Nataša LičenNataša Ličen
Jaka KorenjakJaka Korenjak
Alen SalihovićAlen Salihović

Načrtovanje vožnje, strpnost in upoštevanje predpisov, da ne bo tragedij

Slovenija | 11.06.2014, 17:58

Slovenske ceste so v zadnjem tednu dni zahtevale visok krvni davek. Na policiji in v javni agenciji za varnost prometa opozarjajo, da prav v poletnih mesecih na naših cestah ugasne največ življenj, zato previdnost ni odveč.

V lepem vremenu, prazničnih in dopustniških dneh se število prometnih nesreč poveča, ker je takrat na cesti več jeklenih konjičkov, razdalje, ki jih prevozijo, so daljše. "Več vozil je, daljša razdalja, zato je več možnosti, da se zgodi prometna nesreča," je za naš radio pojasnil vršilec dolžnosti direktorja javne agencije za varnost prometa Igor Velov. Dejavniki tveganja so tudi zastoji, vročina in utrujenost, na cestah se znajdejo različni prometni udeleženci, več je tujih voznikov, ki prihajajo iz različnih socialnih okolij z različnimi vozniškimi izkušnjami, znanji in navadami.

Spremljati je treba podatke o razmerah na cestah

Velov poudarja, da je zelo pomembno načrtovanje vožnje, ki naj bo pametno in racionalno. "Praksa kaže, da ljudje komaj čakajo, da gredo na izlet in dopust. V petek delajo do zadnjega, nato takoj sedejo za volan, da čim prej dosežejo kraj izleta oziroma dopusta, da bo ta daljši. A to je le navidezno. V resnici so utrujeni, lahko tudi obtičijo v zastojih in nič prej ne pridejo na želeni cilj." Velov vsem prometnim udeležencem svetuje, naj v poletnih mesecih pozorno spremljamo podatke o razmerah na cestah. "Na spletni strani promet.si ali na telefonski številki 1970 lahko preverijo stanje in načrtujejo tako pot, kjer ne prihaja do zastojev. Prav tako naj načrtujejo termin, v katerem bodo spočiti in v katerem ni visokih temperatur."

V zastojih je treba ohraniti mirne živce

Od sklepa šolskega leta v juniju do začetka novega v septembru se promet na naših cestah poveča vsak konec tedna - iz vse Slovenije proti turističnim krajem in morju ter na tranzitni cesti med Vzhodno Evropo in Italijo. Slednje velja predvsem za tovorni promet. "Če se znajdemo v zastoju, nimamo veliko izbire. Moramo biti strpni. Z jezo in hupanjem izgubljamo energijo. To negativno vpliva na nas in naše razpoloženje, a to ne skrajša kolone. S tem se je treba sprijazniti, ohraniti je treba mirne živce in piti veliko tekočine, če smo izpostavljeni visokim temperaturam." Pomembno je tudi, da upoštevamo cestnoprometna pravila in si privoščimo počitek, če ga potrebujemo. "Zelo neodgovorno je, kadar voznik reče: Še malo. Ko začutite, da ste zaspani, utrujeni, se ustavite. Včasih je dovolj sprehoditi se okoli vozila, si splakniti obraz z vodo," je poudaril Velov.

Ustavljanje v predorih in pod nadvozi med točo je nevarno

Če povzamemo: Tveganje za nevšečnosti ali celo tragedije lahko zmanjšamo s skrbnim načrtovanjem vožnje, strpnostjo in upoštevanjem cestnoprometnih predpisov. Ob tem velja omeniti še to, da ob morebitnem neurju s točo, kakršno je napovedano za prihodnje dni, ni varno ustavljati v predorih in pod nadvozi, saj s tem ogrožamo tako sebe kot tudi ostale prometne udeležence.

Slovenija
Obzorja duha (photo: Zajem zaslona) Obzorja duha (photo: Zajem zaslona)

Cenzura v oddaji Obzorja duha?

»Žalostna sem zaradi dogajanj... Nov prevod Svetega pisma iz izvirnih jezikov v slovenski jezik, vrhunsko delo v slovenski zgodovini za študij in razumevanje nam vsem, prispevek v oddaji Obzorja ...

Družine potrebujejo spodbud in medsebojne podpore ter zgledov.  (photo: lj_nadskofija) Družine potrebujejo spodbud in medsebojne podpore ter zgledov.  (photo: lj_nadskofija)

Vzemimo Boga zares

Živimo v duhovni shizofreniji, ki na prvi pogled ni prepoznavna. Na eni strani poudarjamo, kako imamo pravico izbrati lastni slog in stil življenja, kako je naša pravica izbira identitete, celo ...