Mateja SubotičanecMateja Subotičanec
Boštjan SmoleBoštjan Smole
Rok MihevcRok Mihevc
Minister Zvonko Černač v studiu Radia Ognjišče (foto: Jan Gerl)
Minister Zvonko Černač v studiu Radia Ognjišče

Černač za Ognjišče o projektih ministrstva za infrastrukturo in prostor

Slovenija | 06.09.2012, 11:55 Tanja Dominko

Minister za infrastrukturo in prostor Zvonko Černač je v oddaji Pogovor o izrazil zadovoljstvo, da je na slovenskih avtocestah vendarle stekel projekt odstranjevanja cestninskih postaj, čeprav štiri leta prepozno. Opozoril je tudi na precejšen interes mladih za nakup subvencionirane vozovnice za potniški promet in izrazil upanje, da bodo tudi integrirane vozovnice kmalu postale realnost. Sam pričakuje, da bi se to zgodilo leta 2014. Minister Černač je v pogovoru za naš radio spregovoril tudi o prenovljeni prostorski zakonodaji, ki predvsem stremi k poenostavitvi administrativnih postopkov, ki bodo seveda s časovnim zamikom pozitivno vplivale tudi na zagon gospodarstva.

Odstranjevanje odsluženih „mitnic“ steklo najprej na Logu

Jaz sem zadovoljen, da je ta postopek končno stekel, da bo, vsaj pri Logu pri Brezovici, to delo končano do sredine meseca.“ Pri tem je minister pohvalil tudi same delavce, ki delajo neprekinjeno. Čeprav je vlada odstranitev teh cestninskih postaj, ki ne služijo več svojemu namenu, obljubila že v koalicijski pogodbi in je minister DARSU postavil pogoj, da naj to stori do 15. maja, se ni izteklo po načrtih, dela so stekla šele ta mesec. Minister pojasnjuje: „Gotovo je bil razlog tudi v nagajanju prejšnje uprave DARSA na čelu z Matejo Duhovnik, pa tudi nekaterih, ki so še vedno zaposleni tam.“ Ob zamenjavi uprave se je situacija izboljšala, pravi minister, ki pozitivno ocenjuje dejstvo, da DARS zdaj ta projekt pelje brez zunanjih izvajalcev, ampak le z lastnimi viri. To je verjetno tudi razlog, da je predviden strošek precej nižji. Sprva so namreč načrtovali, da bo odstranjevanje samo cestninske postaje pri Logu stalo približno milijon in pol evrov, ko so objavili razpis, je bila ponujena cena 500 tisoč evrov, kar je bilo še vedno preveč. „Zdaj bo ta cena bistveno nižja, približno 100 tisoč evrov v tej prvi fazi“, poudarja minister, a končni znesek bodo sporočili javnosti, ko bo znan.

Subvencionirane vozovnice za dijake in študente

Minister Černač je poudaril, da so želeli s subvencionirano vozovnico za potniški promet nekoliko olajšati položaj številnih družin, katerih otroci se šolajo zunaj domačega kraja. Pri mnogih bo tako letni prihranek znašal na dijaka približno tisoč petsto evrov, kar je že lep znesek. Vozovnica je namreč v primerjavi s prejšnjim šolskim letom cenejša za štiri do sedemkrat. Za mesečno vozovnico za avtobus do razdalje 60 kilometrov je treba odšteti 20 evrov mesečno, do 90 kilometrov 30 evrov, nad 90 kilometrov pa 50 evrov. Vsi pa dobijo poleg tudi brezplačno uporabo mestnega prometa. V nekaterih krajih sicer prihaja še do zapletov, „saj dopoldne denimo vozi en prevoznik, popoldne drugi, a to bomo v najkrajšem možnem času uredili in pričakujem, da bo sistem konec meseca normalno deloval,“ pravi minister. Odločitev o subvencionirani vozovnici je bila v javnosti sprejeta zelo pozitivno, tudi zakon s to vsebino je bil v državnem zboru sprejet soglasno. In kakšen je bil doslej interes med mladimi? Doslej se je za nakup subvencionirane vozovnice odločilo slabih 35 tisoč dijakov, tri četrtine za avtobus, ena četrtina pa za vlak. Subvencioniranje vozovnice državnega proračuna ne bo dosti obremenilo, navaja minister. Naslednji korak na tem področju bo integrirana vozovnica za potniški promet, ki pa bo nekoliko zahtevnejši zalogaj in je verjetno ne bo mogoče uveljaviti pred letom 2014.

Prostorska zakonodaja se je že nekoliko prenovila, cilji so še bolj ambiciozni

Letno poročilo Svetovne banke Slovenijo na področju pridobivanja ustreznih dovoljenj za graditev objektov trenutno uvršča na ne najbolj zavidljivo 81. mesto, med 183. državami sveta. Poročilo Svetovne banke nam očita predvsem prekomerno število postopkov, potrebnih za pridobitev gradbenega dovoljenja in nerazumne roke pri tem. Ministrstvo za infrastrukturo in prostor je zato pri zakonu o spremembah in dopolnitvah Zakona o graditvi objektov izhajalo prav iz razlogov odprave administrativnih ovir, skrajševanja in pocenitve postopkov. Tako je prvi poudarek je na odpravi obveznosti pridobitve projektnih pogojev, prepuščeno je investitorju, da si projektne pogoje pridobi, če tako oceni. Stremeli so tudi h krajšanju rokov za izdajo soglasij, roki so postavljeni na 15, 30 oziroma 60 dni in ni jih mogoče podaljševati, kar je uveljavljeno skozi načelo molka organa. Dosledna uveljavitev tega načela molka organa tudi pomeni, da bo po preteku roka, v katerem bi se moral ustrezen organ odzvati na izdajo ali neizdajo soglasja, postopek, ki je bil začet, tekel nemoteno naprej. Poenostavili so postopek pri pridobitvi uporabnih dovoljenj, „gre za enostanovanjske stavbe, kjer je po dosedanji zakonodaji to uporabno dovoljenje pomenilo nek dokument brez neke formalne vsebinske vrednosti, iz tega razloga je sedaj prepuščeno investitorju, da se sam odloči, ali bo tako uporabno dovoljenje zahteval ali ne, ni več obveze po pridobitvi uporabnega dovoljenja za enostanovanjske stavbe, objekti se lahko uporabljajo brez tega dokumenta.

Prenovljena je tudi zakonska novela o prostorskem načrtovanju, katere cilj je odprava nekaterih problemov pri pripravi občinskih prostorskih aktov, predvsem občinskih prostorskih načrtov, da bi se omogočila njihova čim hitrejša priprava. Ukinja se postopek ugotavljanja usklajenosti občinskega prostorskega načrta pred njegovim sprejemom. Prenovljeni Zakon o umeščanju prostorskih ureditev državnega pomena v prostor pa po besedah ministra pomeni predvsem racionalizacijo, tako časovno, kot stroškovno pri naročanju strokovnih podlag.

Sicer je minister za infrastrukturo in prostor Zvonko Černač v pogovoru za naš radio izrazil zaskrbljenost zaradi strateških zamud pri nekaterih investicijah, ki jih v prihodnjih letih ne bo možno v celoti nadoknaditi. Nek korak naprej jim je vendarle uspelo narediti na področju gradnje hidroelektrarn na reki Savi. „Prostorski načrt za Brežice je bil sprejet v prvi polovici leta, za Mokrice bo sprejet v letošnjem letu, aktivnosti pospešujemo na srednji Savi. V izvajanju so tudi priprave na celovit projekt poplavne varnosti porečja Mure.“ Omenil je tudi pospešitev vlaganj v energetiko in učinkovito rabo energije pa tudi načrte na področju železniške infrastrukture.

Prisluhnite celotnemu pogovoru z ministrom Zvonkom Černačem.

Slovenija, Politika, Sociala
Uporabljene plastenke (photo: Pixabay) Uporabljene plastenke (photo: Pixabay)

Res to potrebujem?

Praznujemo dan Zemlje – našega skupnega doma, kakor se večkrat izrazi papež Frančišek. Na svetovni in tudi slovenski ravni poteka več pobud, v katere naj bi bila vključena več kot milijarda ljudi ...

Družine zbrane pri maši na Brezjah (photo: Luka Mavrič) Družine zbrane pri maši na Brezjah (photo: Luka Mavrič)

Boga bodo vzeli zares!

Na Brezjah je bilo popoldne srečanje družin ljubljanske nadškofije. Geslo srečanja je bilo »Vzemi Boga zares!«. Srečanje so sklenili ob 16. uri s sveto mašo, ki jo je daroval nadškof Stanislav Zore.

Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc) Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc)

Kolikšno škodo je povzročila pozeba? #podkast

Po prehodu izrazite hladne fronte pred tednom dni, smo v petek, v nedeljo in včeraj bili priče pozebi. Razmere so se krajevno zelo razlikovale, prav vse sadjarje in kmete pa je strah, da to pomeni ...

Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj) Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj)

Pri svojem delu vedno izpostavi bistveno

Lojze Čemažar je z nami v oddaji Naš gost spregovoril o svoji umetniški poti, pomenu družine, šol, ki so ga oblikovale in se zahvalil za prejeto priznanje sv. Cirila in Metoda.