Ljubljana, petek, 24. november 2017, 23:17

Svetovalnica: Prehranska dopolnila niso zdravila

Prehranska dopolnila
Foto © healthcommkey.org
Audio posnetki:
%s1 / %s2

O prehranskih dopolnilih je tekla beseda v Svetovalnici, v kateri smo gostili Marjano Peterman, z Zveze potrošnikov Slovenije. Ta se s tovrstno tematiko ukvarja že od študentskih let.

Prehranska dopolnila so živila, katerih namen je dopolnjevati običajno prehrano. So koncentrirani viri posameznih ali kombiniranih hranil s hranilnim ali fiziološkim učinkom. So v obliki kapsul, pastil, tablet in drugih podobnih oblikah, v vrečkah s praškom, v ampulah s tekočino, v kapalnih stekleničkah.

Po besedah strokovnjakinje je prehranskih dopolnil na trgu veliko. »Veliko je takih, ki jih potrebujemo, največ pa je takih, ki jih ne. Lahko so celo nevarni. In to tudi zato, ker imajo obliko zdravila in veliko potrošnikov smatra, da so preizkušena in delujejo. Da so preizkušeno ni nujno res, razen če jih kupimo v lekarni.« Petermanova poudarja, da to niso zdravila in da jih pri pestri hrani sploh ne potrebujemo, razen če smo bolni.

Ob tem daje primer vitaminov v prašku, ki so zadnje čase tako priljubljeni. A opozarja, da je en kozarec tega praška že polovica dnevne potrebe po vitaminih. »Vitamini se nam lahko nakopičijo v telesu in na koncu lahko končamo v bolnišnici. Preveč vitamina B povzroča slabost, vitamin C drisko, vitamin A nas obarva rumeno, preveč omega 3 maščob povzroča oksidacijski stres.« Zato Petermanova še enkrat opozarja, da telo potrebuje točno določeno količino, čim je več ene komponente, potem se razmerje poruši. Kar lahko vodi tudi v bolezen, je jasna naša sogovornica. »Ne jemljimo na pamet prehranskih dopolnil, da bi kar goltali te kapsule in tablete.«

Zavajajoče oglaševanje

Marjana Peterman je kritična do zavajajočih oglaševanj teh prehranskih dopolnil. »Maščobe v telesu ne more znebiti nobena snov, pa vendarle imamo tak oglas. To je zavajajoče, saj se iz našega telesa ne topi prav nič, naše telo se očisti samo. S pravilno prehrano in gibanjem. Zato bi morali takšne reklame, ki zavajajo, umakniti in prepovedati.«

Več pa v oddaji!


Ne spreglejte: