Marjan BuničMarjan Bunič
Andrej NovljanAndrej Novljan
Andrej ŠinkoAndrej Šinko

Kovačič zaradi drugega tira predlaga kazenski pregon premierja Cerarja in vlade

| 27.06.2017, 15:32 Andrej Šinko

Civilna iniciativa Davkoplačevalci se ne damo je v državni zbor vložila več kot 48.000 podpisov za razpis referenduma o zakonu o drugem tiru Divača-Koper. Predsednik iniciative Vili Kovačič je na okrožno državno tožilstvo podal tudi predlog za kazenski pregon premierja Mira Cerarja in vlade. Prepričan je, da sta tako vlada kot Cerar zavestno in z namenom oškodovanja zavajala davkoplačevalce v zvezi s projektom drugi tir.

Kovačič je prepričan, da sta vlada in premier Cerar povzročila večjo premoženjsko škodo in storila kaznivo dejanje goljufije, saj sta »zavestno, z namenom oškodovanja, z lažnim prikrivanjem dejanskih okoliščin spravila v zmoto in pustila v zmoti slovenske državljane, jih s tem zapeljala, da v škodo svojega ali tujega premoženja opustijo podporo referendumu o drugem tiru«.

Cerar in vlada sta sicer po njegovem mnenju zavajala tudi poslance. V času sprejemanja zakona se je namreč v parlamentu in v javnosti predstavljala vrednost projekta 1,4 milijarde evrov, v času teka roka za zbiranje referendumskih podpisov pa vrednost 900 milijonov evrov z možnostjo gradnje dvotirne proge, je pojasnil Kovačič in dodal: »Nujno je, da se pristojni organi na takšne nezakonitosti ustrezno odzovejo in naredijo revizijo celotnega finančnega dela projekta drugega tira in njegovega prikazovanja poslancem ter javnosti, saj bo v prihodnosti izgradnja prinesla državljanom veliko škode - tako finančne kot materialne.«

Kovačič je bil kritičen tudi do zavrnitve predloga sklepa na parlamentarnem odboru za obrambo, da ta pristojno ministrstvo pozove, da zaposlenih v obrambnem resorju v skladu z ustavo ne ovira pri uveljavljanju državljanskih pravic. V iniciativi namreč menijo, da je obrambna ministrica Andreja Katič poskušala neprimerno vplivati na vojake v zvezi z zbiranjem podpisov, zato so v zvezi s tem vložili pobudo za presojo ustavnosti.

Kovačič je predlagal, da bi referendum o drugem tiru izvedli skupaj s predsedniškimi volitvami, saj bi to pomenilo nižje stroške.

Leben: Z drugim tirom nadaljujemo po prvotnem načrtu

Vlada s projektom drugi tir nadaljuje po prvotnem načrtu, saj imamo na obstoječi progi številne težave, je poudaril državni sekretar na infrastrukturnem ministrstvu Jure Leben. Podjetje 2TDK se bo do 14. julija prijavilo na nov razpis za nepovratna evropska sredstva, avgusta pa bo objavljen razpis za pripravljalna dela, je dodal.

»Scenarij A pomeni, da gradimo na rezultatih, ki smo jih prejeli prejšnji teden. V petek je namreč Evropska komisija dodelila 44,3 milijona evrov nepovratnih evropskih sredstev za pripravljalna dela za projekt drugi tir,« je uvodoma spomnil državni sekretar.

S tem je po Lebnovem mnenju komisija na nek način potrdila model, koncept tehnične izvedbe ter samo finančno konstrukcijo, ki jo je zastavila vlada. »Nadaljujemo tako, da bo 14. julija na razpis prijavo oddalo podjetje 2TDK, seveda bo ministrstvo tehnično in strokovno pomagalo pri pripravi same prijave. Druga pomembna stvar pa je, da bomo avgusta objavili razpis za pripravljalna dela na projektu,« je še pojasnil državni sekretar.

14. julija se sicer izteče rok za prijavo na t. i. blending razpis Evropske komisije v okviru Instrumenta za povezovanje Evrope, na katerem na ministrstvu računajo na med 80 in 100 milijoni evrov.

Razpis za pripravljalna dela bo medtem po Lebnovih besedah odprt približno tri mesece, računajo pa, da bo vmes tudi referendum, nato bodo lahko nadaljevali z delom. Leben je zavrnil tudi možnost, da bi šli na ministrstvu v razmislek o novih trasah, za kar si prizadevajo pobudniki referenduma o vladnem zakonu o drugem tiru. Kot je dejal, je šlo pri izbiranju trase za dolgoleten proces, trasa, ki je predvidena sedaj, pa je bila potrjena leta 2005.

Doslej je bilo po besedah državnega sekretarja pregledanih 17 variant same trase, v teku uradnega postopka pa šest. Po različnih kriterijih so s strokovno institucijo Jaspers prišli do zaključka, da je ta trasa, ki je predvidena, najbolj primerna.

Državni sekretar je spomnil še, da bo gradnja drugega tira potekala v dveh fazah. Prva je ta, kakršno veleva gradbeno dovoljenje, in sicer gradnja cevi v polnem premeru ter servisna cev, ciljajo pa, da bi bilo gradbeno dovoljenje za dvotirno progo dopolnjeno do konca leta. »To pomeni, da bi lahko v prvi fazi delali servisno cev v polnem premeru 70 kvadratov, s sklepom vlade v začetku meseca pa smo dobili navodilo, da začnemo delati pravne in strokovne podlage za državni prostorski načrt, da bomo lahko dolgoročno na isti trasi zgradili tudi drugi tir,« je dejal. Rok za prvo fazo je 2025, za drugo pa Leben računa, da bo imel odgovore do konca poletja.

Obzorja duha (photo: Zajem zaslona) Obzorja duha (photo: Zajem zaslona)

Cenzura v oddaji Obzorja duha?

»Žalostna sem zaradi dogajanj... Nov prevod Svetega pisma iz izvirnih jezikov v slovenski jezik, vrhunsko delo v slovenski zgodovini za študij in razumevanje nam vsem, prispevek v oddaji Obzorja ...

Družine potrebujejo spodbud in medsebojne podpore ter zgledov.  (photo: lj_nadskofija) Družine potrebujejo spodbud in medsebojne podpore ter zgledov.  (photo: lj_nadskofija)

Vzemimo Boga zares

Živimo v duhovni shizofreniji, ki na prvi pogled ni prepoznavna. Na eni strani poudarjamo, kako imamo pravico izbrati lastni slog in stil življenja, kako je naša pravica izbira identitete, celo ...

Skrbno izbirajmo obutev.  (photo: PixaBay) Skrbno izbirajmo obutev.  (photo: PixaBay)

Zakaj je dobro kupovati obutev popoldne?

Vida Ozis je ustanoviteljica blagovne znamke AN.NIKA, je direktorica Centra medicinske pedikure, razvila je medicinsko sponko - vse ostale, ki so prisotne na domačem trgu, so iz uvoza. Večina si ...