Ljubljana, sreda, 25. april 2018, 20:18

Čustev ni mogoče uravnati, reakcije pa lahko

Marko Juhant, specialni pedagog, priznani predavatelj in avtor več knjig s področja vzgojnih zadreg
Foto © ARO

V oddaji Za življenje smo po daljšem obdobju v živo gostili specialnega pedagoga Marka Juhanta. Staršema z Gorenjske je svetoval glede odnosa med sorojencema, mami 7-letnika o motivaciji, odgovoril je tudi mami glede rešitve spora med starejšima, že odraslima otrokoma; kako postopati, če je enoletni otrok navezan bolj na očeta kot na mamo ...

Starša z Gorenjske sta spraševala: Zanima naju odnos med sorojencema – bratcema (3,5 let in 1 leto). Kako uravnavati oz. usmerjati ljubosumno obnašanje starejšega do mlajšega? Prisotno je v obliki, da ga zavojuje – ga ovira pri prostem gibanju, jemlje igrače, priteče in ga kar naenkrat brez razloga udari, mu stopi na rokico, se mu nastavi, da mu zastira pogled...? Marko Juhant pravi, da so se pri starejšem otroku pojavila čustva ljubosumja, ker je dobil 'konkurenta', ki jemlje čas, ki je prej od mame in očeta dobil samo on. Čustva, ki jih določajo hormoni, otrok nima možnosti določati in krotiti, ima pa možnost krotiti reakcije na ta čustva. K uravnavanju čustev je potrebno za pol ure na dan spremeniti okolje, tako da starejši otrok dobi samo pozornost mame. To ni čas namenjen vzgoji, pametovanju in malim pridigam, ampak čas povezovanja. Treba mu je tudi dati vlogo večjega brata, ki več ve, več zmore ...

7-letnik, drugošolec, v času pouka med prepisovanjem s table začne sanjariti in ne dela več - gleda skozi okno, v zrak, "kar nekaj sanja", izgubi interes ... Sicer nima težav z razumevanjem snovi - tudi učiteljica se zelo trudi, da ga spodbuja, prijazno opominja, on sedi v prvi vrsti - a včasih tudi to ne zaleže. Ko je ura mimo, sin nima dokončane naloge. Kako bi ga lahko starši še motivirali, da bi v šoli aktivno sodeloval in nalogo izpolnil do konca, da ne bi odtaval z mislimi? Verjetno gre za to, da ima otrok težave s slušno pozornostjo. To ni prirojeno, ampak pridobljeno. Lahko rečemo, da je razvajen - ne klasično, a to je otrok, ki mu treba začeti na prvi staršev ukaz. Rešitev: starši naj mu dajo manj ukazov, navodil, a ko jih izrečejo, naj bodo dosledni in ukrepajo, naj ne ponavljajo.

Ker smo v času izbiranja srednje šole, smo gosta vprašali tudi o tem, kdaj in kako naj se začne prepoznavanje sposobnosti otroka. Pravi, naj starši otroke spremljamo, kaj razmišljajo, kaj sprašujejo in kaj komentirajo. Poklice in dela naj jim predstavimo realno. Pri iskanju različnih informacij se lahko opremo na internet in vedimo tudi, da danes šolanje omogoča, da pri določena izobrazba omogoča delo na različnih področjih.


Ne spreglejte: