Jure SešekJure Sešek
Andrej ŠinkoAndrej Šinko

Novice iz Melbourna

| 01.07.2015, 12:14 Matjaž Merljak

Mesec maj je že daleč za nami, sicer smo v sredini junija - avstralskega enakonočja ali od sedaj naprej z vsakim dnem dodane minutke daljšega dneva. Pestro je bilo dogajanje v naši slovenski skupnosti v Melbournu in v verskem središču v Kew, v gosteh smo imeli tudi ministra Žmavca.

3.maj - Venčani maj. Na to prvo nedeljo v mesecu se nas je kar v velikem številu zbralo v slovenski cerkvici sv. bratov Cirila in Metoda v Kew pri deseti sv. maši. Že na začetku se je oglasila pesem: Spet kliče nas venčani maj, k Mariji v nadzemeljski raj. Cvetlice dobrave si venčajo glave, raduje se polje in gaj ... in po obhajilu je pater Ciril Božič izpostavil Najsvetejše, zapeli smo še litanije Matere Božje z odpevi, ter nato prejeli blagoslov z Najsvetejšim in s tem obredom se nam je pričel ta tako lep mesec maj!

Takoj po končani sv. maši so spodaj v dvorani že čakali otroci Slomškove šole, oblečeni v narodne noše, da pozdravijo skupaj z ansamblom »Žagarji« vse navzoče, posebno mamice, matere in nonice v čast materinskega dne, katerega praznujemo vedno drugo nedeljo v mesecu maju. Otroci so zapeli in zaplesali, vsi pa smo jih nagradili z bučnim aplavzom. Tudi ansambel nam je zaigral nekaj domačih, s tem pa se je veselje že prevesilo v slovo od prijetnega popoldneva.

Istočasno je bila v dvorani tudi likovna razstava gospe Angele Denša, ki že15 let slika in razstavlja na mnogih skupinskih razstavah. Gospa Denša je pripravila je 76 slik za ogled s katalogom in cenami. Hvala Angela, ki ste z nami delila svoj slikarski talent.

Minister Žmavc v Kew 1
Minister Žmavc v Kew 1 © p. Ciril Božič

K fotografiji: Katarina Vrisk je v Baragovi knjižnici v Kew predstavila ministru svojo že skoraj končano 600 strani veliko knjigo Slovensko-avstralskih glasbenikov.

Ves mesec maj – šmarnični mesec - je bil dobro obiskan, ne glede pozne jeseni in že hladnejših in daljših noči. Še za zadnji spomin jesenskih barv, ki nam jih tukajšnja narava deli, sva se 14. in 15. maja s prijateljico Heleno odločili za dvodnevni avtobusni izlet v 300 km oddaljena podeželska mesta Corrowa vse do zelenega Brighta, deželo kostanjev, orehov, lešnikov, buč – bučnega olja in naravnih jesenskih lepot. Rečeno storjeno! Jutranji sončni pozdrav nas je vseh 48 potnikov spremljal oba dneva. Cesta se je vila skozi zelene pašnike ovac in goveda, jesenskih barv gozdov v sončnem ozadju plavega neba. Nismo se mogli nagledati teh naravnih lepot, ostali nam bodo v trajnem spominu vse do naslednjega obiska. V podeželskem mestu Bright so nas na eni od tamkajšnjih kmetij pogostili s pečenim kostanjem, vsi pa smo si za popotnico kupili še ostale dobrote. Željo po obiranju kostanja in jabolk smo pač zamudili!

Več ali manj se v tem letnem času le prilagajamo naravi, držimo se bolj okrog doma. Tudi v slovenski skupnosti širom Melbourna počivamo! Edino pater Ciril Božič nas bodri o domačih praznikih, katere vsi skupaj radi obujamo. Na praznik Svetega Rešnjega telesa in krvi je bila v cerkvi sv. bratov Cirila in Metoda v Kew sveta maša, katero so darovali pater Stanko Rozman ob somaševanju jezuitskega patra Mirka Pelicona iz Gorice in patra Cirila Božiča. Sveto mašo je vodil misijonar p. Stanko od katerega smo se tudi poslovili. V tem času je del svojega študijskega leta preživel med slovenskimi rojaki v Kew. Najprvo je odpotoval v Slovenijo, v avgustu pa nazaj v Malawi.

Po deseti sv. maši se je Telovska procesija vila vse okrog cerkvenega središča, ob sodelovanju članov slovenskih društev – SD Melbourne, SD Geelong, SD Planica, SD StAlbans in zadnja postaja kot vedno na vrhu stopnišča so bili pevci SD Jadran. Sodelovali so tudi pevci mešanega pevskega zbora Planika, in učenci Slomškove šole oblečeni v narodne noše.

Minister Žmavc v Kew 3
Minister Žmavc v Kew 3 © p. Ciril Božič

K fotografiji: Med slovesno večerjo v obednici Baragovega doma je minister izročil Priznanje in zahvalo misijonarki in sourednici Misli Mariji Anžič za neprecenljiv prispevek k ohranjanju slovenstva v Avstraliji in njeno pomoč slovenski skupnosti, kjer deluje že 15. leto, pred tem pa pet let in pol kot laiška misijonarka v Zambiji.

Čeprav mrzlemu vetru je bil pogled na množico zelo lep, sicer so tudi zastave v namen počastitev slovenskega »praznika dneva državnosti« polepšale celotni pogled na stopnišču same cerkvice. Spodaj v dvorani je prijetno ogrevana jedilnica vabila na kosilo. Gospodinje društva sv. Eme so pripravile kranjske klobase s »tenstanim«krompirjem in kislim zeljem in kozarčkom vina. Je še kje, kaj boljšega? Minil je torej mesec maj, jesenski čas se je prelil v zimo! Kaj nam pomeni »zima«? Daljše noči, potrebujemo dežja, ne moti nas, sicer še veseli smo, ko gledamo skozi okno kako se polnijo vodni rezervoarji in kako narava skrbi za izsušena polja. Sedaj je prilika za vse to do spomladi, zatem pa spet z nova, skrbi in težave z vetrom, ognjem in pomanjkanje vode. To je Avstralija!

Nedelja, 14. junija 2015, je letos 25 leto od kar sodelujemo pri slovenski uri radia 3ZZZ –pikniku za pomoč obstoja. Vsako leto s pomočjo poslušalcev organiziramo na enemu od slovenskih društev popoldansko zabavo s kosilom, zabavo s plesom in tudi loterijo. Tudi letos je bila zabava na društvu »Jadran« zelo uspešna. To se pravi, da si z denarjem pomagamo pri stroških, tako pisarniških, telefonskih in prevoznih, katerih se skozi leto kar nabere.

Minister za Slovence v zamejstvu in po svetu Gorazd Žmavc je najprvo prispel v Sydney in takoj naslednji dan 13. junija obiskal prostore HASA NSW - Historičnega arhiva Slovence v v Avstraliji. V nedeljo 14.junija je minister Gorazd Žmavc svoje gostovanje v Sydneyu zaključil z obiskom slovenskega misijona sv. Rafaela v Merrylandsu, ogleda cerkve, se po maši srečal s slovenskimi rojaki in se zahvalil p. Darku Žnidaršiču, ki v Sydneyu deluje že deseto leto. Minister Žmavc je obiskal tudi klub Triglav in ob tej priložnosti podelil priznanje za Slovence v zamejstvu in po svetu zasluženemu članu Triglava Jožetu Pahorju, ter Historičnemu arhivu Slovencev v Avstraliji. Obiskal je tudi slovenske rojake v Brisbane in Canberri, zadnji dan pa tudi v južni Avstraliji-Adelaide.

V petek 19.junija, smo pričakovali ministra Gorazda Žmavca v Viktoriji. Obiskal je slovensko cerkveno središče v Kew, se srečal s patrom Cirilom Božičem. V petek 19. junija je minister za Slovence v zamejstvu in po svetu Gorazd Žmavc v prostorih Evropskega centra na univerzi RMIT v Melbournu formalno odprl novoustanovljeni Slovensko-avstralski akademski klub.

Dogodka se je udeležilo okoli 50 raziskovalcev, profesorjev, podjetnikov pa tudi študentov, ki so bodisi pripadniki druge generacije slovenskih izseljencev, novo-priseljenci mladi iz Slovenije. Poleg direktorja Eucentra prof. Bruca Wilsona so se s krajšimi predavanji predstavili še dr. Srečko Kontelj, poslovnež in akademik ter nekdanji župan bližnjega Geelonga, mag. Aleksandra Čeferin, nosilka spletnega mesta Thesaurus, dr. Kaja Antlej, ki je v Avstraliji na podoktorskem študiju, ter predsednik kluba Robert Walters, potomec Slovencev, ki bo v nekaj mesecih doktoriral pod mentorstvom profesorjev iz Avstralije in Slovenije.

G. Žmavc je v nagovoru izrazil pričakovanje, da bo ustanovitev takšnega združenja odločilen korak na poti k tesnejšemu povezovanju znanstvenikov, raziskovalcev, profesorjev in pa podjetnikov slovenskega rodu v Avstraliji tako med seboj kot tudi s Slovenijo.

Minister Žmavc v Kew 2
Minister Žmavc v Kew 2 © p. Ciril Božič

K fotografiji: Predstavniki slovenskih društev, organizacij in medijev na srečanju z ministrom RS z Slovence v zamejstvu in po svetu, g. Gorazdom Žmavcem, in dr. Zvonetom Žigonom, tajnikom Urada RS za Slovence v zamejstvu in po svetu v dvorani Slovenskega misijona v Melbournu – v Kew, 19. junija 2015. Na srečanju je po nagovoru minister izročil priznanja in zahvalo Urada RS za delo v slovenski skupnosti: Ivanu Valenčiču z društva Jadran, Slavki Gorup za delo v Uradu socialnega skrbstva, Mariji Blatnik z društva St. Albans, Lojzki Kuhar z društva Ivan Cankar v Geelongu, Luciji Srnec za dolgoletno delo v slovenski šoli na Planici, Palmi Ašenberger za delo v Slovenskem društvu Melbourne ter Radiu SBS ob 40. obletnici – priznanje je sprejel Lenti Lenko OAM in Slovenskemu društvu Ivan Cankar ob 60. obletnici delovanja – priznanje je sprejela predsednica društva Marta Mrhar. Ob koncu je minister podelil še priznanje in zahvalo p. Cirilu A. Božiču OFM OAM EV ter voščil in obdaroval Petra Mandelja OAM JP ob praznovanju 80. rojstnega dne ter se mu zahvalil za njegovo delo za slovensko skupnost v Viktoriji tudi kot članu Sveta Vlade RS za Slovence v zamejstvu in po svetu.

V nadaljevanju dneva si je minister ogledal Muzej priseljevanja, ki vsebuje tudi informacije o priseljevanju Slovencev v Avstralijo ter Narodno knjižnico Viktorije, v kateri hranijo znamenito Iconotheco Valvasioriano, darilo Slovenije tej prestižni knjižnici.

V slovenskem verskem središču Kew se je minister sešel s predsedniki vseh slovenskih društev z območja Melbourna ter podelil vrsto priznanj Urada za Slovence v zamejstvu in po svetu posameznikom, zasluženim za ohranjanje slovenstva. Priznanje sta prejela tudi slovensko uredništvo etničnega Radia SBS ob 40-letnici ter SD Ivan Cankar Geelong ob 60-letnici delovanja.

Naslednji dan 20. junija sta minister Gorazd Žmavc z g. Zvonetom Žigonom obiskala enega od petih slovenskih klubov SD Melbourne. Po kratkem sprejemu se je minister Žmavc v spremstvu predsednice Julie Čampelj ogledal društvene prostore, v učilnici razstavo otroških del, posebno stavbo, katero so člani posvetili za knjižnico in darovanimi slovenskimi ročnimi deli. Med drugim je sledilo še eno in to moje presenečenje. «V imenu Urada vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu sem prejela –Priznanje in zahvalo za dolgoletno vodenje slovenskega uredništva radia 3ZZZ v Melbournu ter neprecenljiv prispevek k informiranju in povezovanju slovenske skupnosti v Avstraliji«. Bila sem nadvse presenečena in se tudi z vsem srcem zahvalila. Za tem smo se posedli h kosilu, po kratkem klepetu pa so se gostje že počasi odpeljali na letališče proti Adelaide.

Minil je spet zelo zanimiv in informativen dogodek v Melbournu v tem zimskem času, Vam pa, ki to poslušate pa lepo in prijetno poletje.

Hvala za Vaše poslušanje, slišimo pa se spet čez mesec dni.

Za Vas pripravila Meta Lenarčič – radio 3ZZZ, Melbourne

Obzorja duha (photo: Zajem zaslona) Obzorja duha (photo: Zajem zaslona)

Cenzura v oddaji Obzorja duha?

»Žalostna sem zaradi dogajanj... Nov prevod Svetega pisma iz izvirnih jezikov v slovenski jezik, vrhunsko delo v slovenski zgodovini za študij in razumevanje nam vsem, prispevek v oddaji Obzorja ...

Družine potrebujejo spodbud in medsebojne podpore ter zgledov.  (photo: lj_nadskofija) Družine potrebujejo spodbud in medsebojne podpore ter zgledov.  (photo: lj_nadskofija)

Vzemimo Boga zares

Živimo v duhovni shizofreniji, ki na prvi pogled ni prepoznavna. Na eni strani poudarjamo, kako imamo pravico izbrati lastni slog in stil življenja, kako je naša pravica izbira identitete, celo ...

Skrbno izbirajmo obutev.  (photo: PixaBay) Skrbno izbirajmo obutev.  (photo: PixaBay)

Zakaj je dobro kupovati obutev popoldne?

Vida Ozis je ustanoviteljica blagovne znamke AN.NIKA, je direktorica Centra medicinske pedikure, razvila je medicinsko sponko - vse ostale, ki so prisotne na domačem trgu, so iz uvoza. Večina si ...