Ljubljana, torek, 25. junij 2019, 13:50

Mladi od medijev najmanj zaupajo internetu

Mladi in internet
Foto © ARO

Mladi od medijev najpogosteje uporabljajo internet, a mu tudi najmanj zaupajo. Tako kažejo podatki raziskave Mladi in mediji, izvedene v 11 državah jugovzhodne Evrope. Po mnenju udeležencev razprave, ki jo je pripravil Inštitut za elektronsko participacijo, je treba mlade medijsko aktivirati in jih spodbujati h kritičnosti.

Raziskava je pokazala, da je tako v Sloveniji kot v drugih državah internet najbolj koristen medij pri vsakodnevnih aktivnostih mladih. In to na mnogih področjih – izobraževanju, informiranju, zabavi in komuniciranju. Spletne novice dnevno bere 64 odstotkov mladih, tisk 24 odstotkov. Predsednika Društva novinarjev Matija Stepišnika pa vseeno skrbi pasivizacija mlajše populacije. „Skrbi me odmik v udobnost dnevnih sob, študentskih zatočišč. Skrbi me prepuščanju toka informacij, ki ga mladi enosmerno sprejemajo s strani različnih internetnih portalov. Medije ne bi več kvalificiral na elektronske in tiskane, ampak na kakovostne in nekakovostne.“

Opaža, da je pri mladih premalo kritične selekcije, kateri mediji ponujajo dejansko neko poglobljeno analizo in pogled v družbene procese ter probleme. „So tudi mediji, ki prinašajo splošne in instante zgodbe, ki zvenijo krasno, čez dve uri se pa izkažejo za neresnične, zmanipulirane, podložene z različnimi interesi drugih skupin in ne sledijo resnici, ki je temeljna zaveza novinarstva.“

Stepišnik je še dejal, da bi bilo treba mlade opismeniti, da bodo znali prepoznati medijsko kakovost. Na drugi strani predsednica Mladinskega sveta Slovenije Tea Jarc meni, da se raven kritičnosti med mladimi dviguje. „Mladi želijo biti aktivni, želijo prispevati, želijo spreminjati družbo. To jim je pomembno, četudi samo v neki lokalni skupnosti. A nekako to medijev ne zanima, ali pa mladi sami tega ne znamo predstaviti kot neko koristno družbeno informacijo.“ Odgovornost pa je, kot pravi, tudi na strani medijev, da imajo posluh za mlade.

Ne spreglejte: