Jure SešekJure Sešek
Boštjan SmoleBoštjan Smole
Andrej ŠinkoAndrej Šinko

Bulčeva po zaslišanju: Zahvala parlamentu, bil je zelo pošten

Slovenija | 20.10.2014, 23:33

Vprašanja, ki so jih na zaslišanju zastavljali člani odbora Evropskega parlamenta za promet, so bila "zelo zahtevna", a obenem "zelo poštena", in za to se parlamentu zahvaljujem, je v izjavi za medije po zaslišanju v Strasbourgu dejala komisarska kandidatka za promet Violeta Bulc.

"Zastavljali so mi vprašanja, na katera mislim, da moram znati odgovoriti. Zato sem na koncu zelo vesela, da sem dobila to priložnost, in le upam lahko, da sem bila dovolj prepričljiva, da me bo parlament sprejel kot prihodnjo komisarko," je nadaljevala in vprašanja označila kot korektna, a ne lahka.

Na novinarsko vprašanje, ali je pričakovala tudi bolj neprijetna vprašanja - npr. o tem, da je politična novinka in da nima nobenih izkušenj s področjem prometa - je odgovorila, da jih je pričakovala in da je bila nanje tudi pripravljena. "Morda bo druga priložnost, da dam odgovore tudi na ta vprašanja," je dodala nasmejana in to priložnost dobila že takoj. Kot je poudarila, se nima za neizkušeno političarko. Morda ni političarka v klasičnem smislu, a je politično zelo aktivna zadnjih 20 let, je poudarila.

Glede sektorja prometa je poudarila, da ima do njega "izjemno spoštovanje". Če bo izbrana, bo skušala pri svojem delu uporabiti "vse svoje znanje o telekomunikacijah, podjetništvu, inovacijah". A kot je obenem poudarila, vloga komisarja ni toliko, da prinese tehnično znanje, ampak je bolj politična, povezovalna, usklajevalna.

"Nisem imela veliko časa, da bi razmišljala o komerkoli drugem kot o izzivu, ki je pred mano," je odgovorila na vprašanje, ali je bila danes pod dodatnim pritiskom zaradi zelo uspešnega zaslišanja, ki ga je pred njo v odboru opravil prvotni kandidat za prometni resor Miroš Šefčovič.

"Delali smo po 14 do 16 ur na dan in verjamem, da smo naredili vse, kar smo lahko, da smo se dobro pripravili. In s tem občutkom sem tudi šla na to zaslišanje, ker sem vedela, da smo naredili vse. Samo upamo lahko, da je bilo tudi dovolj," je sklenila.

Violeta Bulc
Violeta Bulc © Evropska komisija
Bulčeva: Prometu bom dala pomen, ki si ga zasluži

Promet se prepogosto jemlje za nekaj samoumevnega, se ga podcenjuje ter vidi kot problem in ne kot rešitev ter kot motor za rast. Skupaj z Evropskim parlamentom si bom prizadevala, da se to spremeni in se da prometu pomen, ki si ga zasluži, je svoje zaslišanje pred odborom Evropskega parlamenta za promet začela komisarska kandidatka Violeta Bulc.

V današnji dinamični družbi, ki terja povezljivost, mobilnost in globalno zavedanje, je promet namreč hrbtenica našega gospodarstva in življenj, je poudarila Bulčeva, ki naj bi v novi komisiji Jean-Clauda Junckerja vodila prometni resor.

Da se v EU tega zavedajo, dokazuje dejstvo, da je proračun za prometno infrastrukturo v sedanjem sedemletnem proračunu unije trikrat višji, kot je bil v prejšnjem, in znaša okoli 25 milijard evrov.

"Popolnoma se zavedam odgovornosti, ki jo prinaša takšna zaveza. In upam, da boste v meni prepoznali strastno zagovornico tega vitalnega sektorja," je nadaljevala.

Kot je izpostavila, mora biti promet prijazen okolju, konkurenčen in obenem vključujoč - saj je konec koncev namenjen ljudem.

Delo nove komisije bo usmerjeno predvsem v ustvarjanje delovnih mest, rasti in ohranjanje socialne pravičnosti. In ti elementi morajo biti tudi del vseh vidikov prometne politike.

Prometna omrežja so ključen element evropskega enotnega trga in "so del rešitve za gospodarsko okrevanje Evrope". Če bo potrjena za evropsko komisarko, bo uporabila "svoje izkušnje, odločnost in predanost", da zagotovi, da bo promet prinašal službe in rast ter prispeval k zeleni agendi EU.

Vseevropsko prometno omrežje mora postati realnost, gradnja še manjkajočih členov in odprava ozkih grl je bistvena, je poudarila in dodala, da si bi aktivno prizadevala za čim hitrejše sprejetje t. i. enotnega evropskega neba in četrtega železniškega paketa.

Večkrat je izpostavila, da brez vlaganj v promet ne bo šlo, brez njih bomo izgubili globalno konkurenčnost. "Z uporabo inovativnih finančnih instrumentov za usmerjanje investicij v ključno infrastrukturo lahko pomagamo ustvarjati delovna mesta, krepiti rast in konkurenčnost v času, ko Evropa to najbolj potrebuje."

Kot inženirka in podjetnica se obenem dobro zaveda velikega pomena novih tehnologij, tudi v prometu, je nadaljevala in posebej izpostavila velik potencial informacijsko-komunikacijskih tehnologij za "trajnostni uspeh".

Inovacije so ključne, EU potrebuje "tehnološki sunek". Mesta in urbana področja so še posebej odlično igrišče za inovacije: "Poglejte moje mesto, Ljubljano - ki ima po zaslugi projekta EU Civitas sedaj pet hibridnih avtobusov in 20 avtobusov na metan."

Ob tem je Bulčeva posebej izpostavila pobudo za t. i. pametna mesta, ki da bo njen nosilni projekt v prihodnjih petih letih, in t. i. inteligentne prometne sisteme (ITS).

Pozabila ni niti na okoljske vidike prometne politike. Kot je poudarila, mora igrati promet pomembno vlogo v okoljskih ciljih unije - ne le za povečanje deleža obnovljivih virov energije in alternativnih goriv, ampak tudi pri doseganju širših zavez glede zmanjšanja toplogrednih emisij.

A če bi morala svojo prihodnjo agendo strniti v eno samo besedo, bi ta bila "ljudje", je nadaljevala Bulčeva in spomnila na socialne vidike prometa ter njegov vpliv na delavce, njihovo življenje, zdravje in varnost. Odločno je proti socialnemu dumpingu. V promet želi privabiti več žensk in mladih.

Ob koncu nagovora poslancem se je označila kot komisarska kandidatka "odprte glave", predana reševanju problemov s sodelovanjem in na inovativen način, saj se zaveda, da vse, kar delamo, delamo "za nas, ljudi in da izboljšamo naša življenja".

Violeta Bulc
Violeta Bulc © Evropska komisija
 

Po prvem delu zaslišanja Bulčeve vzdušje dobro

Vzdušje v dvorani v Strasbourgu je bilo po prvem sklopu vprašanj dokaj pozitivno, tudi na Twitterju in drugje na spletu je bilo zaslediti prej pohvale kot pa kritike na račun kandidatke.

"Še posebej če upoštevamo kratek čas, ki ga je imela na voljo za priprave, Bulčeva v prvih nekaj vprašanjih ne razočara. Daje vtis entuziastične in odločne osebe," je po prvih nekaj odgovorih v blogu ocenila novinarka bruseljskega tednika European Voice Cynthia Kroet.

Tudi na Twitterju so padale relativno dobre ocene, seveda tudi nekaj kritik. Celo koordinator EPP v odboru za promet Wim van de Camp, čigar beseda bo na torkovem ocenjevanju kandidatke še zelo pomembna, je tvitnil, da gre za "inteligentno žensko, ki že ima močna stališča".

Več poslancev, vključno s predsednikom odbora Michaelom Cramerjem (Zeleni), je sicer jezno spomnilo, da so predsedniku nove Evropske komisije pisali, da želijo za resornega komisarja obdržati Maroša Šefčoviča, ki je imel pred njimi odlično zaslišanje, pa jim Juncker ni niti odgovoril.

Roberts Zile (ECR) je odbor za promet označil kot nekakšno "gasilsko brigado", ker morajo v zadnjem trenutku reševati Junckerjevo zagato s komisarji. A obenem so se poslanci strinjali, da ta zaplet ni krivda Bulčeve in da ji danes ne glede na vse želijo veliko uspeha.

Kandidatka je dobivala vprašanja na povsem različne teme - od izvajanja bele knjige za področje prometa in tega, kje poiskati denar za investicije v vseevropska prometna omrežja (TEN-T), do problema socialnega dumpinga in tega, kako konkretno namerava prispevati k zeleni agendi EU.

Kakšnih bolj "neprijetnih" vprašanj, ki ne bi bili povezana s prometnim resorjem, pa ni bilo.

V svojih odgovorih je Bulčeva večkrat celo presegla čas, ki ga predvideva pravilnik. Odgovarjala je precej konkretno, za potrditev svojih stališč pa pogosto navajala konkretne, življenjske primere in morda manj teoretične podatke in številke.

Na vprašanja glede ogromnih izzivov, ki jo čakajo kot komisarko, je večkrat poudarila, da je človek sodelovanja, pogovora, da verjame, da "lahko dobri ljudje dobro rešujejo zadeve".

Ismaila Ertuga, koordinatorja S&D v odboru, je med drugim zanimalo, kako namerava dobiti denar za svoje načrte in kaj meni o spornih načrtih za uvedbo cestnin za osebna vozila na nemških avtocestah.

Da morata plačevati onesnaževalec in uporabnik, sta po mnenju Bulčeve dobri načeli, vsaka država ima tudi pravico, da sama poišče načine financiranja. A vendarle se moramo držati temeljnih evropskih vrednot in zavrniti diskriminatorne predloge, je bila jasna glede Nemčije.

Karimo Delli, koordinatorko Zelenih, so zanimali načrti Bulčeve na področju varovanja okolja, pri čemer je kandidatka med drugim zatrdila, da "ljubim naravo, živim z naravo in jo spoštujem". Večkrat je izpostavila svojo zavezo okolju in obenem izpostavila pomen tehnološko naprednih rešitev.

Slovenija, Svet, Evropska Unija
Obzorja duha (photo: Zajem zaslona) Obzorja duha (photo: Zajem zaslona)

Cenzura v oddaji Obzorja duha?

»Žalostna sem zaradi dogajanj... Nov prevod Svetega pisma iz izvirnih jezikov v slovenski jezik, vrhunsko delo v slovenski zgodovini za študij in razumevanje nam vsem, prispevek v oddaji Obzorja ...

Družine potrebujejo spodbud in medsebojne podpore ter zgledov.  (photo: lj_nadskofija) Družine potrebujejo spodbud in medsebojne podpore ter zgledov.  (photo: lj_nadskofija)

Vzemimo Boga zares

Živimo v duhovni shizofreniji, ki na prvi pogled ni prepoznavna. Na eni strani poudarjamo, kako imamo pravico izbrati lastni slog in stil življenja, kako je naša pravica izbira identitete, celo ...

Skrbno izbirajmo obutev.  (photo: PixaBay) Skrbno izbirajmo obutev.  (photo: PixaBay)

Zakaj je dobro kupovati obutev popoldne?

Vida Ozis je ustanoviteljica blagovne znamke AN.NIKA, je direktorica Centra medicinske pedikure, razvila je medicinsko sponko - vse ostale, ki so prisotne na domačem trgu, so iz uvoza. Večina si ...