

| 23.08.2018, 12:29 Rok Mihevc

Beseda »morala« je v današnjem času onesnažena beseda, saj jo razumemo zelo negativno. Pogosto slišimo, »nehaj mi moralizirati« in moralo dojemamo kot pritisk z neizvedljivimi prepovedi, ki jih ne slišimo radi. V oddaji »Globine« sta in nista moralizirala duhovnik Gabriel Kavčič in voditelj Blaž Lesnik.

»Moraliziranje« sega že v zgodovino, kjer srečamo zgodbe visokih ali previsokih kriterijev, ki mislimo, da jih ima Gospod za nas, pravi duhovnik Gabriel Kavčič. »In danes ni prav nič novega, so se pa zadeve toliko spremenile, da človek samega sebe postavlja v center in se takoj počuti napadenega, če mu nekdo nekaj reče, svetuje,...«

Soditi ja, obsojati ne

Moralo lahko študiraš vse življenje, a sam ne vidiš v srce človeka in tudi če veš za greh osebe, ne smeš tega vreči pred njo. »Sodimo lahko, obsojati pa ne smemo,« opozarja. »Bistvo krščanstva je, da smo bratje in sestre, ki drug drugega opominjajo. Pri tem pa so ključne besede, s katerimi to povemo.« A na prvem mestu je, kakšno je tvoje življenje, ki govoriš in pomagaš.

Moraliziranje s prižnice

...je včasih upravičeno, mnogokrat tudi povsem neupravičeno, pojasnjuje. »Cerkev »moralizira«, ker ljudem manjka zavedanja, da je ta duhovnik tudi živ za temi besedami. Še bolj, kot način govora, je pomembno, da imaš sam razlog, da nekoga popraviš. Pri krščanski morali ne gre toliko, ali je nekaj dobro ali slabo. Ko govorimo o tem, smo hitro na tistem, kar presoja sodnik na sodišču. Jezus sam pa ni bil sodnik. Njegovo vprašanje ni, kaj je prav in kaj ne, ampak, ali si čim boljši."

Živimo na minimumu »sem še kar uredu«

Sprašujemo se, do kje še lahko gremo, da smo »še kar uredu«. A to ni Jezusova morala, njegova je, ali si čim boljši. »Ljudem je treba povedati, da ne bi smeli prikrivati, zanikati ali spregledati stvari, ki jih je treba urediti v življenju. Pokazati pa je treba tudi, da če se kaj zalomi, da smo odrešeni grešniki, ki smo lahko čim bolj podobni Jezusu in izberemo tista moralna dejanja, ki bi jih v takšnem trenutku izbral on.«

10 božjih zapovedi so naše bergle po Adamovem padcu

Temelj naše vere in temelj morale je 10 božjih zapovedi. So moralni kodeks, zbirka pravil in prepovedi, ki tudi v kitajščini ne izgubijo svoje vrednosti. »In četudi človek ne pozna razodetja našega Boga, jih lahko razume.« Težavo pa imamo, pravi duhovnik Kavčič, kako smo mi božje zapovedi postavili na vzvišeno mesto. »Na planinsko kočo pod vrhove gore, vrh gore pa je gospod Bog. In te zapovedi so včasih postale berlinski zid do Boga. Zato je treba priti tudi do blagrov in pogledati ne samo na pravičnost zapovedi, ampak tudi na božji pogled na človeka, ki mu včasih ne uspe. Od Adamovega padca naprej potrebujemo bergle, da nas vlečejo naprej. In to so zapovedi.«

Uporabljene plastenke (photo: Pixabay) Uporabljene plastenke (photo: Pixabay)

Res to potrebujem?

Praznujemo dan Zemlje – našega skupnega doma, kakor se večkrat izrazi papež Frančišek. Na svetovni in tudi slovenski ravni poteka več pobud, v katere naj bi bila vključena več kot milijarda ljudi ...

Družine zbrane pri maši na Brezjah (photo: Luka Mavrič) Družine zbrane pri maši na Brezjah (photo: Luka Mavrič)

Boga bodo vzeli zares!

Na Brezjah je bilo popoldne srečanje družin ljubljanske nadškofije. Geslo srečanja je bilo »Vzemi Boga zares!«. Srečanje so sklenili ob 16. uri s sveto mašo, ki jo je daroval nadškof Stanislav Zore.

Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc) Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc)

Kolikšno škodo je povzročila pozeba? #podkast

Po prehodu izrazite hladne fronte pred tednom dni, smo v petek, v nedeljo in včeraj bili priče pozebi. Razmere so se krajevno zelo razlikovale, prav vse sadjarje in kmete pa je strah, da to pomeni ...

Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj) Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj)

Pri svojem delu vedno izpostavi bistveno

Lojze Čemažar je z nami v oddaji Naš gost spregovoril o svoji umetniški poti, pomenu družine, šol, ki so ga oblikovale in se zahvalil za prejeto priznanje sv. Cirila in Metoda.

Medved (photo: Janko Ferlic) Medved (photo: Janko Ferlic)

Letos odobren odstrel 54 medvedov manj kot lani

Ministrstvo za naravne vire in prostor je na podlagi strokovnega mnenja Zavoda za gozdove Slovenije in Zavoda RS za varstvo narave ter študije o stanju populacije medveda, ki jo je pripravila ...