Štefan IskraŠtefan Iskra
Marko ZupanMarko Zupan
Tone GorjupTone Gorjup
Predsednica ZPS Breda Kutin in direktorica Evropske potrošniške organizacije Monique Goyens predstavljata kampanjo. (foto: Urška Hrast)
Predsednica ZPS Breda Kutin in direktorica Evropske potrošniške organizacije Monique Goyens predstavljata kampanjo.

Za elektriko in plin lahko plačate manj

Slovenija | 27.08.2014, 15:18

Zveza potrošnikov Slovenije po vzoru nekaterih evropskih držav začenja kampanjo za skupinski nakup energije in plina pod sloganom »Zamenjaj in prihrani«. Potrošniki za elektriko plačujejo približno 40 odstotkov več kot podjetja. S kampanjo želijo ljudem ponuditi boljšega dobavitelja ter spodbuditi konkurenco na trgu. V en paket želijo združiti čim več potrošnikov in na licitaciji izbrati podjetje, ki bo dalo najboljšo ponudbo.

Padanje cen energentov na svetovnih trgih ni bistveno znižalo računov gospodinjstev, saj posameznik ostaja nemočen. S skupinskim nakupom energije si lahko obetamo večjih prihrankov.

Potrošniki plačamo (pre)več

Evropska komisija ugotavlja, da se vplivi nižanja cen na trgih na debelo ne prenašajo na potrošnike, kar dodatno ovira okrevanje gospodarstva, saj to obremenjuje potrošnikovo kupno moč. Primerjava končnih cen za odjemalce z veleprodajnimi cenami energije kaže na neugoden razplet za potrošnike. »Zadnji podatki o gibanju cen potrjujejo vtis, da potrošniki plačujemo preveč. Čeprav so se cene elektrike v Sloveniji zniževale, so se tiste, navedek1ki veljajo za podjetja, znižale občutno bolj kot tiste, ki veljajo za potrošnike,« izpostavlja Breda Kutin, predsednica Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) in dodaja: »Kdor ne zamenja ponudnika elektrike oziroma plina, plačuje več. Od kar se je trg odprl, je ponudnika zamenjalo le vsako šesto gospodinjstvo. Več kot štiri petine ljudi je ostalo v tistih paketih kot v časih, preden se je trg odprl.« Čeprav je postopek enostaven, se ljudje bojijo zamenjave in postopkov. Poleg tega jih skrbi, kaj bo z dobavo na trgu.

Kampanja: Gospodinjstvo lahko prihrani 100 evrov letno

Odjemalci, ki so zainteresirani za zamenjavo ponudnika elektrike ali plina, se lahko pod okriljem ZPS prijavijo na spletni strani www.ZAMENJAJinPRIHRANI.si do 15. oktobra. Dan za tem bo zveza pripravila licitacijo za ponudnike. V drugi polovici novembra bodo prijavljeni potrošniki prejeli ponujeno ponudbo in se sami odločili, ali jo sprejmejo ali ne. Zamenjava dobavitelja je preprosta, neobvezujoča in brezplačna. Ponujena cena bo veljala vsaj eno leto, sankcij za odstop potrošnika od pogodbe ne bo. »Cena ni edini kriterij. Potrošnikom bomo zagotovili kakovostno ponudbo in seveda popolno podporo pri zamenjavi, ki bo enostavna in hitra. Brez potrošnikov pa ne bo šlo. Več kot nas bo, bolj bo ta paket zanimiv za ponudnike, večja bo naša pogajalska moč,« še meni Kutinova.

Kot ocenjujejo, bi gospodinjstvo na tak način letno lahko prihranilo tudi 100 evrov. Skupinske nakupe podpirajo Evropska komisija, ACER - Agencija za sodelovanje energetskih regulatorjev in tudi Agencija za energijo.

Evropski potrošniki prihranili več kot 135 mio EUR

Skupinski nakupi energije so za evropske potrošnike že ustaljena praksa. V Avstriji, kjer so kampanjo izvedli spomladi, je dobavitelja zamenjalo 70 tisoč gospodinjstev, skupaj so prihranili več kot 12 milijonov evrov. Podobna kampanja zdaj že drugič teče v Italiji. Direktorica Evropske potrošniške organizacije Monique Goyens k temu dodaja: »Energetski trgi so poleg finančnih najmanj prijazni do potrošnikov. A če ste nezadovoljni s ponudnikom energije, imate pravico zamenjati pogodbo. Bodite aktivni. Potrošniške organizacije so tu zato, da lahko pritisnejo na ponudnike in nižanje previsokih cen.« Goyensova je pojasnila, da je v dozdajšnih devetih akcijah kolektivnega nakupa energije, ki so jih organizirale potrošniške organizacije, članice BEUC, skoraj 3 milijone potrošnikov prihranilo več kot 135 mio EUR.

Dodatne informacije o kampanji lahko dobite tudi na ZPS in brezplačni številki 080 80 22.

 

Slovenija, Sociala
Dr. Gabriel Kavčič (photo: Rok Mihevc) Dr. Gabriel Kavčič (photo: Rok Mihevc)

Hud cinizem

Predvidoma v prihodnjem tednu bo znano, kdaj bomo odločali o treh posvetovalnih referendumih, med katerimi bo tudi posvetovalni referendum o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja. Moralni ...

Peter Jančič (photo: STA) Peter Jančič (photo: STA)

Natikanje nagobčnika drugače mislečim

Spletni portal tednika Družina poroča, da je raziskovalec spolne vzgoje v šoli ter diplomirani mikrobiolog Tim Prezelj tožil novinarja Roka Blažiča zaradi sklopa objavljenih prispevkov o teoriji ...

Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc) Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc)

Kolikšno škodo je povzročila pozeba?

Po prehodu izrazite hladne fronte pred tednom dni, smo v petek, v nedeljo in včeraj bili priče pozebi. Razmere so se krajevno zelo razlikovale, prav vse sadjarje in kmete pa je strah, da to pomeni ...

Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj) Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj)

Pri svojem delu vedno izpostavi bistveno

Lojze Čemažar je z nami v oddaji Naš gost spregovoril o svoji umetniški poti, pomenu družine, šol, ki so ga oblikovale in se zahvalil za prejeto priznanje sv. Cirila in Metoda.

Skrbno izbirajmo obutev.  (photo: PixaBay) Skrbno izbirajmo obutev.  (photo: PixaBay)

Zakaj je dobro kupovati obutev popoldne?

Vida Ozis je ustanoviteljica blagovne znamke AN.NIKA, je direktorica Centra medicinske pedikure, razvila je medicinsko sponko - vse ostale, ki so prisotne na domačem trgu, so iz uvoza. Večina si ...