Mateja SubotičanecMateja Subotičanec
Marko ZupanMarko Zupan
Rok MihevcRok Mihevc
Papež Frančišek z mladimi (foto: giovaniperunmondounito.blogspot.com)
Papež Frančišek z mladimi

Papež se je srečal z italijanskimi šolami

Cerkev po svetu | 11.05.2014, 10:40 Marta Jerebič

V Vatikanu je včeraj popoldne potekalo srečanje italijanskih šol. Na Trgu sv. Petra in Ulici sprave se je zbralo približno 300 tisoč učencev, dijakov, njihovih družin in učiteljev. Srečanje je bilo sicer pripravljeno v sklopu pobude Italijanske škofovske konference, ki poteka pod geslom Cerkev za šolo, vključevalo pa je tako katoliške kot vse ostale šole v Italiji.

Program, sestavljen predvsem iz glasbenih točk, se je začel že ob 15. uri. Pozneje je na trg prišel papež Frančišek in najprej s papamobilom zakrožil med zbranimi ter več udeležencev srečanja, bolnih, otrok in drugih, osebno pozdravil. Ob 17. uri pa se je srečanje italijanskih šol s svetim očetom začelo tudi uradno.

»Da, to srečanje je zelo dobro.« S temi besedami je papež Frančišek pozdravil in takoj poudaril, da je prisotna »cela šola«: majhni in veliki; učitelji in osebje, ki ne poučuje; učenci in starši; državne in nedržavne šole. Zatem se je papež zahvalil za vsa pričevanja, ki so pokazala, da je prireditev »za« in ne »proti«, da je »praznovanje« in ne »pritoževanje«: »Dobro vemo, da so problemi in stvari, ki niso v redu, to vemo. Toda vi ste tukaj, mi smo tukaj, ker imamo radi šolo. Pravim 'mi', ker imam jaz rad šolo, rad sem jo imel kot učenec, študent in kot učitelj. In poznerje kot škof.« Papež je pojasnil, da se je v škofiji Buenos Aires pogosto srečeval s svetom šole.

V nadaljevanju pa je poskusil razložiti, zakaj ima šolo rad. »Šolo imam rad, ker je sinonim odprtosti za resničnost. Tako bi vsaj moralo biti!« Kadar ni tako, je potrebno »nekoliko spremeniti nastavitve«. Nimamo pravice, da bi se bali resničnosti. Hoditi v šolo namreč pomeni odpreti razum in srce za resničnost v vsem bogastvu njenih vidikov in razsežnosti. Če se je nekdo v šoli »naučil učiti« – to je tista skrivnost – mu bo to ostalo za vedno in bo »oseba, ki je odprta za resničnost«. Tisti, ki morajo kot prvi ostati odprti za resničnost, so učitelji. Imeti morajo razum, vedno odprt za učenje. Papež se je spomnil svoje učiteljice iz prvih razredov šole in povedal, da ima šolo rad tudi zaradi nje. »Da, kajti če učitelj ni odprt, da bi se učil, ni dober učitelj in niti ni zanimiv; učenci razumejo, 'zavohajo', in pritegnejo jih profesorji, ki imajo odprto mišljenje, 'nedokončano', ki iščejo 'nekaj več'; ti s tako držo okužijo tudi učence.«

Drugi razlog, zakaj ima papež Frančišek šolo rad, je po njegovih besedah ta, da je šola »kraj srečanja«. In sicer srečanja na poti, ne na parkirišču. To je v letih odraščanja bistvenega pomena, saj je kot »dopolnilo družine«. Ta je prvo jedro odnosov. »Toda v šoli se 'socializiramo': srečujemo osebe, ki so drugačne od nas, drugačne po starosti, kulturi, izvoru, sposobnosti … Šola je prva družba, ki dopolnjuje družino.« Zato je pomembno, da si nikoli ne nasprotujeta, ampak v medsebojnem spoštovanju sodelujeta. Kot pravi neki zelo lep afriški pregovor, je »za vzgojo enega otroka potrebna cela vas«.

Papež je nato omenil še tretji razlog, zakaj ima šolo rad: ker nas »vzgaja za resnično, dobro in lepo«. »Vzgoja ne more biti nevtralna. Ali je pozitivna ali je negativna; ali obogati ali osiromaši; ali omogoči rast osebe ali pa jo potlači, lahko jo celo pokvari.« Na tem mestu je papež Frančišek poudaril, da je lepši poraz, ki je čist, kot pa umazana zmaga. »Poslanstvo šole je, da razvije občutek za resnično, občutek za dobro in občutek za lepo.« To se zgodi preko bogate poti z veliko sestavinami. Razvoj je namreč sad različnih elementov, ki delujejo skupaj. Tako kot se ob preučevanju Trga sv. Petra hkrati nauči stvari o arhitekturi, zgodovini, religiji in tudi astronomiji, je pojasnil papež Frančišek. Na ta način se naučimo, da razsežnosti resničnega, dobrega in lepega niso nikoli ločene, temveč vedno medsebojno prepletene: »Če je nekaj resnično, je dobro in je lepo; če je lepo, je dobro in je resnično; če je dobro, je resnično in je lepo. In ti elementi skupaj nam omogočajo rasti in nam pomagajo ljubiti življenje tudi, kadar se počutimo slabo, tudi sredi problemov.«

Prava vzgoja, kot je papež dodal, nas namreč »odpira za polnost življenja«. Poleg same vsebine se v šoli naučimo določenih navad in vrednot. V šoli naj bi prehodili pot, na kateri rastemo, rastemo v poznavanju treh jezikov, ki jih mora zrela oseba znati govoriti: jezika razuma, jezika srca in jezika rok. Mišljenje, čutenje in ravnanje se morajo ujemati. Zatorej, tako je papež Frančišek sklenil, si »ne pustimo ukrasti ljubezni do šole«.

Vir: Radio Vatikan

 


Cerkev po svetu, Papež in Sveti sedež
Uporabljene plastenke (photo: Pixabay) Uporabljene plastenke (photo: Pixabay)

Res to potrebujem?

Praznujemo dan Zemlje – našega skupnega doma, kakor se večkrat izrazi papež Frančišek. Na svetovni in tudi slovenski ravni poteka več pobud, v katere naj bi bila vključena več kot milijarda ljudi ...

Družine zbrane pri maši na Brezjah (photo: Luka Mavrič) Družine zbrane pri maši na Brezjah (photo: Luka Mavrič)

Boga bodo vzeli zares!

Na Brezjah je bilo popoldne srečanje družin ljubljanske nadškofije. Geslo srečanja je bilo »Vzemi Boga zares!«. Srečanje so sklenili ob 16. uri s sveto mašo, ki jo je daroval nadškof Stanislav Zore.

Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc) Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc)

Kolikšno škodo je povzročila pozeba? #podkast

Po prehodu izrazite hladne fronte pred tednom dni, smo v petek, v nedeljo in včeraj bili priče pozebi. Razmere so se krajevno zelo razlikovale, prav vse sadjarje in kmete pa je strah, da to pomeni ...

Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj) Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj)

Pri svojem delu vedno izpostavi bistveno

Lojze Čemažar je z nami v oddaji Naš gost spregovoril o svoji umetniški poti, pomenu družine, šol, ki so ga oblikovale in se zahvalil za prejeto priznanje sv. Cirila in Metoda.